Geplaatst: do jun 28, 2012 11:32 pm
Hi,
Meer toespoor is meer cuppen (achterwielen)
Ik had achter:
links: 0° 18'
rechts: 0° 18'
Totaal: 0° 35'
Buiten de doelgegevens dus.
Na de correctie is het cuppen minder geworden, maar nog altijd fractioneel aanwezig. In de tabel kun je ook zien dat de fabrieksinstellingen een fractie toespoor vermelden. Bij de wisseling van zomer- naar winterbanden wissel ik daarom ook altijd voor / achter. De tabel hieronder is geheel in decimalen graden en niet met minuten = ' .
Maar dat kun je natuurlijk omrekenen.

Is het wat te klein dan vind je hier het origineel op ware grootte om bv. uit te printen.
http://www.r75.info/modules/4images/dat ... x_1571.jpg
Nachlauf = caster = askanteling
Sturz = camber = wielvlucht
Uitleg: http://www.marcovw.nl/Motor/Wielgeometr ... metrie.htm
Groet, Pim
Meer toespoor is meer cuppen (achterwielen)
Ik had achter:
links: 0° 18'
rechts: 0° 18'
Totaal: 0° 35'
Buiten de doelgegevens dus.
Na de correctie is het cuppen minder geworden, maar nog altijd fractioneel aanwezig. In de tabel kun je ook zien dat de fabrieksinstellingen een fractie toespoor vermelden. Bij de wisseling van zomer- naar winterbanden wissel ik daarom ook altijd voor / achter. De tabel hieronder is geheel in decimalen graden en niet met minuten = ' .

Maar dat kun je natuurlijk omrekenen.

Is het wat te klein dan vind je hier het origineel op ware grootte om bv. uit te printen.
http://www.r75.info/modules/4images/dat ... x_1571.jpg
Nachlauf = caster = askanteling
Sturz = camber = wielvlucht
Uitleg: http://www.marcovw.nl/Motor/Wielgeometr ... metrie.htm
Groet, Pim