K&N kutfilters

214 216 218 220 25
Ewout

Bericht door Ewout »

Nou ik heb ook zo'n green perf kitje, en ik moet zeggen dat ik naast het geluid (waardoor het lijkt dat je harder gaat) helemaal niks aan vermogenswinst gewonnen heb. Ik heb vorige week weer een ritje naar Assen gemaakt (270 km over lange flitspaalvrije wegen) en dan merk je pas dat zo'n ding helemaal niet werkt. Heel m'n acceleratie vermogen naar de klote, zodra ik 'm in z'n 5 zet kan je het met accelereren vergeten 100 naar 120 voor m'n gevoel 120 seconden . en waar ik met m'n originele filter na de 170/180 nog redelijk doorstoomde richting 200, gebeurt er nu helemaal nix nakkes nada :evil: . Dus kortom dat klereding gaat er af :evil:

En het mooiste is natuurlijk nog dat er op de doos van die performancekit staat dat je er 4 pk bij krijgt (zelfs een diagrammetje org luchtfilter tegenover die green). Nu weet ik zelf ook wel dat dat toch niet realiseerbaar is maar ik had ook niet verwacht dat het minder zou worden.

Dus mijn advies met openluchtfilters (vooral als je een standaardmotor hebt) tyfstraal dat filter in de plomp en haal gewoon een inlegfilter of houd het origineel.
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

wel, nu moet ik toch wel zeggen dat ik nu ook voel dat er meer leven in men blok zit. en mijn benzineverbruik is een hele hoop gedaalt. ik zat plots aan 1/10, dan klopt er iets niet. maar het was dus zo'n regelaartje dat dacht dat ik nu een hele tijd met een koude motor rondhoste. vandaar dus. misschien een tip aan alle kelkgebruikers om de wagen es aan de computer te hangen.
MG ZR S1800
Plaats reactie