Pagina 2 van 2
Geplaatst: ma apr 26, 2004 9:10 pm
door SilverCupr@
Striker schreef:Mmm, met een verlies van 19% op de aandrijving zou ik dan volgens de meting van Scorpion aan 180 pk komen

.
Das jezelf toch alleen maar rijk rekenen?
Bij mijn meting gingen ze uit van ongeveer 10% verlies, als ik met 19% reken kom ik op 215
Meten = weten en dan alleen de pk's aan de wielen. Daar valt niets op af te dingen (al verschilt het wel per bank) de rest blijft een benadering....

Geplaatst: wo mei 05, 2004 3:08 pm
door Mista T
Goedendag mensen.......
Aangezien Robin (SKytiger) en ik op Full SPeed een aantal bedrijven hebben lastig gevallen, hebben we bij
RICA Engineeringeen Rollerbank testje kunnen lospeuteren....
Aangezien Roel van RICA het niet eens was met de vorige meeting van mij, gedaan door Erik Botman, ben ik dus bij hun op de bank geweest...
De resultaten zijn:
162 PK @ 6970 RPM
176.3 NM @ 6025
De grafiek ziet er zo uit:

Geplaatst: wo mei 05, 2004 3:43 pm
door Foxtrot
Dat lijkt er al meer op

Heb me nooit echt verdiept in dit soort grafiekjes, maar het ziet er een stuk completer uti dan je vorige test. Meer vermogen ook of niet?
Geplaatst: wo mei 05, 2004 5:37 pm
door Striker
Goh, nu al 40% verlies op de overbrenging, wordt steeds meer

.
Geplaatst: wo mei 05, 2004 6:19 pm
door Skytiger
Resultaten waren er...
Maar wat ik niet snap is dat de temperatuur van de olie...
Die staat op 13 graden. Iets wat naar mijn mening niet klopt.
Plus hoe komt ie daarbij??
Bedenk ik me net thuis ff.
GreetingzzZz,
Sky
Geplaatst: wo mei 05, 2004 6:48 pm
door bam
Skytiger schreef:
Maar wat ik niet snap is dat de temperatuur van de olie...
Die staat op 13 graden. Iets wat naar mijn mening niet klopt.
Plus hoe komt ie daarbij??
Sky
Gewoon de temperatuurprobe niet in de olie steken, maar naast
de kast laten hangen en dan meet hij omgevingstemperatuur

13 graden dus.
Dit is waarschijnlijk een lans die ze via je pijlstok inbrengen.
Geplaatst: wo mei 05, 2004 9:37 pm
door SilverCupr@
Striker schreef:Goh, nu al 40% verlies op de overbrenging, wordt steeds meer

.
Ben ik het mee eens.... 115pk aan de wielen en 164pk motorvermogen?
Mijne is destijds ook bij Rica op de bank geweest, maar vermogen op de wielen was iets van 174pk aan de wielen en 201pk motorvermogen.
Hoe berekenen ze die overbrenging eigenlijk?
Remco
Geplaatst: wo mei 05, 2004 10:42 pm
door Mista T
Wat ze doen, is dat ze eerst het vermogen meten, alleen wat je op de rollers krijgt.... Dan laten ze het gas los op dat moment, begint er een lijntje, de groene, terug te lopen, wat ze dan ook weer op tellen bij het vermogen op de wielen, dat is dan het motor vermogen...
Maar over het vermogen aan de wielen, Roel zei al dat je daar niet op moest letten, want dat had alleen maar met de wrijving van de rollers te maken. Op de weg is dit verlies minder.....