Precies, ik voel me best rijk in deze Rover maar dat soort hoge kosten kan
ik mij even niet veroorloven. En het is gewoon zonde.
Hij heeft nu zo'n 113.600 km gelopen. Ik heb hem nu ongeveer een maand
en in December zal hij voor de keuring moeten. Dus ik moet nog het een en
ander doen, ook voor de winter. Het geld is nu eventjes schaars dus ik zal
wat aan de centen moeten denken. Maar er staan al een boel dingen op de
to do lijst zoals de ECU uit lezen en idd ook de olieen en vloeistoffen
verversen. Ik wil ook nog een navigatie systeem inbouwen.
Er is ook een lichte rammel of ratel bij de motor wanneer hij stationair loopt
dat waarschijnlijk van de riemen of waterpomp komt. Ik dacht eerst dat het
de kleppenstoters zouden kunnen zijn, maar blijkbaar heeft de Rover een
hydraulisch kleppen systeem die zichzelf automatisch zouden afstellen.
Rechts voor zijn wat wiel lagers aan het verslijten denk ik, en ik denk ook
dat hier en daar een schokbreker vervangen moet worden. De eind demper
is ook behoorlijk verroest en er moeten xenon lampen vervangen worden. Dus al met al ik heb zo'n vermoeden dat er de laaste jaren bij de 2e
eigenaar misschien niet veel meer naar om gekeken is en zowiezo even helemaal goed uitzoeken en hier en daar het nodige aan onderhoud en
vervanging.
Haha loopt al gauw op. En dan de brandstof nog
