Geplaatst: zo jan 11, 2015 6:05 pm
Bedankt voor de reacties, ik ga het ook zonder proberen.
Ik zat laatst wat te googlen en kwam toen dit tegen. Misschien wel interessant.
http://cmmgrcc.org/notes-cylinder-head- ... ?nggpage=1
De koelkanalen in mijn kop waren wel wat groter als op de foto's, maar ook wel met gietresten.
Het volgende in de tekst vond ik ook wel opmerkelijk:
"I did notice that the ball in the coolant connection on the inlet manifold to the bleed line is missing. One of the little brass tangs is bent outward. I’ve been told that removing the ball is a somewhat common modification. With the ball missing there will be a constant flow of coolant to the expansion tank. Before reinstalling the intake manifold make sure that this little ball is not sticking, if stuck it would keep air from escaping from the engine."
Weet iemand hier iets meer van? Bij mijn weten zit dat balletje (volgens mij meer een kegeltje) er bij mij nog in, maar als het niets toevoegd en alleen maar problemen op kan leveren, gaat het eruit.
Ik zat laatst wat te googlen en kwam toen dit tegen. Misschien wel interessant.
http://cmmgrcc.org/notes-cylinder-head- ... ?nggpage=1
De koelkanalen in mijn kop waren wel wat groter als op de foto's, maar ook wel met gietresten.
Het volgende in de tekst vond ik ook wel opmerkelijk:
"I did notice that the ball in the coolant connection on the inlet manifold to the bleed line is missing. One of the little brass tangs is bent outward. I’ve been told that removing the ball is a somewhat common modification. With the ball missing there will be a constant flow of coolant to the expansion tank. Before reinstalling the intake manifold make sure that this little ball is not sticking, if stuck it would keep air from escaping from the engine."
Weet iemand hier iets meer van? Bij mijn weten zit dat balletje (volgens mij meer een kegeltje) er bij mij nog in, maar als het niets toevoegd en alleen maar problemen op kan leveren, gaat het eruit.