Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma mei 09, 2011 8:45 pm
door MH1970
Het systeem zit op de een of andere manier verstopt,maar waar.
Kachel wordt ook niet echt warm.
Koppakking is niet zo lang geleden gedaan,hij walmt niet en zweet niet geen rommel in de koelvloeistof en geen koelvloeistof in het blok.
Wat nu?
Wie het weet mag het zeggen

.
Motor op zich loopt netjes en mooi,de problemen beginnen tijdens het rijden.
HELP
Geplaatst: di mei 10, 2011 6:44 am
door MH1970
Hij lijkt zoals ze het zeggen op het kleine circuit te lopen.
Nog iemand suggesties?

Geplaatst: di mei 10, 2011 8:15 am
door roland
klinkt als lucht in het circuit.
Geplaatst: di mei 10, 2011 10:12 am
door tomcat.t16
roland schreef:klinkt als lucht in het circuit.
+1
K serie ontluchten kan een K-utkarwei zijn.
Geplaatst: di mei 10, 2011 11:03 am
door roland
Heb iets gehoord dat je het expansievat los moet maken en om hoog
houden met vullen?en het ontluchtingskraantje open

Geplaatst: di mei 10, 2011 11:15 am
door hugos
Inderdaad. zie
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19382
Ben er ook nog volop mee bezig...
Morgen heb ik een CO2 metertje en dan weet ik weer iets meer...
groet
hugos
Geplaatst: di mei 10, 2011 11:28 am
door roland
aaa voor het meten van uitlaatgassen in het koelvloeistof?
zal het eerste zijn wat ik zal doen met zon symptomen
(ik heb er van geleerd)
(iets te hoge temperatuur,goed ontlucht,Thermostaat goed,Kachel warm
,en het belangrijkste lucht borels in het expansievat)
Wat van CO2 metertje heb je?
Geplaatst: di mei 10, 2011 11:38 am
door hugos
Een kennis van m'n broer (uit 't Antwerpse) komt toevallig morgen in de buurt. 't schijnt dat een gewoon metertje, dat sommigen zelfs in de huiskamers hebben, al goed is...
uitlaatgassen in 't water zal nooit positief zijn zeker? Als ik hem net boven het reservoir houd, zal ik 't vlug weten.
ben benieuwd!
Geplaatst: di mei 10, 2011 11:55 am
door roland
meestal niet positief nee maar je zegt dat de koppakking pas
is vervangen? dan kan het zijn dat ze hem niet met het goede
aanhaalmoment hebben vast gezet dus als het zo is eerst dat
proberen met een momentsleutel teherstellen. (nu weet ik zelf niet of het rekbouten zijn of niet da weet wel iemand hier)
je meet de concentratie IN de koelvloeistof
dus ik weet niet of dit gaat werken wat jij wil.
neem anders een glazen pot vul het met koelvloeistof
en ga naar een garagist (he das belgs)
en vraag of zij het meten op uitlaatgassen (kost haast niets of niets)
Geplaatst: di mei 10, 2011 12:00 pm
door hugos
o IN de koelvloeistof (bij mij nu water natuurlijk)
Zijn die luchtbellen dan geen gassen die CO2 bevatten?
Danke
Geplaatst: di mei 10, 2011 12:40 pm
door roland
ja dat denk ik wel maar het beste is meten in het koel(water)wat je hebt
dat is veel nouwkeuriger.
Geplaatst: di mei 10, 2011 4:51 pm
door tomcat.t16
Luchtbellen

ja... die zullen wel gassen bevatten dan.
K serie heeft rekbouten, en het gaat erom of ze allemaal ongeveer even vast zitten. Het komt niet op vijf graden.
Ik heb bij mijn T serie de
moeren (heb tapeinden in het blok gedraaid) op 65 lbft gezet terwijl 75 is aanbevolen. Maar goed, dat terzijde... je hebt een hele uitdaging.
Cheers!
Geplaatst: wo mei 11, 2011 9:43 pm
door MH1970
Onze Rover rijd weer
Was dus inderdaad een kwestie van goed ontluchten met een vrouwen hand(de mijne dus) haha.
Temperatuur is weer stabiel.
Oh wat is dat fijn.
In ieder geval allemaal bedankt voor het meedenken en de zeer nuttige tips.
We hebben er heel veel aan gehad.
Super bedankt.
Geplaatst: wo mei 11, 2011 9:49 pm
door roland
fijn dat het is opgelost zonder kosten
Geplaatst: do mei 12, 2011 8:17 am
door hugos
Fijn voor jou!!!
Ik heb minder geluk blijkbaar:
gassen die opborrelen uit het reservoir bevat CO2 en CO
zie
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=276094#276094