Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr dec 06, 2013 2:04 pm
door rover4u2nv
mijn diesel is door 3 apk's doorgekomen zonder egr en zonder kat. maar ik snap het wel wat je bedoelt.

Geplaatst: vr dec 06, 2013 2:24 pm
door bam
Het is inderdaad wat Arjen zegt, de ecu controleert niet de egr op zich maar kijkt naar de reactie hiervan en als deze uitblijft gaat de ecu ervan uit dat de egr niet werkt.
Dit is inderdaad grofweg gezegd bij de mk2 modellen zo geregeld. Nu kun je gaan remappen en hem eruit laten schrijven maar ik heb al de 135 pk versie en hier is de motor op gebouwd dus alles meer dan 110% daar gaat deze motor van stuk en gebruik je niet in woon werk verkeer.
Dus gewoon weer de egr monteren en hem elk jaar schoonmaken helaas.

Maar wat betreft remappen bij de 115 pk versie zeker een aanrader bij de 135 vind ik het nutteloos en dan helaas gewoon de egr erin. het is op zich geen probleem want deze motor zuigt niet aan maar wordt onder druk gevuld dus ik denk dat het meeste tussen de oren zit.

Geplaatst: vr dec 06, 2013 8:52 pm
door roland
Winston wij hebben de L-serie dit is de BMW ;)

Geplaatst: vr dec 06, 2013 8:52 pm
door roland
Winston wij hebben de L-serie dit is de BMW ;)

Geplaatst: vr dec 06, 2013 9:25 pm
door bam
Winston heeft gelijk want hij heeft het over hetzelfde probleem, alleen inderdaad het gaat over een andere motor. ;)
Maar over het algemeen zijn de oplossingen hetzelfde.