Pagina 2 van 2
Geplaatst: zo nov 28, 2010 4:47 pm
door Rik
Dude-NL schreef:Als je iets meer neer boven leest zie je dat ik ook weleens zelf de koppakking heb vervangen (ben oud monteur...)
Dude-NL schreef:Hoe weet ik dan of de thermostaat verkeerd omzit?

Geplaatst: zo nov 28, 2010 4:50 pm
door ColinB
Ook de beste monteurs vergeten wel eens een stekkertje aan te sluiten, niks persoonlijks he

Geplaatst: zo nov 28, 2010 4:51 pm
door Dude-NL
Rik schreef:

Leuk Rik...
Dat kan je verder niet zien in het thermostaat huis...
Volgens mij past hij maar op 1 manier. Echter als iemand hier zegt dat hij ook andersom past is het toch een normale vraag?
of de fan wel draait vind ik net zo'n vraag als : zit er wel koelvloeistof in...
Geplaatst: zo nov 28, 2010 4:53 pm
door Dude-NL
ColinB schreef:Ook de beste monteurs vergeten wel eens een stekkertje aan te sluiten, niks persoonlijks he

Dat zeg je goed,
Ik haalde laatst mijn BMW op na een beurt en APK
Ik merkte meteen dat hij niet goed reed.
Na aangesloten te hebben op mijn laptop bleek hij in noodprogramma te draaien.
Even zoeken en ik vond dat mijn kabel van mijn common rail sensor gewoon los lag.
Die hadden ze even los gehad om wat te testen blijkbaar maar nooit terug aangesloten
zucht...
Geplaatst: zo nov 28, 2010 4:58 pm
door ColinB
Zo zie je maar, ik heb al wel blokken kapot zien lopen door het niet aansluiten van koelvinstekkers.
Geplaatst: zo nov 28, 2010 5:01 pm
door Rik
Dude-NL schreef:Leuk Rik...
Thanks, ik vond 'm zelf ook erg geestig.
Ik ga ervan uit dat je 'm niet verkeerd om gemonteerd hebt. Dus, even een vraag/toelichting waarmee je wellicht wat verder komt. Als de auto warm loopt, hoe voelt de radiateur dan? Als deze lauw/koud is/blijft zou het kunnen zijn dat je thermostaat misschien wel open gaat, maar misschien niet ver genoeg waardoor, zoals peter al aangaf, je vloeistofje niet goed rondpompt. In dat geval heb je spijtig genoeg een crap thermostaat gekocht en zou ik even eentje halen van Gates o.i.d.
Hoop dat je hiermee een stapje dichterbij de oplossing komt.
Geplaatst: zo nov 28, 2010 5:08 pm
door Dude-NL
Rik schreef:
Thanks, ik vond 'm zelf ook erg geestig.
Ik ga ervan uit dat je 'm niet verkeerd om gemonteerd hebt. Dus, even een vraag/toelichting waarmee je wellicht wat verder komt. Als de auto warm loopt, hoe voelt de radiateur dan? Als deze lauw/koud is/blijft zou het kunnen zijn dat je thermostaat misschien wel open gaat, maar misschien niet ver genoeg waardoor, zoals peter al aangaf, je vloeistofje niet goed rondpompt. In dat geval heb je spijtig genoeg een crap thermostaat gekocht en zou ik even eentje halen van Gates o.i.d.
Hoop dat je hiermee een stapje dichterbij de oplossing komt.
Heb er al 2 in gehad...
1 van 92 gr en 1 van 88 gr.
beiden het zelfde.
Zou wel toevallig zijn als ze allebei kapot zijn.
Daarnaast zijn ze ook getest in een kokend pannetje water.
Ook er is al een nieuwe waterpomp opgegaan aangezien toch alles open lag.
(vorig jaar ook nieuwe radiateur).
Geplaatst: ma nov 29, 2010 9:46 am
door ColinB
Dop van je reservoir nog goed?
Geplaatst: ma nov 29, 2010 7:10 pm
door Dude-NL
ColinB schreef:Dop van je reservoir nog goed?
al 2x maal vervangen
Raakte ze nog weleens kwijt haha
Geplaatst: ma nov 29, 2010 10:18 pm
door arjen
Zijn de koelvloeistof slangen achterop het blok ook los geweest? Als je deze omwisselt krijg je ook dit soort problemen. De slang vanaf het expansievaatje hoort halverwege op de leiding. De retour vanaf de kachtel komt op het thermostaat huis.
Geplaatst: ma nov 29, 2010 10:50 pm
door Dude-NL
hier misschien een afbeelding van uit het onderdelenboek ofzo?
Geplaatst: di nov 30, 2010 4:59 pm
door tomcat.t16
あなたはよくやっています。
Geplaatst: wo dec 01, 2010 12:21 am
door Dude-NL
Thanks!
Geplaatst: wo dec 01, 2010 12:37 am
door Dude-NL
per ongeluk ook nog 1tje van de koelleidingen aanwezig hoe ze zouden moeten lopen?