K-serie 1.8 ombouwen naar 1.8VCC Turbo.

Technische informatie over MG's en Rovers.
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

k

Bericht door MGDan »

Uit de gegevens die ik tot nu toe heb blijkt dat een identieke n/a setup circa 10% meer vermogen levert op een VCC motor. Met name bovenin is er meer winst te behalen doordat de VCC lift en timing van de kleppen optimaliseert voor hoge toeren....eigenlijk logisch, bij VTEC is het net zo.....de VTEC blokken lenen zich bij uitstek voor turbo-setup.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Nu heb je het over het VTEC system, maar hou er rekening dat een VVC Systeem veel soepeler is.. Boven de 5000 zal het VTEC pas werken, terwijl het VVC systeem over het gehele toerengebied werkt.. Dus altijd aangepaste kleppentiming
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

V-tech => bij bepaalde oliedruk(toerental) andere nokas neemt het over. Vroeger alleen inlaat, tegenwoordig ook uitlaat.

VVC => alleen timing van de inlaatnokas(eigenlijk 4) veranderd per cilinder, deze veranderd continue met het toerental mee, en de timing van in inlaatnok-as is altijd perfect t.o.v. het toerental.

Grote verschil tussen de twee is de lift van de klep, die veranderd bij de VVC niet, en bij het V-tec systeem wel(want andere nokas)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
MGDan
MG-R Fanatic
Berichten: 118
Lid geworden op: za jan 08, 2005 2:05 pm
Woonplaats: Hoofddorp

k

Bericht door MGDan »

Zo leer ik weer wat, bedankt! :)
devilxtreme

Bericht door devilxtreme »

ik weet niet hoe het zit juist maar ik weet dat bij de vtec nu een chip te plaatsen is waabij de vtec manueel kan aangepast worden.
dus de vtec kan ingesteld worden vanaf 3000toeren ofzo.
ik geloof dat het een vtec timer is.
het schijnt moet dit erg veel schelen in acceleratietijd.
waxweazle

Bericht door waxweazle »

Ja dat kan , maar je kan ook , zoals ik mijn monteur van m'n delsol zei , ook met een schakelaar bedienen , wel eerst een tussen maken natuurlijk :mrgreen:
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

zou ook wel erg leuk wezen om een 1.8 vcc in een 400 serie tourer te bouwen. :D
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Plaats reactie