cruisecontrol in bouwen

75 en 75 Tourer
Cipi

Bericht door Cipi »

bam schreef:Hij gebruikt geloof ik de rem licht schakelaar.
En er zit een schakelaar bij het koppelingspedaal om de cruisecontrol uit te schakelen als je de koppeling intrapt.
Anders zou hij vol gas geven als je de koppeling in trapt.
Tenzij je een automaat hebt natuurlijk.
Ok, en deze schakelaars, moeten die nog geplaatst worden of zitten die er al?
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Bij de koppelingspedaal kun je even kijken of je zoiets ziet.
Ik heb weleens gehoord dat na verwisseling van de master koppelings cilinder de switch verbogen was waardoor de CC het niet deed.
Maar of dan ook je lampje aangaat als je op set drukt weet ik niet?

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
JB45
MG-R Freak

Bericht door JB45 »

Cipi schreef:Wat bedoel je trouwens met lucht in het systeem?
Welke systeem?
Wat ik daarmee bedoel is het vacuumsysteem van de wagen. Nu denk ik niet dat bij jou daar de oorzaak ligt, want hij doet het bij jouw helemaal niet.

Bij mij doet ie het wel, maar bij een km/u van 80 of 90 houd de cc geen constante snelheid. Hij zakt af en trekt weer bij, continu. Dat zou als oorzaak kunnen hebben dat er lucht in het systeem zit. Hij doet het bij 130km/u wel goed.
mvg, John
Cipi

Bericht door Cipi »

JB45 schreef: Wat ik daarmee bedoel is het vacuumsysteem van de wagen. Nu denk ik niet dat bij jou daar de oorzaak ligt, want hij doet het bij jouw helemaal niet.

Bij mij doet ie het wel, maar bij een km/u van 80 of 90 houd de cc geen constante snelheid. Hij zakt af en trekt weer bij, continu. Dat zou als oorzaak kunnen hebben dat er lucht in het systeem zit. Hij doet het bij 130km/u wel goed.
Dat vacuum systeem zit toch alleen in de benzine versie.
Ik heb een diesel.
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

Diesel is geloof ik electronics en benzine met vacuüm
Diesel heeft geen vacuüm op de inlaat toch?
Zit er geen loze stekker die naar je rem of koppeling schakelaar
Gaat op je cc draadboom
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

JB45 schreef:.

Dan moet je de gevoeligheid afstellen dat is of een schakelaar of een potmeter op het CC kastje..

Bij de rover 75 werkt hij volgens mij over het motormanagement systeem.
Dus stuurt de computer de brandstof aan, niks geen vacuumpot of actuator.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Eric27
MG-R Freak

Bericht door Eric27 »

Dit is heel vaak inderdaad het geal dat de schakelaar bij het koppelingspedaal niet goed staat. Deze kun je zo verstellen met een kleine schroendraaier dan kunj e hem iets terug drukken.

Eric.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Koppelings schakelaar gebeurt inderdaad vaak! Volgens mij zit ie er bij een diesel wel standaard in. Je ziet m wel zitten als je dat plastic plaatje bij de pedalen even demonteert (bovenin bij pedaal) Als ie er niet zit, heb je die dus nog nodig.
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Vandaag even geprobeerd, maar als ik mijn koppelingspedaal ingedrukt houd en druk op set dan krijg ik geen lampje op mijn dash.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Cipi

Bericht door Cipi »

bam schreef:Vandaag even geprobeerd, maar als ik mijn koppelingspedaal ingedrukt houd en druk op set dan krijg ik geen lampje op mijn dash.
Bij mij brandt het lampje wel.
Wat mij verward is dat de ene zegt dat de cruise control aangemeld woet worden, een andere zegt van niet.
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Cipi schreef:Alles zit erin.
Goed half uurtje werk.
Echter werkt de cruise control niet.
Ik schakel de hoofdschakelaar aan, lichtje brandt. Ik duw op "res" lampje op dashbord gaat aan.
Daarna duw ik op "set", maar niets gebeurd.
Ik heb nog een dealer gebeld, maar die vertelde mij dat het niet nodig is deze aan te melden.
Iemand een oplossing?

Thanks
Volgens mij gaat je lampje normaal ook branden als je op set+ drukt ipv res. Is je schakelaar niet stuk of de bedrading daarvan ergens onderbroken?
Cipi

Bericht door Cipi »

Yes, cruise controle werkt :D :D
Het probleem zat bij de schakelaar op het koppeling pedaal.
Nu werkt die perfect.
Aan zetten, even toets aan tippen klaar.

Alleen toch een vraagje.
Je schakelt de cruise controle in met de schakelaar, lampje gaat aan. Daarna met de stuurschakelaar, dashbord lampje gaat aan.
Is het normaal dat, wanneer je de cruise controle met de stuurschakelaar uit zet, dashbord lampje gaat terug uit, dat je deze dan niet meer kunt aanzetten en dat je eerst de dashbord schakelaar weer uit/aan moet zetten?
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Normaal schakelt ie dan weer in wanneer je op set/+ drukt.
Plaats reactie