Geplaatst: wo jun 01, 2011 1:02 am
Het schijnt dat L-series wat problemen hebben met de kop, en die marathon motoren hebben dan ook vaak een andere kop en/of een zware kop revicie. Maar heel vreemd is dat natuurlijk ook niet met dat soort km's, onderblok schijnt wel verschrikkelijk lang mee te gaan.
Maar slijten motoren nog wel echt? Je ziet bv zelden een k-serie met een hoge kilometer stand, maar ik heb er een aantal gesloopt die er ruim 200kkm op hadden zitten, en geen van die motoren was versleten. Nergens lager schade, nokassen nauwelijks een krasje, compressie meestal nog 100%. Meestal is het gietwerk(blok en kop) zelf niet heel fris meer(krom) en zo af en toe een keering en daardoor olie verlies, maar dat is het dan ook.
Maar slijten motoren nog wel echt? Je ziet bv zelden een k-serie met een hoge kilometer stand, maar ik heb er een aantal gesloopt die er ruim 200kkm op hadden zitten, en geen van die motoren was versleten. Nergens lager schade, nokassen nauwelijks een krasje, compressie meestal nog 100%. Meestal is het gietwerk(blok en kop) zelf niet heel fris meer(krom) en zo af en toe een keering en daardoor olie verlies, maar dat is het dan ook.