Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo feb 09, 2011 12:11 pm
door Johnny_D
nee, de ecu ligt binnen. kan je nog iets verkeert doen bij het terug zetten van d ondsteking?
word er een beetje gefrustreert van

Geplaatst: wo feb 09, 2011 12:18 pm
door tomcat.t16
Ehm, bij een Rover kun je twee kabels omwisselen. Ik weet niet hoe dat bij Honda zit. Als het een plug&play stekkerbedoeling is, eigenlijk niet.
Geplaatst: wo feb 09, 2011 12:43 pm
door Johnny_D
is plug and play 1 is rond, en de ander 4kant
Geplaatst: wo feb 09, 2011 12:50 pm
door tomcat.t16
Dan zou je zeggen dat er niet veel mis kan gaan... heb je de ontsteking wel op de goede volgorde staan?
En hebben de Honda's niet een ontsteking die je zelf op tijd kunt afstellen.
Geplaatst: wo feb 09, 2011 1:35 pm
door Mark16v
ja die kun je afstellen.
johnny krijg je geen error codes op je ECU? rode flitslampje?
Geplaatst: wo feb 09, 2011 2:13 pm
door Johnny_D
ja die van de lambda, maar die is het dus niet.
hoe stel je hem af?
Geplaatst: wo feb 09, 2011 4:38 pm
door Mark16v
bovenste bout lossen en dan kun je hem naar voren of achteren draaien (voor of na ontsteking)
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:20 pm
door arjen
Van een verkeerd ontstekingstijdstip gaat de motor niet stotteren, hij zal hooguit wat luier worden en misschien (te) heet worden.
Je ecu kan eigenlijk geen geluid maken.. Misschien een relais daar in de buurt die begint te klapperen? Dat zou dan kunnen duiden op een slechte massa (van accu naar carrosserie bijvoorbeeld) of op een versleten contactslot of een hoofdrelais die het aan het begeven is.
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:20 pm
door Smurfing
Toen ik de coupe voor je heb opgehaald hebben we de module van de ontsteking al vervangen dus daar zou ik het niet zoeken. Voor het geval je vergeten bent dat de coupe mij toen heeft laten staan

ALs die stuk is dan houdt ie helemaal op met lopen.
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:22 pm
door tomcat.t16
arjen schreef:Dat zou dan kunnen duiden op een slechte massa (van accu naar carrosserie bijvoorbeeld)
Dat roep ik al heel de tijd...
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:58 pm
door Johnny_D
@Peter. dat weet, maar de massa kabels zitten goed vast. en het probleem werd geleidelijk erger.
@khen: naar het schijnt slaan imitatie ontstekings modules wel vaker vroeg door
Geplaatst: do feb 10, 2011 11:34 pm
door Johnny_D
Probleem gevonden
De mensen die ontsteking riepen zaten het dichts in de buurt.
Er zit een kabel breuk in 1 van de kabels, van de 2 stekkers die op de ontsteking zit.
Welke het is weten we nog niet 100% maar wel het gedeelte waar het zit.
Het was alleen te laat om door te zoeken(aangezien mn garagebox midden in een woonwijk zit)
Dus hebben we 2 opties.
1 draadje vervangen.
2 heel de boom vervangen.
Aangezien een boom niet zo makkelijk te verkrijgen is, gaan we voor optie 1.
Zaterdag weer verder hobbyen

Geplaatst: vr feb 11, 2011 12:12 am
door Mean Green
beter

hopen dat je m nu snel weer goed hebt
Geplaatst: vr feb 11, 2011 12:02 pm
door tomcat.t16
Johnny_D schreef:Er zit een kabel breuk in 1 van de kabels, van de 2 stekkers die op de ontsteking zit.
Even doormeten dan, massaprobleem is 99 van de 100 keer ook een kabelbreuk, rotte kabel

Geplaatst: za feb 12, 2011 3:36 pm
door Johnny_D
Het probleem bleek nog makkelijker op te lossen dan ik dacht.
Het boutje waar het massa kabeltje van het thermostaathuis aan vast zit.
was los getrild
Nu had ik peter al gebeld, maar ik zal het nog ff openlijk toegeven. PETER JE HAD TOCH GELIJK
dank u alle voor het me denken
en owja, ze rijd weer als een zonnetje

Geplaatst: za feb 12, 2011 3:49 pm
door Dr Doggystyle
das mooi dat het probleem is opgelost
wat zo'n kabeltje alleen niet kan doen
