Pagina 2 van 2
Geplaatst: di dec 28, 2010 3:08 pm
door deanny
Ik heb nog wat extra informatie opgevraagd van de potentiele auto's en geen een heeft eigelijk de koppakkingen vervangen. Zowel de rover 25 als de 200 niet.
Is dit een rede om een auto dan niet te kopen? Gebeurt dit meestal bij een bepaalde km stand ofzo? en wat kost het als me dit alsnog zou gebeuren?
Geplaatst: di dec 28, 2010 3:36 pm
door Yme
een bepaalde kmstand is er niet voor, hangt ervan af hoe de auto is gebruikt sommigen rijden 150.000km op de oude koppakking andere maar tot 90.000 km. Wat het kost? hangt ervan af hoe snel je het ontdekt en of je het zelf doet natuurlijk, als je het uit besteedt zit je denk ik rond de 700 euro maar als je het laat ontdekt en je hele motor is naar de gallemiezen heb je natuurlijk een leukere rekening.
Geplaatst: di dec 28, 2010 3:42 pm
door s1009550
Hey goedemiddag,
ik zag dat je op zoek bent naar een Rover 25. Ik heb mijn Rover 216SI in de verkoop staan:
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=18736
Misschien wat voor jou? Als je meer wilt weten, meer foto's wilt zien of iets dergelijks dan hoor ik het wel!
In ieder geval succes met je zoektocht.
mvg. Harwin
Geplaatst: di dec 28, 2010 5:23 pm
door JD
euhm,
was het niet zo dat de 25 al een nieuw type koppakking fabrieksaf heeft ?
Geplaatst: di dec 28, 2010 5:27 pm
door Yme
Ik meende dat de 25tjes dat niet hadden maar als er in de garantieperiode iets mis was dat dit door Rover zelf door een MLS werd vervangen maar misschien is dat niet waar...
Geplaatst: di dec 28, 2010 7:33 pm
door Rik
deanny schreef:Is dit een rede om een auto dan niet te kopen? Gebeurt dit meestal bij een bepaalde km stand ofzo? en wat kost het als me dit alsnog zou gebeuren?
Mijn opinie? Nee. Koppakkingen komen en gaan bij K-series blokken, hoewel ik voorstander ben van voorkomen is beter dan genezen kun je ook gewoon zelf alles in de gaten houden. Tenslotte is een beginnende kapotte koppakking niet direct desatreus voor je motor. Je vloeistoffen elke week even controleren is het beste, zodra je dan iets vreemds ziet ben je ook op tijd om het te vervangen. Let er met proefrijden in ieder geval goed op.
Qua kosten: koppakking plus distributie inclusief waterpomp en v-riempjes zit al gauw rond de 700 tot 1000 euro afhankelijk van waar je het laat doen.
Met een beetje klungelen en een goeie looplamp zou je nét moeten kunnen zien in wat voor koppakking het gaat tussen de luchtfilterbak en het blok door.
Geplaatst: wo dec 29, 2010 3:46 pm
door deanny
maar eentje met zeg 180000 op de teller en heeft nog nooit de koppakkingen vervangen gekregen dan kun je er dus vanuit gaan dat je vrij snel zo'n reparatie aan je broek hebt hangen niet?
Geplaatst: za jan 01, 2011 9:20 pm
door deanny
Ik heb nu eentje gezien die nog van eerste eigenaar is, heeft koppakking al vervangen alleen de distributierien nog niet. D auto heeft ongeveer 160dkm gelopen dus dit zal nog moeten gebeurb. Wat kost dat ongeveer de dis.riem vervangen?
Geplaatst: zo jan 02, 2011 6:59 pm
door Rik
Ik neem aan dat de distributie wéér gedaan moet worden?
Anyway, bij ons en je lokale garage zou dat ± 300 euro kosten.

Geplaatst: zo jan 02, 2011 7:35 pm
door deanny
Nee de huidige eigenaar zei dat ie ng niet vervangen is maar dat dat wel op korte termijn zal moeten gebeuren. Het is wel gewoon nog altijd eerste eigenaar maar weet niet of dat invloed heeft haha
Geplaatst: zo jan 02, 2011 8:52 pm
door p@p@zs
Bij de ZS is de riem, waterpomp en de rolletjes vervangen voor iets van E230,- Of ligt dat bij een 25/200 wat anders?
Geplaatst: zo jan 02, 2011 9:00 pm
door Rik
Nee, da's wel aardig gelijk, maar da's wel een goeie prijs!
