Pagina 2 van 2
Geplaatst: di dec 07, 2004 11:13 am
door Anton
Dat maakt toch niet uit...
Ben je nou galant of niet

Geplaatst: di dec 07, 2004 5:59 pm
door Roverforever
Frekkel,op de 200 heb je ook een zwakkere 1400 dan de 103. Daar ben rotsvast van overtuigd. Wat wel kan is dat het niet 84 maar 75 is.
Zoek maar eens uit,want als ik fout zit zal ik dit wel toegeven maar ik denk dat ik juist ben.
Geplaatst: di dec 07, 2004 6:18 pm
door Striker
Ja, er is ook een 75pk uitvoering, maar dat is de 8v versie. In Engeland zijn er een paar (letterlijk een paar

) 200's geleverd met de 84pk versie van de 16 klepper (enige verschil met de 103pk versie is dat de gasklep maar driekwart opengaat).
ff checken
Geplaatst: di dec 07, 2004 6:52 pm
door Mini me
car_lovin_woman Wij hebben sinds vorige week ook een 214 Si

Ik zal vanaaf wel ff checken. Dan bel ik je dat wel door. Verder alles onder controle? Misschien wil erwin (mijn broertje) die schijfjes wel voor je monteren

Je hebt toch zijn nummer.
Re: ff checken
Geplaatst: di dec 07, 2004 9:21 pm
door Mini Power
Mini me schreef:Misschien wil erwin (mijn broertje) die schijfjes wel voor je monteren...
Op zich wil ik je best proberen te helpen... Alleen heb geen tijd en de brug staat nog wel een paar weken/maanden vol....

Kijk eens of je de juiste schijven kunt vinden. Misschien kan ik het op mijn hobbieadres doen... Je hebt PM.

Geplaatst: di dec 07, 2004 10:40 pm
door Frekkel
jip, ik heb zelf zo'n 75pk versie gehad, nu de 103.
striker, weet jij wat een goede upgrade zou zijn? black diamond schijven, of ferodo, ap... en welke klauwen gebruik je dan?
achteraan gewoon trommels houden, of kost het niet veel om over te schakelen op schijven?
Geplaatst: di dec 07, 2004 11:11 pm
door Striker
Frekkel schreef:striker, weet jij wat een goede upgrade zou zijn? black diamond schijven, of ferodo, ap... en welke klauwen gebruik je dan?
achteraan gewoon trommels houden, of kost het niet veel om over te schakelen op schijven?
Ik heb zelf Black Diamond en ben daar wel tevreden mee. Maar Ferodo en AP schijnen ook goed te zijn (het is al snel een verbetering tov de originele schijven/blokken :P ). Ik gebruik gewoon de originele klauwen (jij hebt ook geventileerde schijven toch? ).
Trommels achter is op zich voldoende, omdat de achterremmen niet veel doen. Dit vervangen voor schijven is eigenlijk vooral voor het uiterlijk en hiervoor moet je de complete achteras vervangen. Als je deze goedkoop op de sloop kan krijgen, dan is 't wel te doen.
Geplaatst: di dec 07, 2004 11:43 pm
door Frekkel
ik heb gewone schijfjes, maar zou wel naar geventileerde willen overstappen. als het even kan geperforeerde. maar zou meteen ook de remklauw vervangen als dit niet te prijzig is.
hoeveel heb jij gedokt, als ik zo vrij mag zijn

Geplaatst: di dec 07, 2004 11:53 pm
door Striker
Schijven en blokken was ik 250 euro voor kwijt. Als je wilt overstappen naar geventileerde schijven moet je idd de remklauwen en houders ervan vervangen.
Geplaatst: wo dec 08, 2004 12:54 pm
door bam
Ook ik moest volgens de computer geventileerde hebben maar had deze niet!!
Nu blijkt dat ik origineel van de fabriek af geen geventileerde schijven heb.
Het systeem is fout!
Ik heb gekozen voor originele schijven en blokken van de dealer en deze zelf gemonteerd.
Deze kosten volgens mij samen 150 euro, dit was 15 euro duurder dan imitatie met korting.
Voor dit verschil ben je gek als je voor imitatie gaat!!!
Maar let wel dit betreft een 200 tdic uit 1999 met abs.
Om te zien of je abs hebt dan moet je zo'n blokje zien (net boven mijn accu) met 4 leidingen erop.
Bam
Geplaatst: wo dec 08, 2004 10:05 pm
door Robert-220TC
Voor dit verschil ben je gek als je voor imitatie gaat!!!
aleen een feit dat de immitatieschijven niet krom trekken en beter remmen dan de orginele schijven

Geplaatst: do dec 09, 2004 10:05 pm
door bam
Robert-220TC schreef:
aleen een feit dat de immitatieschijven niet krom trekken en beter remmen dan de orginele schijven

Ja doei, Ik kan mij niet voorstellen dat mg/rover een lagere kwaliteit heeft dan de imitatiehandel alleen al de blokken zien er beter uit en komen kompleet met boutjes voor de remklauw en zijn speciaal gecoat i.v.m. trillen.
Bam.
Geplaatst: do dec 09, 2004 10:17 pm
door Frekkel
ja maar wat noem jij imitatie?
black diamond of ferodo is geen brol hé, integendeel.
Geplaatst: za dec 11, 2004 2:15 pm
door Robert-220TC
Ja doei, Ik kan mij niet voorstellen dat mg/rover een lagere kwaliteit heeft dan de imitatiehandel alleen al de blokken zien er beter uit en komen kompleet met boutjes voor de remklauw en zijn speciaal gecoat i.v.m. trillen.
Nah betaal jij toch gewoon ff dubbel
wordt meestal in de zelfde fabriek gemaakt alleen ander verpakkingkie dr om
heb nu immitatie dr op en remt gewoon beter en scheelt meer dan de helft(met korting) in prijs
voor de rest wil je lekker ter veel dokkuh lekker naar de dealer gaan

Geplaatst: zo dec 12, 2004 12:22 am
door floris
Frekkel schreef:ja maar wat noem jij imitatie?
black diamond of ferodo is geen brol hé, integendeel.
ferodo gebruikt rover ook standaart en nog een merk maar die
weet ik niet uit mijn hoofd
Geplaatst: zo dec 12, 2004 1:29 am
door bam
Frekkel schreef:ja maar wat noem jij imitatie?
black diamond of ferodo is geen brol hé, integendeel.
Nee dat spul bedoelde ik niet , ik had het over die smuk die je bij Brezan en consorten koopt, die maar 10% goedkoper zijn dan de dealer als ze je 30% korting geven.
Bam.