Eindelijk

111 114 Metro Mini
Niels

Bericht door Niels »

Gaste gaste gaste, die K&N 57i (kit 0053) is voor de SPI, en nog gewoon verkrijgbaar . . . een 114 Si is volgens mij nog altijd SPI (1400 8v), en dus is dit de kit die je nodig hebt. Ik heb 'm er zelf ook in hangen, een maandje geleden geleverd gekregen . . .
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

wat zeg je nou? SPi is SPi of je nou een Rover 100 Si, 114 GTa, GTa 16v of GTi SPi, 214 of whatever hebt.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er zit wel dergelijk verschil tussen de spi spruitstukken, die voor de 8v heeft een 2x2 layout, die voor de 16v een 4x1 layout.

De gasklep weet ik niet zeker, dus als mark zegt dat het filter op beide past, dan zal die wel evengroot zijn voor beide auto's
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mgron
MG-R Freak

Bericht door mgron »

je kan ook zelf een beetje creatief zijn
ik heb namelijk een renaukt clio williams filter der op voor 17,50 euries(tweedehands)beetje handigheid en klaar.
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

118GTR schreef:Er zit wel dergelijk verschil tussen de spi spruitstukken, die voor de 8v heeft een 2x2 layout, die voor de 16v een 4x1 layout.

De gasklep weet ik niet zeker, dus als mark zegt dat het filter op beide past, dan zal die wel evengroot zijn voor beide auto's
de gasklep/injector housing is inderdaad gelijk.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Beko

Bericht door Beko »

Kan iemand mij nou ff vertellen wat nou het echte verschil is tussen en losse openluchtfilter en een 57i kit want volgens mij word er gewoon way tomuch betaald voor een 57i kit omdat je met een beetje handigheid en creativiteit zelf ook een soortgelijke kit kunt maken of heb ik het nou verkeerd :?:

Groet
Beko
Niels

Bericht door Niels »

Beko schreef:Kan iemand mij nou ff vertellen wat nou het echte verschil is tussen en losse openluchtfilter en een 57i kit want volgens mij word er gewoon way tomuch betaald voor een 57i kit omdat je met een beetje handigheid en creativiteit zelf ook een soortgelijke kit kunt maken of heb ik het nou verkeerd :?:
Misschien wel, maar misschien is het ook wel dat die 57i kit voor de 100 spi een soort van platgeslagen filter bevat (een 'standaard' openluchtfilter is te hoog ivm de motorkap).
Plaats reactie