Ramen tinten

214 216 218 220 25
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

nou ik heb de 114 toen in oktober laten tinten ofzo dus al heel snel was het verwarming-weer en ik heb wel meer dan 1 keer de achterruitverwarming aangehad en ik merkte er niets van...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Mijn achterruit is ook getint .. no problemo's.

Met m'n ouwe 214 heb ik de achtterruit zelf getint/geplakt ... heeft het ook 4 jaar goed uitgehouden ... en ik heb die achterruitverwarming echt gebruikt hoor :D
Die folie op die 214 was ook zoiets als carpoint.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
joszegers

ramen tinten

Bericht door joszegers »

Dennis schreef:kun je bij een getinte achterruit je achterruitverwarming echt helemaal niet meer gebruiken dan? :? da's niet zo handig
Nou ja, 'getint' in de zin van zelf een folie aanbrengen is niet zo handig. En 't is ook een klote kwarwei, want de meeste achterruiten zijn gekit.

Dus als je e.e.a. zonder luchtblaasjes wilt doen, zul je het al bijna aan de vakman moeten overlaten...

Jos
Skytiger

Re: ramen tinten

Bericht door Skytiger »

joszegers schreef: Trouwens, de politie mag jou GEEN bekeuring geven bij een 30% verduistering! Alleen de RDW Keurmeester bepaalt dat. Ik heb het extra nagevraagd, en 30% verduistering op de ZIJ-ruiten MAG!!!! Laat je dus niet bang maken door oom Agent!
Een agent mag jou wel een bekeuring geven.
Ik weet het heb zelf bij de OvJ gestaan hiervoor. Destijds voor mijn voorruit.
De beste OvJ vertelde dat de politie jou wel degelijk een bekeuring kan en mag geven, wanneer hij vindt dat het je zicht belemmerd!!!!
Dat je dan bezwaar aantekent en er door de OvJ naar laat kijken is punt 2.
Folie en Coating belemmerd eenmaal het zicht.

RDW en de wet zijn zeker niet 1.
De RDW heeft zo zijn eigen richtlijnen, de Wet de zijne. Het kan dus zo zijn dat dat niet op 1 lijn ligt. Zoals folie.
RDW kan vanalles zeggen. Maar dat het dan niet mag bij de Wet tja...
joszegers schreef:Ik heb het extra nagevraagd
Vraagje bij wie?
joszegers schreef: 1. "s avonds zie je achteruit geen hol; leuk inparkeren bij 't uitgaan
Ik gebruik me achterraam niet met inparkeren. Doe het enkel met zijspiegels.
joszegers schreef: 2. Gebruik je achterruitverwarming maar eens in de winter... dag mooie folie
Nee hoor. Als je het zoals mij en Anton en Dennis hebt laten doen dan geeft dat geen enkel probleem.
joszegers schreef: 3. Gebruik liever een zwart rolgordijn...
Die wil ik er ook nog in hebben achter, maar dan electrisch...

NB:

Voor de juiste inhoud van de wet omtrent blinderen van autoruiten verwijs ik je naar deze topic.

Hier staat dus iets in de wet.
Exact zoals er staat.
Artikel 5.2.42

1. De voorruit en de zijruiten van personenauto’s mogen:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

2. Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de achterruit:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

3. Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het eerste lid.
Zo zie je dus dat een ruit geen verkleuringen mag hebben.
DUS OOM AGENT mag en kan jou op dat gebied ECHT WEL een PV geven.

Maar check ff dat topic die ik hierboven heb geschreven.

Ze (Polite) kan als ze wil, je het heel zuur maken.
Maar meestal doet ze dat niet en seponeren ze de zaak.

Dan erbij:
Betreft RDW en APK eisen zie tevens het topic hierboven.
Daarin staat dat wanneer het zicht naar buiten goed is, de auto op dat gebied meestal goedgekeurd wordt.
Bij de RDW hebben ze een apparaat wat ze gebruiken voor de lichtdoorlaatbaarheid te meten (duur apparaat btw).
Ook staat er in het reglement bij de RDW de soort folie of ie binnen de wetgeving valt.

En laat Johnson dat nou net WEL zijn en de cheapere van Halfords en Auto*ugh*Style NIET zijn.

Betreft percentages kan ik heel kort zijn tot 70% tinten (oftewel 30% lichtdoorlaat) op voorportierruiten.
De voorruit zelf tot nu toe nog tot 50% tinten (oftewel 50% lichtdoorlaat); maar dit is afhankelijk of de voorruit al zelf getint is of niet, want dat telt ook mee!!!!

Ik hoop dat de mensen nu exact weten wat er wel en niet mag.
Het wordt meer gedoogd das 1 ding wat zeker is. Maar een politie-ambtenaar kan wel een PV geven.
En die moet jij dan maar zien te laten seponeren bij de OvJ met een gegronde reden. (Een origineel certificaat helpt dan echt wel, want je moet naar de RDW om de folie te laten testen op soort folie en lichtdoorlaatbaarheid)

Cya,

Sky
Laatst gewijzigd door Skytiger op di jul 20, 2004 6:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Amen :mrgreen:

Ow .. bytheway:
Skytiger schreef: Nee hoor. Als je het zoals mij en Anton hebt laten doen dan geeft dat geen enkel probleem.
..... Als je het zoals mij, Anton en Dennis hebt laten doen dan geeft dat geen enkel probleem ....

ik wordt ook graag genoemd ja :mrgreen:
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ahem ahem ahem..... :cry:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

... dat was je 114 ... die heb je nu niet meer :off:

:fiew: ;)
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

duh. maar ik heb het wel op die auto laten doen (volgens mij was ik nog de eerste bij steenhoek ook!) en het ging om problemen met de achterruitverwarming, die ik dus ook niet had... ;)
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

.. true ... true ... ;)
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Rover schreef: ..... Als je het zoals mij, Anton en Dennis hebt laten doen dan geeft dat geen enkel probleem ....

ik wordt ook graag genoemd ja :mrgreen:
Zo beter....???? ;)
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Rover schreef:
Skytiger schreef:

Nee hoor. Als je het zoals mij en Anton hebt laten doen dan geeft dat geen enkel probleem.

..... Als je het zoals mij, Anton en Dennis hebt laten doen dan geeft dat geen enkel probleem ....

ik wordt ook graag genoemd ja

wel een beetje onbeshoft om je zelf als eerste te noemen he sky :D :D :D :D :D
joszegers

ramen tinten

Bericht door joszegers »

Oke,

het klopt dat je tot 30% doorlaat mag tinten,
maar voorruit mag volgens mij inderdaad niet.... Hoe zit dat???

Gr Jos
Skytiger

Re: ramen tinten

Bericht door Skytiger »

joszegers schreef:Oke,

het klopt dat je tot 30% doorlaat mag tinten,
maar voorruit mag volgens mij inderdaad niet.... Hoe zit dat???

Gr Jos
Mag nog wel. Maar justitie is daar mee bezig.
Voorlopig mag 50% mits een door RDWgoedgekeurdefolie soort.

Cya,

Sky
Plaats reactie