Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr jun 30, 2006 3:21 pm
door ron75
jadat is meschien wel zo maar een 2.0v6klinkt toch veel mooier dan 1.8 maar een volvo ook niet verkeert

Geplaatst: vr jun 30, 2006 3:34 pm
door arjan_m
Ik zelf heb de 2.0 diesel CDT (dus nog geen CDTi) en vind het een heerlijke auto. En erg betrouwbaar natuurlijk door de B M W motor. Trekt goed, geen extra lawaai, en erg zuinig (ook niet geheel onbelangrijk met die huidige benzineprijzen)

Geplaatst: za jul 01, 2006 9:58 am
door ron75
ja dat zal meschien voor jou de beste keuze zijn maar ik rij maar 15000km dus voor mij is de v6 2.0 beste keuze benzine of diesel de 75 rijd met bijde geweldig je moet ook een beetje geluk hebben toch

Geplaatst: za jul 01, 2006 1:11 pm
door SteveM
enige nadeel van de diesel is dat de koppeling het zwakste punt is

Geplaatst: ma jul 03, 2006 11:31 am
door arjan_m
Koppeling, maar das nog wel het minst "erg", moet ik zeggen.

De luchtmassameter is een goeie 1e....
Ooit zijn we de allemaal de l*l......

Geplaatst: vr jul 07, 2006 11:58 pm
door VandenPlas
Tja... De 1800 K4 motor van de R-75 mag dan gevoelig zijn voor oververhitting met bijkomende koppakking-perikellen en reparatie- kosten. Heb me ook weleens laten vertellen dat het vervangen van de distributie-riemen bij de KV6 motor ook een duur geintje is. De dealer rekent hier zo'n 1400 Euro voor, voornamelijk voor de man-uren. :|

Geplaatst: di jul 18, 2006 3:11 pm
door artemis
Ducloi schreef:Ze leveren ook verbeterde koppakkingen als je die op je 1800 k
schroeft heb je dat probleem niet meer, dat ie opgeblazen wordt.
de 1800 k is zo traag nog niet vind ik.
hij is wel sneller dan een v70.

Geplaatst: di jul 18, 2006 3:12 pm
door artemis
Ron75 schreef:daar ben ik het niet mee eens de v6 klinkt niet alleen lekerder maar is ook sneller en veel soepelder onder in en met 10p 11 ook niet slecht






zo dan kan de discussie weer in het juiste topic doorgaan ;)