koppeling cdt(i) Longbridge serie
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
De hydrauliek van mijn ZT leek in eerste instantie weer in orde, maar helaas kwam de ellende weer terug.
Bezoek aan mijn eigen garage leverde niet veel op, vervolgens naar op deze site wel bekende garage "Dyagnose Noord " geweest.
In eerste instantie zou de drukgroep worden vervangen, later werd ik gebeld dat het vliegwiel ook vervangen moesten worden.
Bijelkaar opgeteld veel geld maar de auto rijdt als nooit te voren, komt er op neer dat de auto bij aankoop al niet goed was, ik dacht dat het zo hoorde vanwege het sportieve karakter. (een beetje stug schakelen)
Auto is uit 2007 en heeft 125000km op de teller, allemaal wel een beetje vlug.
De mannen van Dyagnose hebben het prime gedaan , ik waan me in een nieuwe auto,
Mixtuur
Bezoek aan mijn eigen garage leverde niet veel op, vervolgens naar op deze site wel bekende garage "Dyagnose Noord " geweest.
In eerste instantie zou de drukgroep worden vervangen, later werd ik gebeld dat het vliegwiel ook vervangen moesten worden.
Bijelkaar opgeteld veel geld maar de auto rijdt als nooit te voren, komt er op neer dat de auto bij aankoop al niet goed was, ik dacht dat het zo hoorde vanwege het sportieve karakter. (een beetje stug schakelen)
Auto is uit 2007 en heeft 125000km op de teller, allemaal wel een beetje vlug.
De mannen van Dyagnose hebben het prime gedaan , ik waan me in een nieuwe auto,
Mixtuur
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
Ben met de auto nog terug geweest naar de leverancier: Damen & Kroes.
Die wist mij te vertellen dat ik de cilinder nooit had mogen laten ontluchten, het bijzondere van een MG-Rover zou zijn dat dan beide cilinders moeten worden ontlucht of worden vervangen dus nooit één.
m.a.w het was eigenlijk mijn eigen schuld, waarvan akte !
Mixtuur
Die wist mij te vertellen dat ik de cilinder nooit had mogen laten ontluchten, het bijzondere van een MG-Rover zou zijn dat dan beide cilinders moeten worden ontlucht of worden vervangen dus nooit één.
m.a.w het was eigenlijk mijn eigen schuld, waarvan akte !
Mixtuur
Laatst gewijzigd door mixtuurorgel op wo mar 21, 2012 11:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja,het went.
Heb inmiddels de master vervangen.(sachs)
Appeltje,eitje.
Maar ja weer 225 euro kwijt.
Zo langzamer hand is alles onder de kap nieuw.
Iedereen zegt tegen mij dat ik de auto een schop moet geven.
Daar heb ik ook al aan zitten denken,maar dan krijgt de volgende eigenaar wel een zo goed als nieuwe auto.
Of er moet een goed bod komen.
En......als hij rijd,rijd hij best lekker.
Heb inmiddels de master vervangen.(sachs)
Appeltje,eitje.

Maar ja weer 225 euro kwijt.
Zo langzamer hand is alles onder de kap nieuw.
Iedereen zegt tegen mij dat ik de auto een schop moet geven.
Daar heb ik ook al aan zitten denken,maar dan krijgt de volgende eigenaar wel een zo goed als nieuwe auto.
Of er moet een goed bod komen.
En......als hij rijd,rijd hij best lekker.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 77
- Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:20 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Sint Michielsgestel
Kosten
Nu alles nieuw is, kun je geen betere auto hebben. Afschrijving en renteverlies heb je niet meer.
Rekening houdende met een afschrijving van 3.000,= euri per jaar, dan kun je nog heel veel (laten) sleutelen.
Rekening houdende met een afschrijving van 3.000,= euri per jaar, dan kun je nog heel veel (laten) sleutelen.
-
- MG-R Addict
- Berichten: 392
- Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
- Woonplaats: België
Blijkbaar is dit toch een topic dat gezien de typische koppelingsproblematiek van de 75 best wel wat respons krijgt.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.
-
- MG-R Addict
- Berichten: 392
- Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
- Woonplaats: België
Blijkbaar is dit toch een topic dat gezien de typische koppelingsproblematiek van de 75 best wel wat respons krijgt.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.
Zo denk ik er ook over.Peter Sely schreef:Blijkbaar is dit toch een topic dat gezien de typische koppelingsproblematiek van de 75 best wel wat respons krijgt.
Ik heb me trouwens gisteren laten vertellen dat men bij vervangen van de koppeling (en alles wat er bij hoort) best meteen ook het vliegwiel erbij neemt. Indien niet heb je grote kans dat het vliegwiel op korte termijn ook stuk gaat, dan kan je weer van voor af aan beginnen.
@Lopster: zou hem nu zeker gezien alle gemaakte koster zeker niet weg doen. Je zou alleen maar de volgende eigenaar een groot plezier doen.
-
- MG-R Addict
- Berichten: 392
- Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
- Woonplaats: België
Geen idee, ik ben zelf niet technisch onderlegd. Er werd me verteld dat die 2 zaken met elkaar in verbinding zouden staan.Victor schreef:lijkt me onzin. Mn vliegwiel heeft 340.000 km meegemaakt, mn koppelingsplaten 200.000 en mn koppelingscylinders 120.000
Dus waarom zou je alles tegelijk vervangen? Koppelingscylinders gaan t kortste mee.
Laatst gewijzigd door Peter Sely op zo apr 08, 2012 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- MG-R Regular
- Berichten: 98
- Lid geworden op: wo dec 02, 2009 6:15 pm
- Woonplaats: Selfkant - Duitsland
- Contacteer:
@ Peter
Peter,
Heb je al een geschikte MK2 diesel gevonden?
We hebben onze MK2 CDTI Tourer te koop staan. Heeft nu 178 k op de teller en is een mooie uitvoering (zwart lederen sportinterieur, 17"velgen, xenon, pdc, regensensor, cruisecontrol, afneembare trekhaak).
Is wel een Duitse auto, maar import in B is vrij eenvoudig (spreek uit ervaring, ook met een R75 cdt tourer).
We doen m weg, omdat we onze 3e krijgen en 3 kinderstoeltjes naast elkaar lukt niet goed.
Groet Roger
Heb je al een geschikte MK2 diesel gevonden?
We hebben onze MK2 CDTI Tourer te koop staan. Heeft nu 178 k op de teller en is een mooie uitvoering (zwart lederen sportinterieur, 17"velgen, xenon, pdc, regensensor, cruisecontrol, afneembare trekhaak).
Is wel een Duitse auto, maar import in B is vrij eenvoudig (spreek uit ervaring, ook met een R75 cdt tourer).
We doen m weg, omdat we onze 3e krijgen en 3 kinderstoeltjes naast elkaar lukt niet goed.
Groet Roger
back to 75
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: @ Peter
rogersrover75 schreef: We doen m weg, omdat we onze 3e krijgen en 3 kinderstoeltjes naast elkaar lukt niet goed.
Groet Roger



Drie zitjes gaat prima hoor, heb in mijn 75 met regelmaat 3 kids achterin. Het is wel een kwestie van de goede stoeltjes uitzoeken. MaxiCosi heeft goede, met de juiste maat......

My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)