Rover 416 '97

414 416 418 420 45
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

Tankinhoud is 55 liter.

Beste manier om het verbruik een keer goed te berekenen is een volle tank leegrijden en de km's bijhouden.
Zodra de meter onder de helft is zakt hij idd wat onregelmatig.

@Dennis: zou dat hoge verbuik aan de auto hebben gelegen denk je ;) :lol:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
p@p@zs
MG-R Core

Bericht door p@p@zs »

Ik rijd met de ZS zon 1:12/13, en das een 1.8

Speakers kun je op de sloop ook wel scoren denk ik
Mooi kleurtje trouwens, veel plezier ermee 8)
roland
MG-R Core

Bericht door roland »

ik denk dat de rovers hem allemaal goed lusten
mijn zr 115 diesel 1 op 14
en het maakt geen reet uit of ik nu een tank verstook alleen op de snelweg of een tank in de stad het blijft 1 op 14
met mijn winterbanden was da 1 op 15 :mrgreen:
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Mirid

Bericht door Mirid »

Wederom bedankt voor de reacties, ik ga hem gewoon volgooien en gooi een 5 liter jerrycan in me achterbak...

Is het geluid van de Rover standaard boksen goed?
OmeHenk
MG-R Fanatic

Bericht door OmeHenk »

Ik rij met een 1.8 CVT en rij daarmee gemiddeld 1:13,5 (in de winter 1:13, nu inmiddels met dat warme weer 1:14, terwijl de airco regelmatig aan staat).

Dan wat over het geluid.
Ik vind het geluid in mijn auto erg prima, de 420 SLI die ik een aantal jaren terug had, had dezelfde speakers als mijn huidige 45.
Ik weet niet of jouw auto ook 2-weg speakers heeft? Met hoge tonen in in de spiegels verwerkt? Dan is het geluid erg goed, zeker in vergelijking met alle andere merken (VW, Peugeot, Mazda, etc) en die standaard installatie.

Een autoradio maakt trouwens al veel verschil. Heb persoonlijk ervaring met geluidskwaliteit tussen bijv. Sony en Pioneer (beide radio's van een jaar of 6 oud). Pioneer veel dieper laag en sprankelend hoog. Sony vooral veel hol gebonk. Philips klinkt het middendeel wat harder door, met zeer diep laag. Het is maar net waar je van houdt...

Kortom: voor normaal gebruik zijn de standaard speakers top, als je maar de 2-weg versie hebt met gescheiden hoog en midden-laag speaker. Heb je dat niet, dan is het vooral erg dof (ervaring in 214Si uit begin jaren negentig).

Succes.
-----------------------------------------------
2001 - 2005 : Rover 214 GSI - RIP
2005 - 2008 : Rover 420 SLI - RIP 2015
2008 - heden : Rover 45 Club 1.8 CVT
2016 - heden : Rover 45 Club 1.8 Manueel
2019 - heden: Rover 75 Executive 4.6 Automaat
Mirid

Bericht door Mirid »

Thanx!! Weet je ook wat over de afmetingen van de speakers? Een nieuwe speaker van 100 watt is namelijk net zo duur als een veertien jaar oude Rover speaker.. Dan haal ik toch liever een nieuwere... Nu maar hopen dat ik die 2 weg heb! Ik heb sowieso twee draadjes, rood en ? Betekent dat 2 weg? Ik heb trouwens een JVC Radio die aangeeft 4 x 40 watt..

edit dr doggystyle : wederom niet quoten als je reageert op het vorige bericht
OmeHenk
MG-R Fanatic

Bericht door OmeHenk »

Die twee draadjes heb je nodig om geluid uit een luidspreker te krijgen. Rood is de plus, die moet dus aan de plus van de luidspreker. Zwart of grijs moet aan de min. Dit is nog geen twee-weg, maar gewoon een aansluiting.

Twee-weg betekent een lage tonen luidspreker en een hoge tonen luidspreker. Gesplitst zeg maar.

Als je twee-weg hebt, dan moet er een hoge tonen luidsprekertje zijn. Bij mijn oude 420 en huidige 45 zit die in de deur verwerkt ter hoogte van de spiegel.

Op e-bay is die te koop zie: http://cgi.ebay.nl/1997-ROVER-400-OFF-D ... 2a0bf74a35

Maar ook wel via de sloop voor weinig, verwacht ik.

De midden/laag speaker zit onderin de deur. Ik denk dat je die inmiddels gevonden hebt.

Heb je geen hoge tonen speakertje in de spiegel, dan kan het zijn dat op de luidspreker onderin een "toetertje" is bevestigd voor de hoge tonen...
Toch blijft het geluid dan vrij dof, omdat het geluid dan ergens onder vandaan komt, in plaats van oor-hoogte.
Chrisjuh
MG-R Addict

Bericht door Chrisjuh »

Voor het verbruik kan je hem ook aftanken, dagteller resetten, bijna leegrijden (scheelt gesleur met een jerrycan), aftanken. Dan heb je het aantal liters wat je precies verbruikt hebt, en het precies aantal kilometers.. Delen en je hebt het verbruik ook ;P..
Ik heb een 45, 1.8 op gas.. Die doet 1 op 9 als ik normaal rijdt... Dus in theorie zou dat op benzine 1 op 13 ofzo zijn..
Mirid

Bericht door Mirid »

Thanx voor de reacties!

Ik ben student dus ik heb niet zoveel geld te besteden, ik kan hem jammer genoeg niet eens echt vol gooien aangezien me dit 90 euro kost.. Eergister heb ik er 17 liter ingedaan en rij nu al 120 km zonder dat het lichtje gaat branden, 1 op 10 moet ie dus zeker halen.

Ik had nog een vraag over die speakers, op Ebay kom ik namelijk ook deze tegen.
Afbeelding
Hoort deze BIJ de tweeterspeaker, of ligt het er gewoon aan wat je erin heb zitten? En wat is de makkelijkste manier om bij de deur speakers te komen, zeg maar de kap los te maken?
OmeHenk
MG-R Fanatic

Bericht door OmeHenk »

Hey,

Volgens mij kun je met die Rover 1.6 bij normaal rijgedrag en niet al te veel korte stukjes wel rekenen op 1:14.

Die speaker op de foto is inderdaad een originele deurspeaker, maar dan inderdaad voor 2-weg. Hierbij hoort nog die losse tweeter die bij de spiegel in de deur verwerkt zit, ander is't erg dof ;-)
basjebas
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door basjebas »

ik heb er nu voor 13cm speakers in zitten en achter 16.5cm

zou je bijv. een setje speakers kunnen halen bij halfords....
Groet, Bas
FMB

Bericht door FMB »

Mooie wagen zeg! Leuk op de kop getikt voor dat prijsje. Mijn 200tje uit '97 doet ongeveer 1:14,3-14,8 en dat is een 1.4. Ik heb 't probleem met het electrische raam ooit eens gehad met een Lancia. Dat geintje heeft me uiteindelijk maar 15 euro gekost. Maar dan was de motor inderdaad niet stuk. Mijn benzinemeter is op de bovenste helft niet zo vlot (ongeveer bij 350 km gaat hij over de helft), maar zodra hij over de helft is gaat hij veel sneller (nog ongeveer 200 km tot aan het rood). Maar als ik tegen het rode aangaat betekend het dat ik vaak nog zeker zo'n 10-12 liter heb. Dus mocht dit bij jouw ook het geval zijn is het logisch dat hij bij 17 liter niet heel ver naar boven schiet maar net een beetje boven het rode lijntje blijft hangen.
OmeHenk
MG-R Fanatic

Bericht door OmeHenk »

Heb de foto's op de eerste pagina eens goed bekeken. Je hebt inderdaad geen twee-weg speakers, want zie niks bij de spiegels!
Enneh, met wat bumpercleaner krijg je die licht grijzige plastic delen op je bumper en deuren weer mooi donkergrijs! Na de wasbeurten weer even bijpoetsen met bumpercleaner en je houdt ze mooi!

Zie ik trouwens een dikke roggelpijp als uitlaat? :?

Succes met deze wagen, daar kun je nog wel een flinke tijd mee vooruit! Rovers zijn echt niet duur in onderhoud, gelukkig, ook al beweert de rest van de (golfrijders) wereld van wel :D
Mirid

Bericht door Mirid »

Het zijn inderdaad geen twee weg speakers.. Ik heb gisteren speaker gehaald voor achterin, Sony Xploders van 45 euro bij de halfords. Ze doen het perfect, er zat trouwens al een JVC radiotje in die het goed doet. Ik heb gister ook even gekeken naar de voordeur en kon ook geen twee weg speaker vinden, maar ik wil graag wel de speaker in de deuren ook vervangen. Hoe krijg ik die het makkelijkst eruit? Ik heb gister wat schroeven losgedraait maar ik wilde niks kapottrekken, ik kreeg namelijk niets los.

Gister mijn vakantiegeld gehad dus ik heb gelijk me tank volgegooit, nu maar kijken hoe lang ie het vol houd.. Gisteren waren me pa en ik even bezig geweest met de speakers, had ik even 5 km gereden en wilde ik hem weer starten. Nou start ie altijd gelijk en moeiteloos maar nu deed ie een beetje moeilijk. Deed ik hem weer uit en aan, deed ie het niet meer!! De accu bleek erg zwak en kon hem niet meer aankrijgen. Mijn lichten en radio deden het nog wel maar de motor wilde hem niet meer pakken. Gelukkig had die vriend vna mij zo een accu apparaat waardoor alles het snel weer deed, misschien toch tijd voor een nieuwe accu?

Ik zal de plastic delen even inspuiten met die bumpercleaner of siliconenkitje, dan komt dat ook weer mooi naar voren. Gister heb ik een paar foto's gemaakt van mijn schade (die was er al) zodat jullie zien hoe ik aan die 400 euro kom!

Hij heb trouwens een dikke pijp idd.. Maakt wel een leuk geluidje maar of het nou nodig is? OP zich vind ik het wel grappig..

nogmaals bedankt voor de reacties..
Mirid

Bericht door Mirid »

OmeHenk schreef:Heb de foto's op de eerste pagina eens goed bekeken. Je hebt inderdaad geen twee-weg speakers, want zie niks bij de spiegels!
Enneh, met wat bumpercleaner krijg je die licht grijzige plastic delen op je bumper en deuren weer mooi donkergrijs! Na de wasbeurten weer even bijpoetsen met bumpercleaner en je houdt ze mooi!
Welke cleaner raad jij mij aan?
Dr Doggystyle
Beheerder

Bericht door Dr Doggystyle »

Mirid schreef:Hij heb trouwens een dikke pijp idd.. Maakt wel een leuk geluidje maar of het nou nodig is? OP zich vind ik het wel grappig..
dit maakt ook een leuk geluidje ;)
Afbeelding
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie