Nog een keer de batterij d'r uithalen, het knopje ingedrukt houden om helemaal leeg te maken, batterij terug en hij doet het weer, heb ik ook gehad.
Hoe krijg je het btw voor elkaar het alarm tijdens starten af te laten gaan?
Als je erin zit is het alarm er toch al af neem ik aan
Als hij gaat piepen(startonderbreking) niet het knopje met het slotje indrukken maar gewoon weer het knopje om te openen indrukken trouwens. (mijn vader had een paar keer de auto geleend en iedere keer als ik hem zag als hij wilde starten zag ik eerst 200 keer de lichten knipperen voordat hij hem aan depraat kreeg )
Als je de batterij vervangt, kan je het beste voordat je de batterij eruit haalt een aantal keer op beide knoppen drukken (ongeveer 10x)
Daarna de batterij vervangen, en wederom een aantal keren op de knoppen van de afstandsbediening drukken (dit doe je dus gewoon lekker binnen, en niet in de buurt van de auto)...hierdoor zal de afstandsbediening makkelijker onthouden, waardoor de problemen zoals hierboven omschreven bijna niet meer voorkomen.
aha, bedankt voor de tips!!!! Ga ik morgen proberen.
Ik had wel de instructies van de handleiding uitgevoerd en toen de afstandsbediening het vervolgens prima deed, dacht ik dat het wel ok zal zijn. Morgen neem ik ze voor de zekerheid toch maar beide mee.
416sí señor schreef:
Hoe krijg je het btw voor elkaar het alarm tijdens starten af te laten gaan?
Als je erin zit is het alarm er toch al af neem ik aan
Als hij gaat piepen(startonderbreking) niet het knopje met het slotje indrukken maar gewoon weer het knopje om te openen indrukken trouwens.
ff denken hoor, vandaag was ik bijv gaan tanken, dus ik haal sleutel uit contact, gooi de deur dicht en na tanken en betalen, zo'n min of 5 later denk ik open ik de deur weer en prpbeer de motor te starten.
Toen ging ie toeteren. Drukte ik vervolgens op afstandsbediening en was het probleem verholpen.
Het enige wat ik niet had gedaan was, na het vervangen van de batterij, eerst de deur te openen met sleutel. Ik heb gewoon gelijk een aantal keer met de afstandsbediening de deur ontgrendeld/vergrendeld.
Toch vindt ik het een raar systeem. Het is toch gewoon een afstandsbediening met een unieke gecoderde code voor jou auto erin. Als het dan werkt na vervangen batterij dan zal die toch moeten blijven werken. Nauw ja ik zal wel te simpel denken.
Sander02 schreef:
Ik dacht van hee laat ik ff een nieuwe batterij kopen, want ik heb geen idee hoe oud de batterij is die er nu in is. Ook las ik in de handleding dat de afstand steeds kleiner wordt waarop het ding werkt.
Maar als je hem alleen van dichtbij kunt openen hoeft dat nog niet aan de batterij te liggen.
Kan ook aan de omgeving liggen...ik heb er tenminste "last" van als er erg veel ander blikwerk in de omgeving is, dan doet ie het ook niet van wat verder weg.
416sí señor schreef:
Yep,laat dus nooit het raam op een kier staan want het alarm gaat bijna altijd af. En das erg genant
Gr. Tomas
In de handleiding staat dat als je je auto op het alarm zet met de ramen/deuren of wat dan ook niet dicht. Dat hij dan de interieur sensor uitschakeld. Hij zal dan ook niet 3 x knipperen met zijn lichten.
Rob 416 iS schreef:In de handleiding staat dat als je je auto op het alarm zet met de ramen/deuren of wat dan ook niet dicht. Dat hij dan de interieur sensor uitschakeld. Hij zal dan ook niet 3 x knipperen met zijn lichten.
Dat klopt dan niet. Het alarm gaat wel degelijk af als je het raam open laat staan. Je kan het interieuralarm uit laten door de auto met de sleutel af te sluiten ipv. met de afstandsbediening.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
En hetr kan idd zo zijn dat de sensor niet in werking treedt als je de ramen open laat staan, als de sensor binnen zoveel sec. na activeren iets opmerkt gaat het alarm niet af en werkt de sensor ook niet meer tot je hem weer deactiveert.
de handleiding....tja...
als ik in de handleiding kijk, dan staat er "ruimtebescherming *"
Dat sterretje houd (denk ik) in dat het per model kan verschillen (want het staat ook bij airconditioning), maar er staat niet bij wat nou in welk model zit