K-serie 1.8 ombouwen naar 1.8VCC Turbo.
k
Uit de gegevens die ik tot nu toe heb blijkt dat een identieke n/a setup circa 10% meer vermogen levert op een VCC motor. Met name bovenin is er meer winst te behalen doordat de VCC lift en timing van de kleppen optimaliseert voor hoge toeren....eigenlijk logisch, bij VTEC is het net zo.....de VTEC blokken lenen zich bij uitstek voor turbo-setup.
-
- MG-R Core
Nu heb je het over het VTEC system, maar hou er rekening dat een VVC Systeem veel soepeler is.. Boven de 5000 zal het VTEC pas werken, terwijl het VVC systeem over het gehele toerengebied werkt.. Dus altijd aangepaste kleppentiming
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
V-tech => bij bepaalde oliedruk(toerental) andere nokas neemt het over. Vroeger alleen inlaat, tegenwoordig ook uitlaat.
VVC => alleen timing van de inlaatnokas(eigenlijk 4) veranderd per cilinder, deze veranderd continue met het toerental mee, en de timing van in inlaatnok-as is altijd perfect t.o.v. het toerental.
Grote verschil tussen de twee is de lift van de klep, die veranderd bij de VVC niet, en bij het V-tec systeem wel(want andere nokas)
VVC => alleen timing van de inlaatnokas(eigenlijk 4) veranderd per cilinder, deze veranderd continue met het toerental mee, en de timing van in inlaatnok-as is altijd perfect t.o.v. het toerental.
Grote verschil tussen de twee is de lift van de klep, die veranderd bij de VVC niet, en bij het V-tec systeem wel(want andere nokas)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!