duur grapje
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Als ik het zo lees zou ik de auto ergens anders naartoe brengen. Je hebt de auto er naartoe gereden (had dus compressie) en nu heeft ie dat niet meer. Dan zal waarschijnlijk de distributie niet op tijd staan. Of het blok is dusdanig heet geweest dat de cilinderbussen flink zijn gezakt. Alst dat het geval is dan kan zowel het blok als de kop in de kliko.
na wegrijde doe ik er niet want hij doet het helemaal niet haha (met kiespijn)arjen schreef:Als ik het zo lees zou ik de auto ergens anders naartoe brengen. Je hebt de auto er naartoe gereden (had dus compressie) en nu heeft ie dat niet meer. Dan zal waarschijnlijk de distributie niet op tijd staan. Of het blok is dusdanig heet geweest dat de cilinderbussen flink zijn gezakt. Alst dat het geval is dan kan zowel het blok als de kop in de kliko.
Na degene die mijn auto doet is ziek pfff.. schiet eg voor geen meter op.. en nu is de accu van me leenauto ook nog is na de klote tjongejonge..
Nou de hele motor kan de kliko in..... moet nieuwe in ongelovelijk maar waar.gio87 schreef: na wegrijde doe ik er niet want hij doet het helemaal niet haha (met kiespijn)
Na degene die mijn auto doet is ziek pfff.. schiet eg voor geen meter op.. en nu is de accu van me leenauto ook nog is na de klote tjongejonge..
Garage had er 1 gezien die kan hij overnemen voor 1200 euro en heeft 40.000 gelopen is dit beetje redelijke prijs? of weet iemand hier nog mensen die een motor hebben voor een mg zr 1.4??
Klopt, als je een distributie weer los hebt liggen na zegge en schrijve zo'n 3 tot 5K, beter vervangen door nieuw. Had dus wel gemoeten, helemaal aangezien zo´n setje 70 euro kost.Mean Green schreef: herbruiken binnen 3000 km toch ??
Anyhow, ook wijzer geworden waarom? Je neemt toch zeker geen genoegen met zoiets? 1200 euro vind ik een hoop geld voor zo'n torretje, zelfs als het inclusief inbouw is. Afgezien van het feit wat zo'n blok zou kosten, maar omdat je niet met een vreselijk ingewikkeld probleem binnen kwam.
Aangezien je bij de beste garage waarschijnlijk sowieso al een aanzienlijk bedrag mag aftikken lijkt het me niet meer dan redelijk om sowieso een 2nd opinion naar de garage te sturen.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Rik schreef: Klopt, als je een distributie weer los hebt liggen na zegge en schrijve zo'n 3 tot 5K, beter vervangen door nieuw. Had dus wel gemoeten, helemaal aangezien zo´n setje 70 euro kost.
Anyhow, ook wijzer geworden waarom? Je neemt toch zeker geen genoegen met zoiets? 1200 euro vind ik een hoop geld voor zo'n torretje, zelfs als het inclusief inbouw is. Afgezien van het feit wat zo'n blok zou kosten, maar omdat je niet met een vreselijk ingewikkeld probleem binnen kwam.
Aangezien je bij de beste garage waarschijnlijk sowieso al een aanzienlijk bedrag mag aftikken lijkt het me niet meer dan redelijk om sowieso een 2nd opinion naar de garage te sturen.Kan ook mooi beoordelen wat voor garage het is.
nou weet je wat het is.. de koppakking is lek dus ze moeten het blok uit elkaar halen willen ze die pakking vervangen.. nu is het bij een normaal blok dat de cilinderkop vast zit met schroeven van ong 10 cm. maar bij een rover motor zit de cilinder kop vast aan het onderblok met wel schroeven van ong 80 cm. dus als je die los haalt (wat moet om de koppakking te vervangen) haal je gelijk alles los.
en bij een rover motor zitten de zuigers in losse cylinderbussen. bij een normaal blok maken ze geen gebruik van cylinderbussen maar bewegen de zuigers zich in een de standaard cilinderruimte. de MG moter is aangepast aan de standaard uitvoering, vandaar de losse cinlinderbussen.
de garage zei ook dat heel veel bedrijven er niet eens aan willen beginnen om een rover.mg blok open te maken omdat eigelijk 95 procent mislukt.
ben er mooi klaar mee.. het blok kan iedergeval de kliko in.. en moet nu nieuw blok in wil ik er nog een prijs voor krijgen als ik hem verkoop..
en om eerlijk te zijn mijn volgende auto wordt geen mg meer. lekke koppakkingen is toch een kwaaltje van rover blokken. gaat me nu rond de 1700 euro kosten (nieuw blok van 40.000 + erin zetten)
ik heb hier heel wat vreemde verhalen voorbij zien komen maar nog nooit iets als dit
Als ik het goed begrijp heeft de garage dus je blok verkloot ?
omdat 95% van de koppakking die vervangen word bij een rover / mg mislukt?
en dat bij 95% van de gevallen het motorblok verkloot word en dan maar gelijk vervangen moet worden ?
Sorry maar ik geloof er geen reed van.
Het is zo ongeveer algemeen bekend dat bij de meeste 200 modellen de koppakking een keer kapot gaat. Denk je dat ze bij 95% van die auto's er een nieuwe motor ingezet hebben ?
T kan aan mij liggen maar ik krijg een hele rare smaak van die garage in mn mond

Als ik het goed begrijp heeft de garage dus je blok verkloot ?
omdat 95% van de koppakking die vervangen word bij een rover / mg mislukt?
en dat bij 95% van de gevallen het motorblok verkloot word en dan maar gelijk vervangen moet worden ?
Sorry maar ik geloof er geen reed van.
Het is zo ongeveer algemeen bekend dat bij de meeste 200 modellen de koppakking een keer kapot gaat. Denk je dat ze bij 95% van die auto's er een nieuwe motor ingezet hebben ?
T kan aan mij liggen maar ik krijg een hele rare smaak van die garage in mn mond

Ik weet wat er komt kijken bij een koppakkinkje vervangen. 
Wat ik opmaak uit je verhaal is dat 'ie een verwoede poging gedaan heeft om zijn epic-fail goed te praten... Als 5% van de koppakkingwissels falen zou ik het nog veel vinden. Beunhazen daarbuiten gelaten dan...
Nogmaals, laat er eventueel iemand bij komen die het vaker gedaan heeft... Tricht is niet zo heel ver weg hoor.

Die K-series blokken zoals in je MG én in vele Rovers gebruiken een zogenaamd open-deck onderblok, maar da's echt niet iets heel speciaals ofzo hoor. BMW heeft het ook gebruikt voor een aantal V8'jes. Japanse merken maken er veel gebruik van.... en bij een rover motor zitten de zuigers in losse cylinderbussen. bij een normaal blok maken ze geen gebruik van cylinderbussen maar bewegen de zuigers zich in een de standaard cilinderruimte. de MG moter is aangepast aan de standaard uitvoering, vandaar de losse cinlinderbussen.
de garage zei ook dat heel veel bedrijven er niet eens aan willen beginnen om een rover.mg blok open te maken omdat eigelijk 95 procent mislukt.
Wat ik opmaak uit je verhaal is dat 'ie een verwoede poging gedaan heeft om zijn epic-fail goed te praten... Als 5% van de koppakkingwissels falen zou ik het nog veel vinden. Beunhazen daarbuiten gelaten dan...
Nogmaals, laat er eventueel iemand bij komen die het vaker gedaan heeft... Tricht is niet zo heel ver weg hoor.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
nou als je dus die lange schroeven los maak dan valt heel het onderblok los. en dat krijg je amper meer goed. als je het weer in elkaar zet dan moeten de zuigers precies weer goed zitten en dat is dus heel lastig. en vandaar krijg je dus ook die compressie verlies. als de zuigers te hoog zitten dan krijg je dus ruimte tussen de zuigers en de pakkingen en daardoor geen compressie. maar als iemand een mg specialist weet graagJD schreef:ik heb hier heel wat vreemde verhalen voorbij zien komen maar nog nooit iets als dit![]()
Als ik het goed begrijp heeft de garage dus je blok verkloot ?
omdat 95% van de koppakking die vervangen word bij een rover / mg mislukt?
en dat bij 95% van de gevallen het motorblok verkloot word en dan maar gelijk vervangen moet worden ?
Sorry maar ik geloof er geen reed van.
Het is zo ongeveer algemeen bekend dat bij de meeste 200 modellen de koppakking een keer kapot gaat. Denk je dat ze bij 95% van die auto's er een nieuwe motor ingezet hebben ?
T kan aan mij liggen maar ik krijg een hele rare smaak van die garage in mn mond

als het zulke prutsers zijn moeten ze er gewoon niet aan beginnen.
Maar als ik jou was zou ik eens contact opnemen met van noort of een andere specialist en die eens even uitleggen wat er aan de hand is.
Zelf heb ik er weinig verstand van maar ik kan je wel vertellen dat ze je proberen te naaien. Je auto gaat er rijdend heen. Je laat daar je koppakking vervangen. En vervolgens krijg je je motorblok verkloot terug ?
En 95 % van de gevallen mislukt ?
beetje naief vind je zelf ook niet
Maar als ik jou was zou ik eens contact opnemen met van noort of een andere specialist en die eens even uitleggen wat er aan de hand is.
Zelf heb ik er weinig verstand van maar ik kan je wel vertellen dat ze je proberen te naaien. Je auto gaat er rijdend heen. Je laat daar je koppakking vervangen. En vervolgens krijg je je motorblok verkloot terug ?
En 95 % van de gevallen mislukt ?
beetje naief vind je zelf ook niet

Als ik bovenstaand zo lees heb ik toch het idee dat wij het over een heel ander torretje hebbengio87 schreef:nou als je dus die lange schroeven los maak dan valt heel het onderblok los. en dat krijg je amper meer goed. als je het weer in elkaar zet dan moeten de zuigers precies weer goed zitten en dat is dus heel lastig. en vandaar krijg je dus ook die compressie verlies. als de zuigers te hoog zitten dan krijg je dus ruimte tussen de zuigers en de pakkingen en daardoor geen compressie. maar als iemand een mg specialist weet graag


Nogmaals, echt ingewikkelde materie zijn die K-series niet en opzichte van elke andere motor. Het is voornamelijk de kleinigheidjes die het net even anders maken, zoals ALTIJD je inlaatspruitstukpakking mee vervangen. Ze hebben gewoon een major fuck-up gemaakt, da's niet erg, maar dan moeten zij die fuck-up goedmaken en daar hoef jij niet (al dan niet financieel) de dupe van te worden.
Daarnaast, je vraagt om hulp op het forum maar op de een of andere manier is wat die Beunhaas je aan heeft gepraat correct ofzo? Want da's natuurlijk dweilen met de kraan open.
Als er suggesties gemaakt worden die mijns inziens jou verder helpen moet je die of aanpakken of gewoon lappen en doorgaan. Je zou mijns inziens sowieso niet goed moeten praten dat zij ge-epic-t hebben en dus niet drie keer op rij moeten proberen onder andere mij (fout en onduidelijk) te vertellen hoe een K-blokkie in elkaar steekt.

Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als je die lange bouten los maakt, blijft je onderblok gewoon in elkaar zitten. Net zoals bij iedere andere motor.gio87 schreef: nou als je dus die lange schroeven los maak dan valt heel het onderblok los. en dat krijg je amper meer goed.
Er zitten namelijk nog 20+ kleinere boutjes die alle onderblok onderdelen bij elkaar houden, juist als de 10 hoofdbouten los zijn.
Het blok is wel ontworpen om in het gebruik 100% op die kopbouten te leunen, en dan doen die kleintjes dus amper iets.

De cylinderbussen liggen wel half los, dus is het zaak om de krukas niet te draaien als de kop eraf ligt, want dan is er een kans dat ze samen met de zuigers omhoog komen. (En dat wil je niet, want dan is de pakking onderaan kapot en moet de hele bus eruit, nieuwe pakking en er weer in)
Wat je op de foto ook ziet zijn de centreerbuisjes, 2 stuks, uiterst links en uiterst rechts, waar de kop op geplaatst wordt. Daarmee zit de kop altijd precies recht op het onderblok.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
- Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
- Contacteer:
het bedrijf waar je je wagen hebt gebracht bovag of anwb erkend??
Ik zou zoals rik aan geeft je niet laten afschepen wat je naar mijn idee nu wel doet
Is een bedrijf weat geen moer van rover en mg afweet en door hun onkunde ben jij de dupe en kan jij je portomonee gaan trekken
ik zal bovag of iets dergelijks bellen of desnoods een tv progamma dat schrik vaak wel voor dat soort bedrijven
Hun hebben waarschijnlijk alles verziekt van jou blokkie en willen niet voor de kosten opdraaien

Ik zou zoals rik aan geeft je niet laten afschepen wat je naar mijn idee nu wel doet
Is een bedrijf weat geen moer van rover en mg afweet en door hun onkunde ben jij de dupe en kan jij je portomonee gaan trekken
ik zal bovag of iets dergelijks bellen of desnoods een tv progamma dat schrik vaak wel voor dat soort bedrijven
Hun hebben waarschijnlijk alles verziekt van jou blokkie en willen niet voor de kosten opdraaien

- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3507
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Ik denk dat deze garage met stip op de blacklist mag komen...
Hele bovenstaand verhaal is compleet onzin! 95% mislukt, duh.... Als je wat aankloot wel ja, maar bij een normale gang van zaken gaat het nooit fout.
Daarnaast vind ik 1200 euro wel heeeel erg veel voor een motor...
Gewoon met naam en toenaam roepen dit bedrijf, en anders John van de Heuvel er maar eens bijhalen...... (Wordt hij ook nog een afgeslagen...
)
Maar je laat je nu in ieder geval naaien, zorg voor een second opinion, gewoon doen waar je recht op hebt!
Hele bovenstaand verhaal is compleet onzin! 95% mislukt, duh.... Als je wat aankloot wel ja, maar bij een normale gang van zaken gaat het nooit fout.
Daarnaast vind ik 1200 euro wel heeeel erg veel voor een motor...
Gewoon met naam en toenaam roepen dit bedrijf, en anders John van de Heuvel er maar eens bijhalen...... (Wordt hij ook nog een afgeslagen...

Maar je laat je nu in ieder geval naaien, zorg voor een second opinion, gewoon doen waar je recht op hebt!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Als ik het verhaal zo lees hebben zij aan de krukas gedraaid toen het blok open lag.
En dan met zo'n verhaal komen.........
Dat betekent dat je hoog en laag kunt springen maar zij zullen niet toegeven.
Je bent gewoon de pineut, de keus is aan jou.
Of kop eraf en nieuwe pakkingen onder de bussen en een nieuwe koppakking bij een ander bedrijf, of hun een nieuwe motor laten monteren.
Het kan zijn dat zij dit onbewust gedaan hebben door de kop te verwijderen voordat zij de distributiesnaar van de krukas los hadden gehaald. en dan met een open motor en een luchtsleutel de pouly los te nemen om de snaar te verwijderen.
Geld gaat het je toch kosten maar dat komt niet door MG maar door een garagefout
En als zij zo reageren dan zal je bij hun niets vergoed krijgen.
En dan met zo'n verhaal komen.........
Dat betekent dat je hoog en laag kunt springen maar zij zullen niet toegeven.
Je bent gewoon de pineut, de keus is aan jou.
Of kop eraf en nieuwe pakkingen onder de bussen en een nieuwe koppakking bij een ander bedrijf, of hun een nieuwe motor laten monteren.
Het kan zijn dat zij dit onbewust gedaan hebben door de kop te verwijderen voordat zij de distributiesnaar van de krukas los hadden gehaald. en dan met een open motor en een luchtsleutel de pouly los te nemen om de snaar te verwijderen.
Geld gaat het je toch kosten maar dat komt niet door MG maar door een garagefout

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
weet het niet hoor maar als ik het zo lees zijn het daar echt prutsers.
heb en zr 160 en ze hebben bij mij een paar jaar terug ook de koppakking vervangen en dat is bij ieder auto een dure aangelegenheid.
maar heb niet gehoord dat het veel problemen op geleverd heeft met monteren.en hij doet het nog steeds en loopt al een zonnetje.
heb en zr 160 en ze hebben bij mij een paar jaar terug ook de koppakking vervangen en dat is bij ieder auto een dure aangelegenheid.
maar heb niet gehoord dat het veel problemen op geleverd heeft met monteren.en hij doet het nog steeds en loopt al een zonnetje.
Sterkte!
Roverblokken ingewikkeld en kwetsbaar? Onzin.
De garage is verantwoordelijk voor de schade aan je motor. Schrijf ze een brief, aangetekend, en stel ze daarin aansprakelijk voor de ontstane schade.
Neem onderstaande ten laste legging op in je brief:
1) je hebt je auto erheen gebracht voor reparatie
2) garage heeft diagnose gesteld ==> koppakking lek (koelvloeistof afname / smurrie door vermenging koelvloeistof en olie)
3) na vervangen van de koppakking blijkt de motor op andere plaatsen vernield, waar voorheen nog geen sprake van was omdat je auto rijdend is aangeboden!
4) garage moet oplossing bieden, hetzij reparatie / vervanging motor of reparatie elders. De enige kosten die jij verschuldigd bent zijn de kosten voor vervangen van de koppakking.
Geef aan in je brief dat je, indien de garagist weigert jou tegemoet te komen, overgaat tot beslaglegging. En dat alle uit de procedurele stappen voortvloeiende kosten voor rekening van het garagebedrijf komen.
Zet voor jezelf alle uitspraken van de garage op papier, met datum en tijd erbij. En ga niet akkoord met reparatie onder voorwaarden zoals: gedeelde kosten enz enz...
Laat je brief eerst lezen door iemand met een beetje verstand van geldzaken en de Nederlandse taal
Als je geen rechtsbijstand hebt kun je misschien even langsgaan bij de rechtswinkel. Ook bij een advocaat kun je vrijblijvend zonder kosten een gesprek aanvragen!
Succes en hou ons op de hoogte!
Groet, Han
Roverblokken ingewikkeld en kwetsbaar? Onzin.
De garage is verantwoordelijk voor de schade aan je motor. Schrijf ze een brief, aangetekend, en stel ze daarin aansprakelijk voor de ontstane schade.
Neem onderstaande ten laste legging op in je brief:
1) je hebt je auto erheen gebracht voor reparatie
2) garage heeft diagnose gesteld ==> koppakking lek (koelvloeistof afname / smurrie door vermenging koelvloeistof en olie)
3) na vervangen van de koppakking blijkt de motor op andere plaatsen vernield, waar voorheen nog geen sprake van was omdat je auto rijdend is aangeboden!
4) garage moet oplossing bieden, hetzij reparatie / vervanging motor of reparatie elders. De enige kosten die jij verschuldigd bent zijn de kosten voor vervangen van de koppakking.
Geef aan in je brief dat je, indien de garagist weigert jou tegemoet te komen, overgaat tot beslaglegging. En dat alle uit de procedurele stappen voortvloeiende kosten voor rekening van het garagebedrijf komen.
Zet voor jezelf alle uitspraken van de garage op papier, met datum en tijd erbij. En ga niet akkoord met reparatie onder voorwaarden zoals: gedeelde kosten enz enz...
Laat je brief eerst lezen door iemand met een beetje verstand van geldzaken en de Nederlandse taal
Als je geen rechtsbijstand hebt kun je misschien even langsgaan bij de rechtswinkel. Ook bij een advocaat kun je vrijblijvend zonder kosten een gesprek aanvragen!
Succes en hou ons op de hoogte!
Groet, Han
supergROVER
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!
rijdt hedendaagsch weer een tijdje lekker in de 75 Tourer en dat is heerlijk!