Pagina 2 van 3

Geplaatst: do dec 02, 2010 3:25 pm
door tomcat.t16
WouterRover25 schreef:goed idee, misschien doe ik dat wel

probleem is wel dat de kans is dat het niet de inlaatspruitstukpakking is en dat ik in rhenen sta :S.

hoe lastige klus is dit?
Het is gewoon een kut klus, om het zo maar eens neer te zetten. En vooral omdat je er niet handig bij kunt. En waarom zou het een probleem zijn als je auto in Rhenen staat?

Het probleem verhelpt zichzelf niet en ik denk dat er maar weinig garages zijn die zo klantvriendelijk zijn als de gouden krukas (gebaseerd op mijn indrukken). Ik denk dat hij je wel zal helpen als je er zelf niet uitkomt.

Geplaatst: do dec 02, 2010 7:17 pm
door WouterRover25
hm misschien heb ik dan wel hulp nodig want ik ben niet zo ervaren dat ik denk dat ik een 'kut klus' aankan ;)

anyway,

is er een manier om te testen of dat mijn inlaatspruitstukpakking lek is?

Geplaatst: do dec 02, 2010 9:01 pm
door tomcat.t16
Je kunt een compressietest doen om te kijken of je koppakking lek is. Dan weet je meteen of je inlaatspruitstukpakking nog goed is... en andersom.

Marcel kan je zeker wel helpen denk ik.

Geplaatst: vr dec 03, 2010 12:55 pm
door WouterRover25
wellicht volgende week inderdaad mogelijk. probleem is alleen dat we zonder auto zitten en mijn vrouw voor d'r werk moet rijden :? maar ff kijken of ik van familie kan lenen.


iemand zin mee te gaan naar golden crank?

Geplaatst: zo dec 05, 2010 7:52 pm
door WouterRover25
inmiddels twingo van familie geleend 8) dat is het goede nieuws.

25 staat nog steeds stil en we denken eraan hem weg te doen als het toch de koppakking blijkt te zijn. beetje schappelijke prijs verkopen dan maar..

wellicht breng ik hem toch naar een garage voor een compressietest deze week..

Geplaatst: zo dec 05, 2010 11:39 pm
door Double A
WouterRover25 schreef:inmiddels twingo van familie geleend 8) dat is het goede nieuws.

25 staat nog steeds stil en we denken eraan hem weg te doen als het toch de koppakking blijkt te zijn. beetje schappelijke prijs verkopen dan maar..

wellicht breng ik hem toch naar een garage voor een compressietest deze week..
Laat es weten hoeveel zo'n test kost? Wil ook wel eens de staat weten, indien dat schappelijk kost..

Geplaatst: zo dec 05, 2010 11:40 pm
door tomcat.t16
Het is jammer dat iemand mijn compressie tester met schrijfpen (maakte grafiekje) heeft geleend en nooit teruggebracht... (een of andere kut inbreker)

Geplaatst: ma dec 06, 2010 8:13 am
door mvbdb
Laat es weten hoeveel zo'n test kost? Wil ook wel eens de staat weten, indien dat schappelijk kost..
Kost wat moeite, tijd en een beetje geld. In principe zou het met demonteren en weer monteren van wat onderdelen (deksel, bobines, bougies), compressiemeting doen, waarden noteren, alles weer terugzetten, niet al te lang mogen duren. Dat is dan natuurlijk alleen de compressiemeting.

Wat het precies allemaal kost is helemaal afhankelijk van wat je gedaan wil hebben aan je auto.

Wie "maatwerk" wenst, stuurt bij voorkeur een PM.

Geplaatst: wo dec 08, 2010 9:23 am
door mvbdb
@WouterRover25:
Naar aanleiding van je ingesproken bericht:
Jammer dat je niet hier bent vandaag. Succes met datgene wat je met de auto gaat doen vandaag en mocht je nog hulp nodig hebben, je weet me nu wel te vinden. Plaats sowieso zelf ook een bericht op het forum zodat we allen op de hoogte blijven.

Geplaatst: wo dec 08, 2010 10:19 am
door WouterRover25
dank je Marcel, nogmaals voor je meedenken!

zodra ik meer weet update ik mijn topic natuurlijk, en ik weet hopelijk morgen meer. dan ga ik ook beslissen wat er met de 25 gaat gebeuren..

Geplaatst: wo dec 08, 2010 8:39 pm
door WouterRover25
heb m vandaag weggebracht. onderweg liep de auto stotterend tijdens warmlopen en produceerde flinke pluimen, toen hij warm eenmaal was, liep hij beduidend beter.

verder lijkt het kvs-systeem geen druk op te bouwen dus misschien toch waterpomp in combinatie met inlaatspruitpakking.

morgen weet ik meer dus hopen dat het mee valt

Geplaatst: wo dec 08, 2010 10:56 pm
door tomcat.t16
WouterRover25 schreef:heb m vandaag weggebracht. onderweg liep de auto stotterend tijdens warmlopen en produceerde flinke pluimen, toen hij warm eenmaal was, liep hij beduidend beter.

verder lijkt het kvs-systeem geen druk op te bouwen dus misschien toch waterpomp in combinatie met inlaatspruitpakking.

morgen weet ik meer dus hopen dat het mee valt
Afbeelding
Ik hoop het ook voor je.

Geplaatst: vr dec 10, 2010 7:02 pm
door WouterRover25
goede nieuws; hij lekt niet bij de koppakking.

slecht nieuws; hij lekt onderaan de cilinderbussen.

Niet best. Is dit een bekend probleem voor iemand? En waar zou dit door kunnen komen?

Opties nu;
- auto 100% afschrijven en in onderdelen verkopen
- nieuw blok erin

:cry: :cry: :cry:

Geplaatst: vr dec 10, 2010 7:05 pm
door tomcat.t16
Lekkende bussen is nog veel erger dan een lekke koppakking :evil:
Het hele blok zal uit elkaar moeten om dit te repareren. Ik heb er dus ervaring mee :roll:

Ik zou er een ander blok inhangen... maar dat doe ik al als de koppakking lek is.

Geplaatst: za dec 11, 2010 3:17 pm
door WouterRover25
zoals t er nu naar uit ziet gaat de 25 weg. grote kans dat ik m laat staan bij het autobedrijf waar hij nu staat en daar een andere auto koop (ik krijg er iets aan)

ik heb nog niet definitief besloten. wellicht is hier iemand die de auto wil kopen om zelf er een ander blok in te leggen. zo ja, pls pb me.

ik maak komende week wel ff een topic aan in te koop.

Geplaatst: za dec 11, 2010 4:53 pm
door 118GTR
Hebben ze je motor al uit elkaar getrokken? Lijkt mij zeer lastig om een diagnose te stellen zonder dat te doen, en zelfs dan is het redelijk onmogelijk om zeker te zijn of het de bussen of de koppakking is.