Pagina 2 van 3

Geplaatst: ma feb 07, 2005 12:27 am
door Bart-K
verschil tussen de 200 en de 25 is volgens mij puur cosmetisch, interieur is pas goed onder handen genomen bij de gefacelifte 25 die vorig jaar is geintroduceerd.

Geplaatst: ma feb 07, 2005 1:03 am
door Striker
Grootste verschillen zijn idd uiterlijk, maar bij de 25 zijn ook wat kinderziektes van de 200 verholpen. Zo wordt er een nieuwer/beter type koppakking gebruikt en de onsteking is beter (minder problemen met de lange bougiekabels).

Wat betreft dat verhaal over Rover/Honda motoren: wat een boer niet kent, dat eet hij niet :). Met andere woorden: die vrienden van je rijden in een 600 met Honda motor en kennen de Rover motoren blijkbaar niet. Als ze zelf een 200 hadden gehad hadden ze waarschijnlijk totaal anders gereageerd.

Geplaatst: ma feb 07, 2005 1:20 am
door bam
Om de verwarring groter te maken.

Mijn 600 had een scheur in het blok terwijl ik rustig reed.

De 200 die ik nu heb is motorisch perfect nog steeds zonder problemen met dezelfde 2 liter tdic motor

Dus gewoon mazzel hebben.

Bam

Geplaatst: ma feb 07, 2005 11:43 am
door funrider
ik ben even google images afgegaan om ze eens qua design naast elkaar te hebben. De 25 toont enkel aan de voorkant anders. achter en zij lijkt weinig te zijn gebeurd. Afbeelding
klik hier voor vergroting: http://www.dgroot.demon.nl/rover_200_25.jpg Ik kon helaas even geen foto vinden van een 'normale' niet getunede versie of een 3 deurs 200 zijkant.

Geplaatst: ma feb 07, 2005 12:25 pm
door Striker
De 25 heeft een andere achterbumper (identiek aan de bumper van de MG ZR, alleen zonder splitter) en een chromen handvat.
Aan de zijkant zijn alleen de spiegels anders (ook weer identiek aan de spiegels van de MG ZR). Verder ligt de 25 iets lager.

Geplaatst: ma feb 07, 2005 6:41 pm
door Ashoe
Striker schreef:Grootste verschillen zijn idd uiterlijk, maar bij de 25 zijn ook wat kinderziektes van de 200 verholpen. Zo wordt er een nieuwer/beter type koppakking gebruikt en de onsteking is beter (minder problemen met de lange bougiekabels).

Wat betreft dat verhaal over Rover/Honda motoren: wat een boer niet kent, dat eet hij niet :). Met andere woorden: die vrienden van je rijden in een 600 met Honda motor en kennen de Rover motoren blijkbaar niet. Als ze zelf een 200 hadden gehad hadden ze waarschijnlijk totaal anders gereageerd.
hmhm :P

ik heb beide motoren gereden en ik vind de rover blokken lekkerder, zit meer pit in

en als je dan toch gebrand bent op een honda motor, koop dan gewoon een honda -_-*

Geplaatst: ma feb 07, 2005 6:48 pm
door HoRiZoN
mijn zicht over deze modellen.
een rover 200reeks heeft een sportieve uitstraling
een rover 25 heeft dan weer wat meer klasse door toevoeging van het chrome
een rover 25 is bijna hetzelfde als een mg zr maar dan natuurlijk zonder de bodydkit.
Een mg zr toont daardoor dus weer sportiever.
uiteindelijk is zijn de drie modellen nagenoeg hetzelfde.
velen vinden de voorkant van de 25 lelijk en andere weer prachtig (ik bv)
dat moet je voorjezelf uitmaken.

Geplaatst: ma feb 07, 2005 8:25 pm
door Bart-K
@Ashoe: Rovermotoren hebben idd meer pit, komt doordat je een Hondablok goed op toeren moet houden, terwijl de Roverblokken ook onderin al goed trekken. (is mijn ervaring tenminste)

Geplaatst: ma feb 07, 2005 8:44 pm
door funrider
thnx voor deze bijdragen. Het is niet dat ik perse een Honda motor wil maar van horen zeggen schijnt beter te zijn. Ik zal ook eens kijken naar de MG zr hoe die eruit ziet en wat ie 2e hands kost. Ik ga zaterdag sowieso ergens in de buurt proefrit maken in Rover 25 misschien stap ik toch voor goed vergelijken nog een keer in de 214 en ik wil ook even met een Seat Ibiza 1.6 rijden. Over een paar weekjes moet de beslissing vallen en moet die irritante grijskenteken bak gedumpt zijn. Waar ik overigens 0,0 nog voor krijg.. had ik die maar nooit gekocht. shit regering! :evil:

Geplaatst: ma feb 07, 2005 8:50 pm
door funrider
vanaf 10.000 een MG 2e hands.. allemaal knetter weinig gereden en 2002 > vaag dat aanbod. Of is dat type MG nog niet zo lang op de markt? Veel te duur allemaal voor mij ;)

Geplaatst: ma feb 07, 2005 9:02 pm
door 118GTR
Bart220 schreef:@Ashoe: Rovermotoren hebben idd meer pit, komt doordat je een Hondablok goed op toeren moet houden, terwijl de Roverblokken ook onderin al goed trekken. (is mijn ervaring tenminste)
Mou de mijne niet, ik ben ervan overtuigt dat een 160pk 1.6'je uit een crx wel bovenin hard trekt. Maar bijvoorbeeld de honda motor die er bij mijn opa in ligt(1997 R416si automaat), is bovenin echt helemaal niet thuis. Wel een hoop herrie, maar geen push. Terwijl het roverblok in dezelfde auto met dezelfde inhoud WEL lekker door trekt.

hmz

Geplaatst: ma feb 07, 2005 10:02 pm
door Ramses
Ik heb mijn 214si voor 4000 pleuro gekocht. 1996 auto, 47000 gelopen (net een maand geleden gekocht) en hij ziet er helemaal nieuw uit. Electrisch schuifkanteldak en al. Echt een toppertje waar ik (denk ik) veel mazzel mee heb gehad.

Zoek er goed naar en je kunt een goede deal maken. Bluf ook bij de garage. Ik heb er 650 euro vanaf gekregen en grote beurt/apk erbij...

oh ja

Geplaatst: ma feb 07, 2005 10:03 pm
door Ramses
Ik rijd veel snelweg en heb al 1 tank 1:14 en 1 tank 1:15 gereden.

Netpolis geeft verder hoge instapkorting voor beginnende automobilisten...

Geplaatst: ma feb 14, 2005 12:29 pm
door funrider
sorry voor de Rover fans.. maar na veel vergelijken via Autoweek.nl, rondvragen heb ik toch een Ford Focus gekocht. Lekker complete bak enkel mist ie de afstandbediening. Zaterdag haal ik m op. Overigens kreeg ik bij de Bovag dealer waar ie stond ook best veel terug voor mijn Hyundai Lantra grijs kenteken bak. Zaterdag a.s. kan ik m waarschijnlijk ophalen. Stond wel helemaal bij A'dam.

Geplaatst: ma feb 14, 2005 12:37 pm
door Striker
Een gemiste kans ;), maar toch gefeliciteerd met de nieuwe aankoop.

tja

Geplaatst: ma feb 14, 2005 1:41 pm
door Ramses
Een focus is geen rover, maar tis een goede betrouwbare auto, die volgens de duitse tuv na een paar jaar ook nog goed is, er helemaal niet verkeerd uitziet (althans, de hatch) en een geweldige wegligging heeft.

Veel plezier ermee...