Motor valt uit bij mijn zojuist gekochte 216 SI

214 216 218 220 25
Fallout

Bericht door Fallout »

Ik heb weer een keer moeten tanken (gekozen voor shell V-power) en ik heb verder nog steeds geen problemen gehad.
Bij controle van de olie zag ik in het onderhouds boekje dat er 10w40 in moet. Op mijn stuurkaartje staat dat er 15w40 is gebruikt. Welke moet ik nou kiezen? en kan dit door elkaar?

offtopic: Iemand ervaring met V-power?
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

De meeste olien zijn uitwisselbaar met elkaar, de 10w is in koude toestand iets dunner dan de 15w, dus minder grenssmering...

Gebruik zelf ook 10w in de VI, maar misschien dat er binnenkort 5W ingaat..

Heb zelf ook een paar keer V power getankt, ondanks wat ik zelf dacht, merkte ik wel wat verschil, in verbruik en in vermogen.. Maar merkte meer verschil met 98, want theoretisch gezien in V-power 97 Ron, dus lichtern dan 98, mensen met een motor waar ze 98 in moeten gooien, mogen ook geen V-power tanken....

V-power heeft wat Dopes erin zitten die de boel een beetje smeren/schoonmaken.. Maar tank 98, gooi er injector reiniger in en dan heb je het zelfde effect (kort door de bocht gezeg)..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

@ MISTA
[quoteV-power heeft wat Dopes erin zitten die de boel een beetje smeren/schoonmaken.. Maar tank 98, gooi er injector reiniger in en dan heb je het zelfde effect (kort door de bocht gezeg)..
is toen getest bij tno en wat bleek,
geen verschil
Maar om dat het niet aan sloeg bij de mensen is het ff in de ijskast gegaan en 2 jaar later asl v power op de markt gekomen.
Omdat dat naampje beter klonk etc etc.
Kortom gewoon het zellfde psycologische effect als je uitlaat meer herrie maakt gaat ie harder :lol:
Fallout

Bericht door Fallout »

Jawel.. gisternacht was het weer zover, voor de derde keer had ik motor problemen. En wederom had ik enkele tientallen kilometers van te voren getankt. Nu worden mijn problemen wel minder erg....
De eerste keer moest ik dus weg gesleept worden.
De tweede keer moest ik hem opnieuw starten.
En gisteren ging hij schokken (toerenteller schoot naar 0) en nadat ik hem stil had gezet op de vluchtstrook, draaide hij nog gewoon stationair. Ik heb 3 keer goed gegast en toen kon ik zonder problemen verder rijden. :|
Ik was gisteravond met een maat een beetje rond aan het touren door het boeren landschap. Daarna gingen we de snelweg op. Toen zag ik bij het optrekken dat er rookpluimen uit mijn uitlaat kwamen (net als een koude start s'ochtends). Na 3 kilometer op de snelweg gebeurde het dus.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er is volgens mij iets serieus mis met het brandstof systeem.

De tank zou wel eens heel erg smerig kunnen zijn(er is iets ingegooit), check ook het brandstof filter en de injectoren.

Als er teveel brandstof wordt ingespoten, dan krijg je een lichtblauwe rook. Als de rook echt spierwit was, dan is het waarschijnlijk stoom en ben je koelwater aan het verbranden(= koppakking)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Fallout

Bericht door Fallout »

Vandaag weer langs de kant gestaan met mn Rover. (Ik kwam net van de Rover garage, waar ik een nieuwe kachelweerstand had gehaald) Nu kreeg ik hem helemaal niet meer gestart. Gelukkig ben ik deze week lid geworden van de ANWB wegenwacht. Deze kwam na een kwartier an aangereden, maar ging eerst een Vito busje helpen die 100 meter verderop mij met pech stond.
Na 10 minuten was hij klaar en kwam in zijn achteruit naar mij toe. Hij ging eerst checken of de bougies vonkte en dit was niet het geval. Na enig meten viel het hem op dat er een flauw pulsje van de computer afkwam. Hiervan én van de regelkast trekte hij de stekkers eruit en spoot deze goed in met (ik geloof) contactspray. Deze liet hij een minuutje intrekken, monteerde de boel weer en voila! De auto deed het weer :)
Mijn gevoel zegt dat mijn probleem bij deze is opgelost, maar de man vertelde mij dat hij verstandig zou zijn de auto na te laten kijken bij de Rover dealer. Een computer uitlezing, heb ik gevraagd, kost 47 euro.
eggbert

Bericht door eggbert »

jezus jong, als dit bij mij gebeurde kreeg die rover dealer m'n voet in z'n hol... veel sterkte en khoop dat hij bij wat contact spray blijft want er is niks zo ambetant als een onbetrouwbare wagen...
sseeyyaa
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Yep hetzelfde met een volvo gehad na het inspuiten nog jaren probleemloos mee gereden.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Fallout

Bericht door Fallout »

Thanks voor jullie medeleven!
Hebben jullie ervaring met het uitlezen van de computer? Ik vraag me dus af wat er allemaal gevonden kan worden in zo'n computer. Krijgt de computer dan ook een software update ofzo? .. ik ben namelijk gek op software updates 8)
Plaats reactie