Dynamo vervangen, maakt herrie

414 416 418 420 45
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

[quote="matthias117"]je accu gaat niet sneller laden
je zal gewoon meer stroom kunnen afnemen
maar met een AIRCO zal dat mischien wel nodig zijn, een airco gebruikt nogal wat stroom namelijk[/quote

Klopt, een sterkere dynamo maakt helemaal geen verschil voor het opladen van de accu. Een goede accu is ook met een minuut of vijf alweer perfekt opgeladen. Een zware dynamo is altijd voor de verbruikers in de auto. Tegenwoordig worden ze steeds sterker ivm elektronische stuurbekr, waterpomp, vavuumpomp etc.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Sander02 schreef:Het geluid was net flink hard en constant. Hoe lang zou het nu duren voor die kogelagers helemaal kapot zijn. Kan ik er nog wel mee rijden? het is jammer dat van Noort met vakantie is. Die hadden vast wel een gebruikt exemplaar liggen.
Zou het geluid trouwens ook uit de airco pomp kunnen komen eronder kunnen komen? Die zitten natuurlijk met een band verbonden.
Ik zocht net even airco pomp lagers en las dat die ook wel eens kapot kunnen zijn en dan herrie maken. Het is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen, maar al ik luister met motorkap open, zou het kunnen. Om dat uit te sluiten zou ik dus eigenlijk de aandrijfriem even los moeten maken.

Iemand dat wel eens gehad?
416SI 1996
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Aantal weken geleden met wd40 zowel airco pomp lagers als dynamo bespoten, geen geluid meer gehoord daarna.
416SI 1996
Plaats reactie