Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo jan 08, 2012 12:46 am
door Sander02
118GTR schreef:Kraantje kan wel stuk zijn (had ik bv ook) Maar dat betekent dat er altijd of juist nooit warm water naar de kachelradiateur gaat. Maar de kachelradiateur heeft lang niet genoeg capacteit om de motor te koelen, dus komt de motor nog steeds gewoon op bedrijfstemperatuur waarna de thermostaat de flow richting de hoofdradiateur regelt.

Een auto die te goed koelt...>dat kan eigenlijk alleen maar aan de thermostaat liggen.
Maar OF hij ook echt te goed koelt...> laat maar eens een foto van je dash zien.
Ik had van iemand begrepen dat het ook kan voorkomen, dat kraantje niet helemaal open gaat en dat het daarom lang kan duren voordat het warm wordt. klopt dat?

De garage had het idee dat de thermostaat wel werkte. Ze voelde aan wat slangen en gaven steeds gas. Ja dan gaat de warmte meter wel omhoog. Maar als je rijd en dus wind koeling hebt, blijft die helemaal laag of iets daarboven. Pas weer bij file of lang stop licht of echt een aardig tijdje rijden gaat die langzaam omhoog. Voorheen ging de meter altijd een stuk omhoog. Alleen als ik dan volle warmte in de auto liet komen, zakte pijl weer.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 12:49 am
door Sander02
oww MARVON, check ook ff mn reply over alarm op vorige pagina. Voor het geval dat je die over het hoofd ziet.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 2:03 am
door 118GTR
Sander02 schreef: Ik had van iemand begrepen dat het ook kan voorkomen, dat kraantje niet helemaal open gaat en dat het daarom lang kan duren voordat het warm wordt. klopt dat?
lezen A.U.B.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 9:23 am
door MARTIN
Sander02 schreef:oww MARVON, check ook ff mn reply over alarm op vorige pagina. Voor het geval dat je die over het hoofd ziet.

:mrgreen: je kan er met je hand zo bij vanaf de linkerzijde.
de vraag is of de motor wel draait bij het starten maar niet aanslaat.

is dit niet het geval dan zal je de procedure met de sleutel en de code moeten volgen.

om problemen in de toekomst te voorkomen , zorg dat je snel mogelijk 2 werkende AB's heb.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 11:02 am
door Sander02
aha, daarmee activeer je de bezine toevoer volgens http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003463

Maar dan had ik dus wel de startmotor, etc moeten horen of niet?
Ik hoor nu echt helemaal niks mechanisch, alleen de waarschuwings piepjes van het alarm.

Dit zeg maar http://www.youtube.com/watch?v=QvcBYgyZJk4

Geplaatst: zo jan 08, 2012 11:20 am
door MARTIN
:mrgreen: als je alleen de bliepjes hoort heb je echt de code nodig en zo snel mogelijk een werkende ab.

je kan 2 2e handse kopen , maar je heb een dealer nodig die ze kan inlezen voor je.

om weg te komen bij deze garage heb je minimaal de code nodig.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 11:22 am
door Sander02
Dat dacht ik wel shit zooi. Dus dat van dat alarm af laten gaan en dan met sleutel open doen, zal ook niet werken.

Het is wel heel handig als ik vandaag op m'n vrije dag die auto daar weg
haal. M'n broer kan mij daar straks afzetten.

Denk dat ik dan toch maar 20 euro besteed aan een code:
http://www.mgrovercodes.com/rover/400/eka-code/

Zou die morgen wel op kunnen vragen gratis, maar ja. Ik wil m'n auto nu wel weer hebben.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 12:13 pm
door Sander02
Shit:

Sorry we are unable to get the eka code for your vehicle on our system. You would need some one with a T4 diagnostic machine to sort this for you

Dan morgen maar oude Rover dealer bellen.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 3:20 pm
door MARTIN
:mrgreen: schrijf dan de code in je instruktie boekje.
dan heb je het bij de hand de volgende keer, indien je nog geen AB heb.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 3:30 pm
door Sander02
118GTR schreef: lezen A.U.B.
Ja, ik bedoelde alleen dat de meter wel wat zakt als je hoogste stand warmte je auto in blaast.

Geplaatst: zo jan 08, 2012 3:49 pm
door p@p@zs
Das altijd wel tgeval, als ik met heet weer in de file kom en t duurt wat langer doe ik de kachel aan op warmste stand en alle ramen los, dat kan de kans op een oververhitte (lees kokende) motor voorkomen

Geplaatst: ma jan 09, 2012 1:51 pm
door Sander02
Ik heb de code, via de oude Rover dealer. Vanavond auto halen en dan kijken hoe het gaat met de warmte. Alle koelvloeistof is ververts, boel is ontlucht, distributieset/waterpomp vervangen en olie/filter ververst.

Geplaatst: di jan 10, 2012 7:37 pm
door Sander02
In 2 pogingen was de startonderbreker uitgeschakeld :)

Ik heb net koelvloeistof tot max streepje aangevuld. Reservoir was bijna leeg. Waarschijnlijk hadden ze er wat te weinig ingestopt.

ik ga zo half uurtje rijden en zal eens goed op letten op het temp metertje en de tijdsduur voordat er echt aangename warme lucht komt. Meestal is dat eerste een tijd koude lucht waar je een beetje warmte invoelt.

Geplaatst: di jan 10, 2012 10:45 pm
door MARTIN
:mrgreen: een rover 416 behoord na 5 min warme lucht te blazen

Geplaatst: wo jan 11, 2012 12:56 am
door Sander02
Nou het was nogal lastig om dingen tijdens rijden op te schrijven.

Temp meter:

18:48 start auto, meter laagste punt (das nog iets onder 0 van toerenteller)
18:49 meter gelijk met 0 toeren
18:52: iets lauwe lucht
18:57 meter nog steeds gelijk met 0 toeren
18:58 onderkant 1ste streep warmte meter
18:59 gelijk eerste streep
19:01 tussen de eerste 2 streepjes
19:04 voorbij streepje 2
19:07 wijzer zakt weer, tussen streepjes in
19:09 wijzer zat naar eerste streepje

Dan nog 10 min rijden en ik ben thuis.
Op het laatst is wijzertje wel even bijna op normale niveau geweest,
zoals ik het zeg maar gewend ben. Das dacht ik ter hoogte van van 1 op de toeren teller. Dus op een kwart ofzo.

Tijdens grootste gedeelte van de rit was de kachel lauwtjes en dan op een gegeven moment wel aardig warm. Maar goed in een half uur echt heel warm is natuurlijk niet goed.

Geplaatst: wo jan 11, 2012 1:04 am
door Sander02
Kan dit wat anders dan thermostaat zijn?
Koelvloeitstof niveau oké, misschien iets te veel zelfs.
In die garage waar ik pas was, dachten ze niet dat het de thermostaat was.

Als je tijd stil staat met motor aan, dan stijgt de meter wel ja. Maar goed dat is logisch zonder wind koeling.

Als het echt niet thermostaat zou zijn, kan het dan de temperatuur sensor zijn en toch wat met het kachelkraantje?