Pagina 2 van 3
Geplaatst: di mar 08, 2011 10:39 pm
door jantino
Valt me overigens op dat de machine nu een stuk minder 'ratelt', kan het zijn dat zo'n rammelend klepje van de inlaat nu vast is gaan zitten?
Lijkt me dan aardig in lijn met wat de garage aangaf qua foutmeldingen. Of kraam ik nou onzin uit?
In het geval dat mijn gedachtegang wel ergens opslaat, is die inlaat los te schroeven? of heb ik dan allemaal pakkingen nodig als ik het weer in elkaar wil zetten? Of is het uberhaubt onbegonnen werk?
wederom bedankt voor jullie hulp!
Geplaatst: di mar 08, 2011 10:53 pm
door bam
Een van de v6 problemen is de vlinderklep in engelse forums worden deze uitgebreid behandeld over het hoe en wat.
Vraag me niet wat het probleem is maar ff googlen doet wonderen.
Geplaatst: di mar 08, 2011 11:55 pm
door Pim
Hi,
Diagnose op afstand is altijd lastig bij zo iets.
Mocht je op zoek zijn naar een garage met veel 75 kennis dan kan ik je
http://www.rovee-veenis.nl/ aanraden.
Is niet direct in je buurt maar de kennis hebben ze er wel.
Groet, Pim
Geplaatst: wo mar 09, 2011 6:09 pm
door jantino
Zo, dat was een druk dagje. Ik heb het advies opgevolgd en ben wezen neuzen bij het britse rover forum. Na overspoeld te zijn met info ben ik bezig gegaan.
Ik heb eerst het inlaat spruitstuk los gehaald, zoals hier vermeld:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=270472
Vervolgens heb ik het spruikstuk open gemaakt en de klepjes verwijderd, zoals hier vermeld:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=257480
Het spruit stuk weer dicht gemaakt, wat siliconen kit er tussen gekliederd, zodat het geen valse lucht aanzuigt.
Als m nu start, loopt hij niet lekker. met hogere toerentallen loopt ie daarintegen wel soepel nu. Check Engine lampje blijft ook aan.
Stationair schommelt ie dan tussen de 1700 en 2000 toeren. Ipv de gebruikelijke 7-800 toeren.
Komt dit omdat ie valse lucht aanzuigt?
Geplaatst: wo mar 09, 2011 6:22 pm
door Rik
jantino schreef:Komt dit omdat ie valse lucht aanzuigt?
Yes, toch iets minder kliederen;)
Geplaatst: wo mar 09, 2011 8:02 pm
door jantino
Argh, was ik al bang voor. Hoe kan ik achterhalen waar de lekkage zit? En moet er ook een pakking tussen?
Geplaatst: vr mar 11, 2011 12:25 pm
door jantino
Whoohoo!
Gisterochtend weer het spruitstuk er af gehaald. Ik had in eerste instantie de boel gekit en gelijk gemonteerd en gestart, niet zo handig, kit is gewoon aan de kant gezogen natuurlijk.
Dus, nogmaals radicaal gekit. Goed laten drogen en vanochtend pas weer gemonteerd. En met succes. Nette, stabiele toeren nu. Bovendien...... 6 Cilinders! Yeeehaaaa! Blokje is daarmee nu een stuk rustiger
Toch hoor ik nog wat geratel. Misschien de klepstoters? Met warme moter is dit een stuk rustiger namelijk.
Ik volg deze post braaf daarover.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19210
Anyhow, het 'check engine' lampje is nog steeds aan. Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de computer de foutmelding onthoud, indien dit klopt, hoe reset ik dan die melding? Of moet ik iets anders ondernemen?
Wederom bedankt voor alle hulp hier! Ik durf er weer in te rijden

Geplaatst: vr mar 11, 2011 12:53 pm
door tomcat.t16
Tip:
Haal je inlaatspruitstuk los, vervang de siliconenkit duur een
heel dun laagje Loctite 5923... scheelt je een hoop gezeik in de toekomst

.
Geplaatst: vr mar 11, 2011 2:49 pm
door Rik
Tip van mij om een lekje in het inlaattraject te achterhalen. Pak een bus remmenreiniger en spuit rustig en gericht bij de inlaat.
Gaat 'ie opeens beter lopen en in toeren klimmen, dan heb je je lek gevonden.
't Is soms zó simpel.
Geplaatst: vr mar 11, 2011 11:54 pm
door tomcat.t16
Rik schreef:Tip van mij om een lekje in het inlaattraject te achterhalen. Pak een bus remmenreiniger en spuit rustig en gericht bij de inlaat.
Gaat 'ie opeens beter lopen en in toeren klimmen, dan heb je je lek gevonden.
't Is soms zó simpel.
+1, dat is ook een goede tip ja... maar siliconenkit

Geplaatst: ma mar 14, 2011 8:18 pm
door jantino
Ghehe, i know, is wel een beetje een MacGyver actie met dat siliconenkit.
Woensdag komt 't nieuwe spruitstuk binnen. Hoop dat de wagen dan normaal lopen wil. Bij het opstrekken wil het storingslampje wel eens gaan knipperen (vooral bij koude motor) en dan trekt de auto wat schuddend op. In z'n vrij heeft de auto geen moeite om bij hoge toeren te komen.
En als laatste kenmerk, ook na een stuk gereden te hebben (zo'n 50km) hoor ik (lichtelijk) geratel als ik het pedaal in trap, stationair klinkt ie wel aardig. Bij koude motor weer meer geratel. Inlaat spruitstuk kan het onmogelijk zijn. Die klepjes incl arm liggen nu op mn werkbank ;-)
Iemand enig idee wat het zijn kan? Begin die storing nu behoorlijk beu te worden, mis het ontspannen cruisen. :-(
Geplaatst: ma mar 14, 2011 8:22 pm
door Steven Rover
Waar heb jij het 'nieuwe' inlaatspruitstuk vandaan?
Ben ook nog druk opzoek, genoeg te vinden op Ebay, maar goedkoop is anders

Geplaatst: ma mar 14, 2011 8:42 pm
door jantino
Ja dure krengen zijn het,
Ik heb een van de scrap yard. BZJ Autoparts bood mij deze aan voor 150 euro. Veruit de goedkoopste. Op marktplaats was er nog iemand, die had een inlaat voor de 2.5 liter versie, de jongen vroeg er 250 voor. Andere aanbieders zaten rond de 400-450 euro.
Ik hoop van harte dat daarmee mn motor storing voorbij is. Heeft iemand nog goede tips heeft voor bovenstaand probleem?
Geplaatst: ma mar 14, 2011 9:31 pm
door Steven Rover
Oke bedankt voor de info
Ik zat inderdaad met dezelfde prijzen, eveneens die man op marktplaats gevraagd (250 euro). Maar die zag er niet zo geweldig netjes uit
Ik had gehoopt dat hij hem voor een paar tientjes weg zou doen gezien de rotzooi die hij had liggen

Maarjah...
Die van 150 euro is inderdaad wel een hele mooie aanbieding, ik hoop er voor die prijs ook nog een te kunnen vinden

Als je nog wat tegen komt weet je me te vinden
Succes met de montage, ben benieuwd of het goed werkt

Geplaatst: ma mar 14, 2011 9:48 pm
door jantino
Ben ook benieuwd. laat het hier wel weten hoe het afloopt. Als de wagen dan nog niet in orde is zit ik een beetje met m'n handen in m'n haar. M'n lef houdt dan toch ook wel een beetje op.
Dan zal ik hier zitten piepen om iemand die voor een normaal bedrag een fatsoenlijke diagnose kan stellen.
Maar goed, "niet janken voordat je klappen hebt gehad"
Als ik nog een spruitstuk tegenkom, laat ik je t weten!
Geplaatst: di mar 15, 2011 9:37 am
door Steven Rover
Oke bedankt

Ik heb nog een mailtje naar BZJ gestuurd, misschien hebben ze er nog een.....
