Rover 75: welke motor?

75 en 75 Tourer
ron75

Bericht door ron75 »

jadat is meschien wel zo maar een 2.0v6klinkt toch veel mooier dan 1.8 maar een volvo ook niet verkeert
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Ik zelf heb de 2.0 diesel CDT (dus nog geen CDTi) en vind het een heerlijke auto. En erg betrouwbaar natuurlijk door de B M W motor. Trekt goed, geen extra lawaai, en erg zuinig (ook niet geheel onbelangrijk met die huidige benzineprijzen)
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
ron75

Bericht door ron75 »

ja dat zal meschien voor jou de beste keuze zijn maar ik rij maar 15000km dus voor mij is de v6 2.0 beste keuze benzine of diesel de 75 rijd met bijde geweldig je moet ook een beetje geluk hebben toch
SteveM

Bericht door SteveM »

enige nadeel van de diesel is dat de koppeling het zwakste punt is
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3507
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Koppeling, maar das nog wel het minst "erg", moet ik zeggen.

De luchtmassameter is een goeie 1e....
Ooit zijn we de allemaal de l*l......
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Tja... De 1800 K4 motor van de R-75 mag dan gevoelig zijn voor oververhitting met bijkomende koppakking-perikellen en reparatie- kosten. Heb me ook weleens laten vertellen dat het vervangen van de distributie-riemen bij de KV6 motor ook een duur geintje is. De dealer rekent hier zo'n 1400 Euro voor, voornamelijk voor de man-uren. :|
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Ducloi schreef:Ze leveren ook verbeterde koppakkingen als je die op je 1800 k
schroeft heb je dat probleem niet meer, dat ie opgeblazen wordt.
de 1800 k is zo traag nog niet vind ik.
hij is wel sneller dan een v70.
Gebruikersavatar
artemis
MG-R Freak
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo apr 18, 2004 11:51 am
Woonplaats:
Locatie: almere
Contacteer:

Bericht door artemis »

Ron75 schreef:daar ben ik het niet mee eens de v6 klinkt niet alleen lekerder maar is ook sneller en veel soepelder onder in en met 10p 11 ook niet slecht






zo dan kan de discussie weer in het juiste topic doorgaan ;)
Plaats reactie