Pagina 2 van 3

Geplaatst: za okt 29, 2011 12:31 am
door superpipa
Testbank moet nog ff w8en ivm morgen de zuigers en cilinders vervangen drijfstangen persen
Dan de boel dichtbouwen op nieuw de software aanpassen.
Deze moet ik even rustig inrijden, cilinders en forgeds zuigers zijn best duur
Ben dan ook best zuinig op de auto maar komen doe ik denk ik wel
Of ik moet ff 1000 km gaan rijden kan natuurlijk ook :-)
Als deze is ingereden gaat hij zoiezo bij de rica vriendjes op de bank
Rica tuning wateringen

Geplaatst: za okt 29, 2011 12:39 am
door Dr Doggystyle
rica tuning is daarzo achter bij de makro / KFC in wateringen toch ?
das dichtbij voor mij.
Lijkt me heel gaaf om je auto een keer in het echie te zien

Geplaatst: za okt 29, 2011 1:04 am
door superpipa
Ja klopt Dicht bij hornbach .
Ben morgen de gehele dag aan het sleutelen aan het beesie

In maasland het ambacht nr7 vd Voort
Ligt geheel uitelkaar de motor
Leuk om te zien

Geplaatst: za okt 29, 2011 8:15 am
door roland
[/quote]Heb veel non turbo auto omgebouwd

:think: Heb je nog een iedee dan voor de B serie motor :mrgreen:

Geplaatst: za okt 29, 2011 4:44 pm
door superpipa
Ja hoor, wat wil je ,
heb genoeg ideen, ;)

Geplaatst: zo okt 30, 2011 10:59 am
door roland
T'ja wat wil ik ik wil nog zo veel :lol:
Maar over een tijd als mijn B moter aan revisie toe is wil ik iets snelers
zit te denken aan 1 een stage 2 motor (120-130pk)
of 2 een V8 ombouw 3.5L (150PK)
0f 3 een Superchargers (120-130PK)
persoonlijk ben ik meer voor een turbo vandaar maar er is weinig
te vinden voor een B internemotor delen gaat wel zuigers lagers stoters enz voor turbo ombouw geen probleem maar het is meer de Brandstofvoorziening wordt het injectie of carb
en waar moeten dan de sensoren komen en hoe zijn de afstel gegevens zo iets zie je niet (en ik zie het niet zo zitten om met een blok van 3000/4000 euro te experimenteren :+

Geplaatst: zo okt 30, 2011 12:15 pm
door superpipa
Sensoren ,heb je zo wat niet met carb.
Ga je injectie gebruiken zal je een signaal moeten hebben
Die je timing moet bepalen voor de inspuiting.
Met carb kom je qua afstelling al ver met een co kast
Is voor iedereen uitzoeken hoe je iets perfect krijgt afgesteld.
Meten is weten





Als je toch aan revici toe ben
1 verlichten en balaneren van je krukas - vliegwiel- poulie-drukgroep

Is goed voor een snellere acceleratie kan meer toeren draaien.
Zoek op een sloop de 4x 40 mm carburateur van een bx sport.
Verander je gehele uitlaat.

Of carb van een 5 in combi van een g lader
Rijden op 0,5 bar dan houd je het heel.

Injectie multi of mono ( iets meer werk)
Brandstof pomp extern vind je op elke hoek van de straat.

Behoud je wel je orginele motor.

Of een standaard k serie 1.8
Daar 4 carbs op ( lotus) .vliegwiel en janspeed uitlaat
Dan vlieg je ook met je mg ,ongeveer 150 pk

8)

Geplaatst: zo okt 30, 2011 12:46 pm
door roland
:thumb: bedankt ik ga kijken of er carb,s zijn die pasen op de b kop
De k serie is meer werk voor inbouwen in een mgb
Het blok moet wel uit elkaar wand het is hoge compresie en wil wel
Het max er uit hebben
Maar de carb van een r5 is da iets het is van een 1.4 ?

Geplaatst: zo okt 30, 2011 5:24 pm
door superpipa
5 turbo 1.4
Als je een lader wil gebruiken kan je deze gebruiken
Ik heb er toen 2 gemonteerd op een starlet en een turbo(t25 ) gebruikt
:-)
Carbs passen enkel ff een spruitstuk maken
In engeland heb je genoeg zooi voor dat.
Tip : ebay maar dan niet.( . NL )daar worden veel advertenties uit engeland weggelaten maar: www. Ebay. Co.uk
Staat vaak leuk spul tussen voor de mgb :D
Maar ook voor iedere mg/ rover knutselaar

Geplaatst: zo okt 30, 2011 6:28 pm
door roland
Ik ga me er in verdiepen (maten,aanpassingen,enz) :thumb:

Geplaatst: di nov 22, 2011 10:02 pm
door superpipa
:( na wat test rijden grlblmmmmmgrrr plofte deze turbo aan bonken
schein baar vond ie 1,5 bar niet fijn.
nog geen 125 km in gereden dit blok.
haha dus maar weer een excuus om een hybride charger te laten bouwen bij c&e die wel de druk aan kan .
charger binnen ,nu er nog op bouwen.

moet wel zeggen dat voor dat de charger stuk ging ,teeeeerring wat trekt dit ding hard op 1,5 bar ,ik denk dat heeeel snel de versnellings bak aan de beurt is.
wil naar de veel pk ,moet enkel mn redbands inruilen voor nog grotere injectoren.

wat is er nu gedaan.
motorisch.
-groter gas klep huis.
-krukas verlicht /gebalanceerd.
-vliegwiel nu nog lichter als in de planning 3,9 kg en gebalanceerd.
-eveneens de drukgroep en poulie.
-forgeds zuigers compressie verlagend (standaard non turbo zuigers gaan
niet lang mee).
-forgeds drijfstangen uitgewogen net als de zuigers.
-pipercams nokkenassen (fast road/sprint).
-cilinderkop bewerkt (Gas flowed).
-klepveren versterkt .
-plastick tupperware spruitstuk verwijderd.
-groot aluminium spruitstuk geplaatst.
-nu nog de red band injectoren 390cc bij 3 bar 15 ohm.
-hybride turbo charger.
-jdm/hks dump valve.
-front mouth intercooler toyo sport.
-mls koppakking.
-sterkere kopbouten in comb. van de versterkte drukrail.
-aanhaal moment nu op 1- 30nm.
2- 190graden.
3- 190 graden.
ipv 20nm 180 graden 190 graden. (TIK FOUTJE SORRY)

-2,5 inc open uitlaat van begin tot eind met 2 open dempers dubbel achter.
-rica enginering heeft de software geschreven (moet nog terug voor herprog). voor deze setup

eens kijken wat ik uit een k kan halen .

verder heb ik de auto aan de buiten kant standaard gelaten.
ik vind al die vleugels en rare koplampen helemaal niks auto is zo mooi zat.
enkel het rem systeem geheel aangepast.

zo dit was weer even een update.

ik hoop zo spoedig mogenlijk weer te rijden. :lol:

Geplaatst: di nov 22, 2011 10:21 pm
door Dr Doggystyle
goed bezig 8)

Geplaatst: di nov 22, 2011 11:13 pm
door roland
1,5 bar :shock: is da niet meer voor een diesel :?:

Geplaatst: wo nov 23, 2011 9:00 am
door Rik
Balen van je turbo, ik ben benieuwd hoe lang zo'n K het grappig vind als alles weer in orde is. :+

Versnellingsbak is een PG1? Tsja, als 'ie begint te rammelen is het tijd voor nieuwe lagers, neem dan direct de uprated lagers dan heb je later geen problemen weer. Die blijven goed.
Rij er niet te lang mee door als je 'm heel wil houden, bij mij stak na een tijdje de secondaire as door de behuizing heen langs de A28 ter hoogte van Nieuwleusen. :lol:
superpipa schreef:enkel het rem systeem geheel aangepast.
Als ik de foto's zo zie zie ik enkel standaard klauwen... :?:

@roland, waarom een slechts een turbo ombouw? 3.5 V8, of (gekietelde) 4.2 past toch veel beter bij de auto IMO. Mocht het dan later nog eens jeuken dan heeft Janspeed nog een leuk kitje liggen voor de 'pssst'.
In Eindhoven woont iemand met een VVC in z'n Midget trouwens... Kan natuurlijk ook. :+

Geplaatst: wo nov 23, 2011 9:24 am
door roland
@Rik ik weet het nog niet wat ik zal doen het 1e probleem is het is een
chromebumper dus voor de v8 conversion moet ik weer slijpen en lassen (V baktunnel,bulkhoofd,frondplate,motorsteunen,subframe,enz)
2e de motor moet gereviseerd en dan is de vraag maak ik een race engin met hoge compressie of ga ik meteen voor lage compressie
voor een turbo of supercharger :think:
een ding staat vast hij moet sneller :+

Geplaatst: do nov 24, 2011 2:49 am
door superpipa
De baklagers heb ik al liggen de verbeterde versie,Hoor gelukkig nog niks.
Ken wel het probleem van de pg1
Heb van 3 klanten al lagers vervangen.
Vrij makkelijke versnellings bak.
De klauwen zijn idd standaard ,remberachtiger en hoofdrem cilinder heb ik veranderd voor iets meer druk eveneens de schijven en blokken rondom zijn van beter kwalitijd,
Deze happen tenminste.
Heb nog 4 pots klauwen maar moet die gaan aanpassen,
Op deze mannier werk t best remdruk is nu een stuk hoger
De k gaat t wel houden deze is zo aangepast dat hij nu wel wat aan kan.
Doe dit gelukkig al 18 jaar dat zit wel goed.
Ik denk dat mr doggystyle nog wel wat foto,s
Heeft van mijn projecten uit
2000





Diesel??
Dit was een standaard 1.8 k serie benzine mkII
Die niet in turbo versie is gemaakt.
Althans niet voor nl
Vandaar de gehele motor omgebouwd, versterkt,
Compressie verlaagd alles aangepast.
De lpt ( low pressure turbo) van rover 0,6 bar
Kan het niet aan als je deze opschroeft (begon harder te roken dan dat ik zelf doe :-(
Vandaar dat ik bij c&e een hybride heb gekocht die dit wel aan kan.
Waarrom geen andere motor??
Rede ; moet wel iets doen hebben
Kijken wat je zelf uit een motor kan halen.
Sleutelen blijft verslavend