Pagina 2 van 2
Geplaatst: za aug 13, 2011 7:35 pm
door hugos
roland schreef:Of je ondsteking dus je distributie op tijd staat en toch niet 1 tandje verkeerd
Voel je dat dan alleen bij 't optrekken?
Geplaatst: za aug 13, 2011 7:57 pm
door roland
Ja minder trekkracht en inhouden bij gas het hoeft maar 1 tandje te zijn ik heb het verteld over mijn mgb kreeg ik ook niet opgelost wel goed op snelheid en stationair maar als je dan op trekt is de vervroeging van de indsteking niet juist.
Geplaatst: za aug 13, 2011 8:23 pm
door hugos
roland schreef:Ja minder trekkracht en inhouden bij gas het hoeft maar 1 tandje te zijn ik heb het verteld over mijn mgb kreeg ik ook niet opgelost wel goed op snelheid en stationair maar als je dan op trekt is de vervroeging van de indsteking niet juist.
Ik dacht dat als de riem een tandje verkeerd zou staan, dat dat je motor serieus zou beschadigen? Niet zo?
Geplaatst: za aug 13, 2011 9:01 pm
door roland
nou bij een tandje weet ik niet
maar het hoeft niet zo te zijn bij jou het KAN. zal het toch even tjekken.
ik had die van mijn ook goed maar bij de eerste start is hij versprongen
omdat de spanner nog niet goed werkte ik kreeg het advies eerst een
paar keer met de hand rond draaien (bij krukaspoelie) zodat de spanner op spaning kompt
Geplaatst: di aug 16, 2011 7:44 pm
door hugos
Volgens mij zitten de riemen prima. Ik had ook alles mooi gemarkeerd...
Vraagje: ik weet van mijn broeder (ex renault mekanieker) dat er bij Renault een lijstje bestaat dat aangeeft hoeveel tanden er vrij zijn tussen de twee krukaspoulies (dus van bovenkant poulie tot bovenkant van de andere poulie. Heeft Rover dat ook?
groets
Hugos
Geplaatst: di aug 16, 2011 8:47 pm
door pantah
Als je een nieuwe distributieriem koopt, vind je die info normaal gezien op of in de verpakking.
Geplaatst: di aug 16, 2011 11:50 pm
door 118GTR
Hoeveel tanden er vrij zijn?
Je zet gewoon beide nokastandwielen en het krukastandwiel precies op de markeer standen, dan riem er op, krukas 2x rond, en dan controleren of ze alle 3 weer op de markeerstreepjes staan.
edit: Het is een V6 dus er zijn nog wat meer markeer streepjes. Bovenstaande beschrijving is voor de 4 cylinder.
Geplaatst: wo aug 17, 2011 1:54 pm
door tomcat.t16
118GTR schreef:Hoeveel tanden er vrij zijn?
Je zet gewoon beide nokastandwielen en het krukastandwiel precies op de markeer standen, dan riem er op, krukas 2x rond, en dan controleren of ze alle 3 weer op de markeerstreepjes staan.
+1
Geplaatst: zo aug 21, 2011 8:21 pm
door hugos
wat bedoel je met +1?
Geplaatst: zo aug 21, 2011 10:47 pm
door arjan_m
Niet zo heel veel eigenlijk...
Peter is is eens met de reactie van 118gtr, en dat is het dan ook wel.
Geplaatst: zo aug 21, 2011 11:00 pm
door arjen
Zou eerst de auto eens uit (laten) lezen voordat je vanalles gaat controleren en vervangen. Als de auto eerst goed liep na het vervangen van de koppen dan zou je zeggen dat de riemen goed zitten.
@ roland. De distributie en de ontsteking staan bij de meeste auto's los van elkaar. Zo ook bij een kv6 motor. Timing van de ontsteking veranderd dus niet als de distributie niet goed staat.
Maargoed, probleem met de auto kan talloze oorzaken hebben. Na het uitlezen heb je in ieder geval een richtlijn.
Geplaatst: ma aug 22, 2011 8:39 am
door roland
@arjen klopt maar probeer de ontsteking maar eens goed af te stellen
met het merkteken op de krukaspoelie (bij moderne motoren op het vliegwiel)als de kleptiming niet klopt
(dus 1 tand versprongen) hij loopt wel maar als er kracht of toeren gevraagt worden klopt de vervroeging niet.
ik weet niet of de ecu dat kan compenzeren

ik ben meer van de oude niet ecu,computer,software,sensoren gestuurde motoren

heb liever dubbele klepveren, dubbele carburateur, duplexdistributieketting ,OHV motoren

Geplaatst: ma aug 22, 2011 1:17 pm
door bam
Het kan ook zijn dat je uitlaat verstopt zit, dit kan komen door dat de katalysator inwendig uit elkaar aan het vallen is.
Even tegen de kat tikken of even verwijderen.
Four-té in je tank doen
Geplaatst: vr aug 26, 2011 4:29 pm
door Eckard
Ik heb dergelijke ervaring met een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) Corsa.
Een flesje four-té in je tank gooien en daarna tanken met V-power of BP-Ultimate. Kan zijn dat de sproeiers wat vervuild zijn. Hiermee wordt het weer schoon.
Werkte bij de *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) prima. Na een paar honderd kilometer merk je het al.
Het is ook wel eens goed lange afstanden te rijden.
Mogelijk kan dit helpen.
Met vriendelijke groet,
E.
Geplaatst: za sep 03, 2011 8:26 pm
door hugos
roland schreef:Ja minder trekkracht en inhouden bij gas het hoeft maar 1 tandje te zijn ik heb het verteld over mijn mgb kreeg ik ook niet opgelost wel goed op snelheid en stationair maar als je dan op trekt is de vervroeging van de indsteking niet juist.
Heb vandaag riemen gecheckd. Tanden en dus riemen waren ok.
Nog verder zoeken dus.
Groets