oh nee, toch niet weer lekke kop

214 216 218 220 25
tomcat.t16
MG-R Core

Bericht door tomcat.t16 »

WouterRover25 schreef:goed idee, misschien doe ik dat wel

probleem is wel dat de kans is dat het niet de inlaatspruitstukpakking is en dat ik in rhenen sta :S.

hoe lastige klus is dit?
Het is gewoon een kut klus, om het zo maar eens neer te zetten. En vooral omdat je er niet handig bij kunt. En waarom zou het een probleem zijn als je auto in Rhenen staat?

Het probleem verhelpt zichzelf niet en ik denk dat er maar weinig garages zijn die zo klantvriendelijk zijn als de gouden krukas (gebaseerd op mijn indrukken). Ik denk dat hij je wel zal helpen als je er zelf niet uitkomt.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

hm misschien heb ik dan wel hulp nodig want ik ben niet zo ervaren dat ik denk dat ik een 'kut klus' aankan ;)

anyway,

is er een manier om te testen of dat mijn inlaatspruitstukpakking lek is?
tomcat.t16
MG-R Core

Je kunt een compressietest doen om te kijken of je koppakking lek is. Dan weet je meteen of je inlaatspruitstukpakking nog goed is... en andersom.

Marcel kan je zeker wel helpen denk ik.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
WouterRover25

wellicht volgende week inderdaad mogelijk. probleem is alleen dat we zonder auto zitten en mijn vrouw voor d'r werk moet rijden :? maar ff kijken of ik van familie kan lenen.

iemand zin mee te gaan naar golden crank?
WouterRover25

inmiddels twingo van familie geleend 8) dat is het goede nieuws.

25 staat nog steeds stil en we denken eraan hem weg te doen als het toch de koppakking blijkt te zijn. beetje schappelijke prijs verkopen dan maar..

wellicht breng ik hem toch naar een garage voor een compressietest deze week..
Double A
MG-R Regular

Bericht door Double A »

WouterRover25 schreef:inmiddels twingo van familie geleend 8) dat is het goede nieuws.

25 staat nog steeds stil en we denken eraan hem weg te doen als het toch de koppakking blijkt te zijn. beetje schappelijke prijs verkopen dan maar..

wellicht breng ik hem toch naar een garage voor een compressietest deze week..
Laat es weten hoeveel zo'n test kost? Wil ook wel eens de staat weten, indien dat schappelijk kost..
tomcat.t16
MG-R Core

Het is jammer dat iemand mijn compressie tester met schrijfpen (maakte grafiekje) heeft geleend en nooit teruggebracht... (een of andere kut inbreker)
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
mvbdb
MG-R Freak

Bericht door mvbdb »

Laat es weten hoeveel zo'n test kost? Wil ook wel eens de staat weten, indien dat schappelijk kost..
Kost wat moeite, tijd en een beetje geld. In principe zou het met demonteren en weer monteren van wat onderdelen (deksel, bobines, bougies), compressiemeting doen, waarden noteren, alles weer terugzetten, niet al te lang mogen duren. Dat is dan natuurlijk alleen de compressiemeting.

Wat het precies allemaal kost is helemaal afhankelijk van wat je gedaan wil hebben aan je auto.

Wie "maatwerk" wenst, stuurt bij voorkeur een PM.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
mvbdb
MG-R Freak

Bericht door mvbdb »

@WouterRover25:
Naar aanleiding van je ingesproken bericht:
Jammer dat je niet hier bent vandaag. Succes met datgene wat je met de auto gaat doen vandaag en mocht je nog hulp nodig hebben, je weet me nu wel te vinden. Plaats sowieso zelf ook een bericht op het forum zodat we allen op de hoogte blijven.
Met vriendelijke groet,

Marcel van Barneveld
WouterRover25

dank je Marcel, nogmaals voor je meedenken!

zodra ik meer weet update ik mijn topic natuurlijk, en ik weet hopelijk morgen meer. dan ga ik ook beslissen wat er met de 25 gaat gebeuren..
WouterRover25

heb m vandaag weggebracht. onderweg liep de auto stotterend tijdens warmlopen en produceerde flinke pluimen, toen hij warm eenmaal was, liep hij beduidend beter.

verder lijkt het kvs-systeem geen druk op te bouwen dus misschien toch waterpomp in combinatie met inlaatspruitpakking.

morgen weet ik meer dus hopen dat het mee valt
tomcat.t16
MG-R Core

WouterRover25 schreef:heb m vandaag weggebracht. onderweg liep de auto stotterend tijdens warmlopen en produceerde flinke pluimen, toen hij warm eenmaal was, liep hij beduidend beter.

verder lijkt het kvs-systeem geen druk op te bouwen dus misschien toch waterpomp in combinatie met inlaatspruitpakking.

morgen weet ik meer dus hopen dat het mee valt
Afbeelding
Ik hoop het ook voor je.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
WouterRover25

goede nieuws; hij lekt niet bij de koppakking.

slecht nieuws; hij lekt onderaan de cilinderbussen.

Niet best. Is dit een bekend probleem voor iemand? En waar zou dit door kunnen komen?

Opties nu;
- auto 100% afschrijven en in onderdelen verkopen
- nieuw blok erin

:cry: :cry: :cry:
tomcat.t16
MG-R Core

Lekkende bussen is nog veel erger dan een lekke koppakking :evil:
Het hele blok zal uit elkaar moeten om dit te repareren. Ik heb er dus ervaring mee :roll:

Ik zou er een ander blok inhangen... maar dat doe ik al als de koppakking lek is.
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
WouterRover25

zoals t er nu naar uit ziet gaat de 25 weg. grote kans dat ik m laat staan bij het autobedrijf waar hij nu staat en daar een andere auto koop (ik krijg er iets aan)

ik heb nog niet definitief besloten. wellicht is hier iemand die de auto wil kopen om zelf er een ander blok in te leggen. zo ja, pls pb me.

ik maak komende week wel ff een topic aan in te koop.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hebben ze je motor al uit elkaar getrokken? Lijkt mij zeer lastig om een diagnose te stellen zonder dat te doen, en zelfs dan is het redelijk onmogelijk om zeker te zijn of het de bussen of de koppakking is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie