Versnellingsbak olie
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Heb een GL-5 olie meegekregen, die werd door fabrikant aangeraden. Had zelf een GL-4 met Rover/Honda erop uit het schap gepakt, maar verkoper ging toch nog even controleren en kwam met ander type.
Kon de pijl schroef niet loskrijgen, had verkeerde steeksleutel. Heb het idee dat je met een rateltang deze gewoon via motorkap kan losmaken ipv onder auto. Klopt dat?
Heb er nu zo'n 400ml ingegooid dus zonder controle.
Hier een foto van onderkant versnellingsbak. Waar ik een rode lijn omheen gedaan heb, is dat een pakking, waar het wel vaker lekt?
Die was helemaal nat en je kon er ook stukjes rubber aftrekken.

Kon de pijl schroef niet loskrijgen, had verkeerde steeksleutel. Heb het idee dat je met een rateltang deze gewoon via motorkap kan losmaken ipv onder auto. Klopt dat?
Heb er nu zo'n 400ml ingegooid dus zonder controle.
Hier een foto van onderkant versnellingsbak. Waar ik een rode lijn omheen gedaan heb, is dat een pakking, waar het wel vaker lekt?
Die was helemaal nat en je kon er ook stukjes rubber aftrekken.

416SI 1996
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:

Dat is een foto van de onderkant van de MOTOR, niet de versnellingsbak.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
bam schreef:En dat gedeelte wat jij omcirkeld hebt lekt niet!!!!!!
Dit komt van bovenen als ik het zo inschat een nokkenas kering of zo.
Dit riep ik 1½ week geleden al.peter.evers schreef:Ahh een fotootje, nou dat zal wel een nokkenaskeerring zijn
Ik hoop dat nu dan eindelijk dat probleem van het moeilijke schakelen opgelost is (maar ik denk het niet)

Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Sorry, tussen het moment van foto maken en plaatsen zat een halve dag.
Ik heb wat foto's gemaakt van verschillende plekken waar het nat was allemaal in de buurt van de versnellingsbak. Wat je op de foto ziet, die verbindingsnaad tussen de 2 delen was nat en er naast niet, dus dacht ik van daar lekt dat zeker ook wat. Maar dan loopt de olie daarblijbaar mooi langs vanaf een andere plek.
Peter, dat van die nokkenaskeering ben ik zeker niet vergeten maar aangezien een garage had gezegt dat versnellingsbak lekt was ik aan het kijken of er duidelijk te zien is waar olie vandaan komt. Tis ook allemaal nog onbekend gebied voor mij. Leer langzaam.
Ik heb wat foto's gemaakt van verschillende plekken waar het nat was allemaal in de buurt van de versnellingsbak. Wat je op de foto ziet, die verbindingsnaad tussen de 2 delen was nat en er naast niet, dus dacht ik van daar lekt dat zeker ook wat. Maar dan loopt de olie daarblijbaar mooi langs vanaf een andere plek.
Peter, dat van die nokkenaskeering ben ik zeker niet vergeten maar aangezien een garage had gezegt dat versnellingsbak lekt was ik aan het kijken of er duidelijk te zien is waar olie vandaan komt. Tis ook allemaal nog onbekend gebied voor mij. Leer langzaam.
416SI 1996
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Net maar weer een nieuwe fles olie gekocht, want de andere was bijna op en het schakelen voelde weer wat minder. Heb de afgelopen tijd regelmatig een beetje olie erbij gegooid en dan ging het weer goed.
Maar nu heb ik toch maar Wynn's stop leak erbij gegooid, ben benieuwd:
http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/30?c ... &pId=59405
Heb alleen geen idee hoeveel olie er momenteel inzit, ik gooi er meestal maar een beetje in en dan na een tijdje merk je pas het verschil.
Maar nu heb ik toch maar Wynn's stop leak erbij gegooid, ben benieuwd:
http://www.wynns.nl/index.php/nl/x/30?c ... &pId=59405
Heb alleen geen idee hoeveel olie er momenteel inzit, ik gooi er meestal maar een beetje in en dan na een tijdje merk je pas het verschil.
Laatst gewijzigd door Sander02 op wo sep 14, 2011 1:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Klopt, maar ik heb geen brug en een garage vraagt 150 euro. Beetje veel als het werkelijk maar een uur werk is.Steven Rover schreef:Hoop voor je dat het werkt.
Anders toch even de aandrijf-as eruit. Ik heb laatst deze pakking laatst ook moeten vervangen bij de coupe. Totaal op de brug denk ik een uurtje werk en de pakking koste 15 euro.
416SI 1996
Nee hoor 4 liter bak olie en een keerring is al 50 euro dan nog een 1,5 uur werk 100 euro en klaar.
Valt mee met zijn vieren naar de mac is al 40 euro das pas duur en dan heb je na een uur weer honger.
Het is een auto en die kosten geld, als je even langer wacht en die leak stop gaat ventilatie kanalen dichtgooien en je bak loopt in puin dan ...........................................................................................................................................!
Valt mee met zijn vieren naar de mac is al 40 euro das pas duur en dan heb je na een uur weer honger.
Het is een auto en die kosten geld, als je even langer wacht en die leak stop gaat ventilatie kanalen dichtgooien en je bak loopt in puin dan ...........................................................................................................................................!
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ventilatie kanalen dichtgooien? Sja de meningen zijn nog al verdeeld over dit soort middeltjes. Sommige garages zeggen dat je het rustig kan gebruiken. Als een andere dat niet zegt, kan het ook zijn, dat ze graag een reparatie uit willen voeren.
Mijn auto is best al oud en er zit nog al het 1 en ander aan te komen, wilde de reparatie eigenlijk wel laten uitvoeren, maar dacht ineens vanochtend van nou ik probeer toch ff zo'n flesje.
Mijn auto is best al oud en er zit nog al het 1 en ander aan te komen, wilde de reparatie eigenlijk wel laten uitvoeren, maar dacht ineens vanochtend van nou ik probeer toch ff zo'n flesje.
416SI 1996
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond