Rover 75 V6 op 5 cilinders
Valt me overigens op dat de machine nu een stuk minder 'ratelt', kan het zijn dat zo'n rammelend klepje van de inlaat nu vast is gaan zitten?
Lijkt me dan aardig in lijn met wat de garage aangaf qua foutmeldingen. Of kraam ik nou onzin uit?
In het geval dat mijn gedachtegang wel ergens opslaat, is die inlaat los te schroeven? of heb ik dan allemaal pakkingen nodig als ik het weer in elkaar wil zetten? Of is het uberhaubt onbegonnen werk?
wederom bedankt voor jullie hulp!
Lijkt me dan aardig in lijn met wat de garage aangaf qua foutmeldingen. Of kraam ik nou onzin uit?
In het geval dat mijn gedachtegang wel ergens opslaat, is die inlaat los te schroeven? of heb ik dan allemaal pakkingen nodig als ik het weer in elkaar wil zetten? Of is het uberhaubt onbegonnen werk?
wederom bedankt voor jullie hulp!
Hi,
Diagnose op afstand is altijd lastig bij zo iets.
Mocht je op zoek zijn naar een garage met veel 75 kennis dan kan ik je http://www.rovee-veenis.nl/ aanraden.
Is niet direct in je buurt maar de kennis hebben ze er wel.
Groet, Pim
Diagnose op afstand is altijd lastig bij zo iets.
Mocht je op zoek zijn naar een garage met veel 75 kennis dan kan ik je http://www.rovee-veenis.nl/ aanraden.
Is niet direct in je buurt maar de kennis hebben ze er wel.
Groet, Pim
Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
Zo, dat was een druk dagje. Ik heb het advies opgevolgd en ben wezen neuzen bij het britse rover forum. Na overspoeld te zijn met info ben ik bezig gegaan.
Ik heb eerst het inlaat spruitstuk los gehaald, zoals hier vermeld:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=270472
Vervolgens heb ik het spruikstuk open gemaakt en de klepjes verwijderd, zoals hier vermeld:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=257480
Het spruit stuk weer dicht gemaakt, wat siliconen kit er tussen gekliederd, zodat het geen valse lucht aanzuigt.
Als m nu start, loopt hij niet lekker. met hogere toerentallen loopt ie daarintegen wel soepel nu. Check Engine lampje blijft ook aan.
Stationair schommelt ie dan tussen de 1700 en 2000 toeren. Ipv de gebruikelijke 7-800 toeren.
Komt dit omdat ie valse lucht aanzuigt?
Ik heb eerst het inlaat spruitstuk los gehaald, zoals hier vermeld:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=270472
Vervolgens heb ik het spruikstuk open gemaakt en de klepjes verwijderd, zoals hier vermeld:
http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=257480
Het spruit stuk weer dicht gemaakt, wat siliconen kit er tussen gekliederd, zodat het geen valse lucht aanzuigt.
Als m nu start, loopt hij niet lekker. met hogere toerentallen loopt ie daarintegen wel soepel nu. Check Engine lampje blijft ook aan.
Stationair schommelt ie dan tussen de 1700 en 2000 toeren. Ipv de gebruikelijke 7-800 toeren.
Komt dit omdat ie valse lucht aanzuigt?
Whoohoo!
Gisterochtend weer het spruitstuk er af gehaald. Ik had in eerste instantie de boel gekit en gelijk gemonteerd en gestart, niet zo handig, kit is gewoon aan de kant gezogen natuurlijk.
Dus, nogmaals radicaal gekit. Goed laten drogen en vanochtend pas weer gemonteerd. En met succes. Nette, stabiele toeren nu. Bovendien...... 6 Cilinders! Yeeehaaaa! Blokje is daarmee nu een stuk rustiger
Toch hoor ik nog wat geratel. Misschien de klepstoters? Met warme moter is dit een stuk rustiger namelijk.
Ik volg deze post braaf daarover.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19210
Anyhow, het 'check engine' lampje is nog steeds aan. Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de computer de foutmelding onthoud, indien dit klopt, hoe reset ik dan die melding? Of moet ik iets anders ondernemen?
Wederom bedankt voor alle hulp hier! Ik durf er weer in te rijden
Gisterochtend weer het spruitstuk er af gehaald. Ik had in eerste instantie de boel gekit en gelijk gemonteerd en gestart, niet zo handig, kit is gewoon aan de kant gezogen natuurlijk.
Dus, nogmaals radicaal gekit. Goed laten drogen en vanochtend pas weer gemonteerd. En met succes. Nette, stabiele toeren nu. Bovendien...... 6 Cilinders! Yeeehaaaa! Blokje is daarmee nu een stuk rustiger

Toch hoor ik nog wat geratel. Misschien de klepstoters? Met warme moter is dit een stuk rustiger namelijk.
Ik volg deze post braaf daarover.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=19210
Anyhow, het 'check engine' lampje is nog steeds aan. Ik heb me laten vertellen dat dat komt omdat de computer de foutmelding onthoud, indien dit klopt, hoe reset ik dan die melding? Of moet ik iets anders ondernemen?
Wederom bedankt voor alle hulp hier! Ik durf er weer in te rijden

- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Tip van mij om een lekje in het inlaattraject te achterhalen. Pak een bus remmenreiniger en spuit rustig en gericht bij de inlaat.
Gaat 'ie opeens beter lopen en in toeren klimmen, dan heb je je lek gevonden.
't Is soms zó simpel.
Gaat 'ie opeens beter lopen en in toeren klimmen, dan heb je je lek gevonden.

't Is soms zó simpel.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
+1, dat is ook een goede tip ja... maar siliconenkitRik schreef:Tip van mij om een lekje in het inlaattraject te achterhalen. Pak een bus remmenreiniger en spuit rustig en gericht bij de inlaat.
Gaat 'ie opeens beter lopen en in toeren klimmen, dan heb je je lek gevonden.![]()
't Is soms zó simpel.


Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Ghehe, i know, is wel een beetje een MacGyver actie met dat siliconenkit.
Woensdag komt 't nieuwe spruitstuk binnen. Hoop dat de wagen dan normaal lopen wil. Bij het opstrekken wil het storingslampje wel eens gaan knipperen (vooral bij koude motor) en dan trekt de auto wat schuddend op. In z'n vrij heeft de auto geen moeite om bij hoge toeren te komen.
En als laatste kenmerk, ook na een stuk gereden te hebben (zo'n 50km) hoor ik (lichtelijk) geratel als ik het pedaal in trap, stationair klinkt ie wel aardig. Bij koude motor weer meer geratel. Inlaat spruitstuk kan het onmogelijk zijn. Die klepjes incl arm liggen nu op mn werkbank ;-)
Iemand enig idee wat het zijn kan? Begin die storing nu behoorlijk beu te worden, mis het ontspannen cruisen. :-(
Woensdag komt 't nieuwe spruitstuk binnen. Hoop dat de wagen dan normaal lopen wil. Bij het opstrekken wil het storingslampje wel eens gaan knipperen (vooral bij koude motor) en dan trekt de auto wat schuddend op. In z'n vrij heeft de auto geen moeite om bij hoge toeren te komen.
En als laatste kenmerk, ook na een stuk gereden te hebben (zo'n 50km) hoor ik (lichtelijk) geratel als ik het pedaal in trap, stationair klinkt ie wel aardig. Bij koude motor weer meer geratel. Inlaat spruitstuk kan het onmogelijk zijn. Die klepjes incl arm liggen nu op mn werkbank ;-)
Iemand enig idee wat het zijn kan? Begin die storing nu behoorlijk beu te worden, mis het ontspannen cruisen. :-(
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Ja dure krengen zijn het,
Ik heb een van de scrap yard. BZJ Autoparts bood mij deze aan voor 150 euro. Veruit de goedkoopste. Op marktplaats was er nog iemand, die had een inlaat voor de 2.5 liter versie, de jongen vroeg er 250 voor. Andere aanbieders zaten rond de 400-450 euro.
Ik hoop van harte dat daarmee mn motor storing voorbij is. Heeft iemand nog goede tips heeft voor bovenstaand probleem?
Ik heb een van de scrap yard. BZJ Autoparts bood mij deze aan voor 150 euro. Veruit de goedkoopste. Op marktplaats was er nog iemand, die had een inlaat voor de 2.5 liter versie, de jongen vroeg er 250 voor. Andere aanbieders zaten rond de 400-450 euro.
Ik hoop van harte dat daarmee mn motor storing voorbij is. Heeft iemand nog goede tips heeft voor bovenstaand probleem?
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland
Oke bedankt voor de info
Ik zat inderdaad met dezelfde prijzen, eveneens die man op marktplaats gevraagd (250 euro). Maar die zag er niet zo geweldig netjes uit
Ik had gehoopt dat hij hem voor een paar tientjes weg zou doen gezien de rotzooi die hij had liggen
Maarjah...
Die van 150 euro is inderdaad wel een hele mooie aanbieding, ik hoop er voor die prijs ook nog een te kunnen vinden
Als je nog wat tegen komt weet je me te vinden
Succes met de montage, ben benieuwd of het goed werkt

Ik zat inderdaad met dezelfde prijzen, eveneens die man op marktplaats gevraagd (250 euro). Maar die zag er niet zo geweldig netjes uit

Ik had gehoopt dat hij hem voor een paar tientjes weg zou doen gezien de rotzooi die hij had liggen

Die van 150 euro is inderdaad wel een hele mooie aanbieding, ik hoop er voor die prijs ook nog een te kunnen vinden



Succes met de montage, ben benieuwd of het goed werkt

Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!

Ben ook benieuwd. laat het hier wel weten hoe het afloopt. Als de wagen dan nog niet in orde is zit ik een beetje met m'n handen in m'n haar. M'n lef houdt dan toch ook wel een beetje op.
Dan zal ik hier zitten piepen om iemand die voor een normaal bedrag een fatsoenlijke diagnose kan stellen.
Maar goed, "niet janken voordat je klappen hebt gehad"
Als ik nog een spruitstuk tegenkom, laat ik je t weten!
Dan zal ik hier zitten piepen om iemand die voor een normaal bedrag een fatsoenlijke diagnose kan stellen.
Maar goed, "niet janken voordat je klappen hebt gehad"
Als ik nog een spruitstuk tegenkom, laat ik je t weten!
- Steven Rover
- MG-R Freak
- Berichten: 966
- Lid geworden op: vr sep 29, 2006 3:51 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Gelderland