Throttle Body of gasklep of smoor klep is de luchttoevoer naar je inlaatspruitstuk, dus waar je gaskabel aanzit....
dij de oudere 200 series was deze van plastic, maar door de warmte kon deze nog weleeens blijven hangen... Dus te vervangen door een aluminium van een ZR of een TF.. die ook groter is dus een betere luchttoevoer.. dus meer vermogen...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
jah, als jij je k&n verwijderd, dan kijk je direct op een vlinderklep. Deze kun je dan ook open en dicht doen met je vinger of met de staalkabel die er aan vast zit. (die staalkabel zit ook weer aan je gaspedaal).
ik heb dit plaatje al eens ergens anders gepost maar hier is hij dan toch weer:
blauw omcirkelt is bij de MPI de gasklep.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine