Pagina 2 van 2

Geplaatst: wo apr 14, 2004 9:39 pm
door Anton
Rover schreef:... maar wat is het addertje onder het gras?
Dat badkarma maar 350 euri kwijt was :wink:

Geplaatst: do apr 15, 2004 1:08 am
door Järv
Aha ... het addertje ....

Zeg Bad ... jij betaalde toch 350 ipv 399 ? ... via welke club heb je die korting gekregen?

'k kreeg namelijk een heel vrolijk mailtje van hem dat we die 49,- clubkorting konden krijgen als ik z'n banner op de clubsite plaats ...
.... met "Doe je leden het financieel voordeel!!"

Maarûh .. als je bij het minste geringste al die korting krijg heeft het wat mij betreft geen zin die link te plaatsen.......

.... so wazzup hiero? :blink:

Cheers,
Dennis

Geplaatst: do apr 15, 2004 5:32 pm
door speedfreax
ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n chippie!!!

Geplaatst: do apr 15, 2004 6:13 pm
door badkarma
Ik heb gewoon gepingeld. We moeten immers de Nederlandse traditie hoog houden tov de Belgen... :mrgreen:

Hij zal best wel 350 euro rekenen als ie dat bij mij ook deed.

Geplaatst: do apr 15, 2004 7:00 pm
door Skytiger
Als we nou zo doen dat dus mensen met een kentekenplaathouder van MG-R korting krijgen van uhmmm....

49,- euro

of 70 euro...

Zou wel ok zijn...

Geplaatst: do apr 15, 2004 7:22 pm
door badkarma
Ja idd, maar ik vind vergeleken met het gros andere tuners wat je bij DM ervoor krijgt is een goede prijs voor 350 euro. Bovendien past hij ook nog het e.e.a. voor je gratis aan als je achteraf dingen wijzigt voor het vermogen op te krikken.

Geplaatst: do apr 15, 2004 8:27 pm
door 118GTR
Striker schreef: 89 pk/liter voor een non-turbo is erg veel (100 pk/liter is de magische grens voor een non-turbo), maar toch niet uitzonderlijk. Honda haalt ook 100 pk/liter uit z'n VTEC blokken.
Honda S2000(oude motor) haalt zelfs 120pk/l 2.0 liter 240 pk, M3 komt daar ook lekker dichtbij 3.2 Liter 343/360pk(M3/M3 csl)

20pk erbij voor een k-serie is wel mogelijk denk ik, ik weet dat het kan met een programeerbare ECU. Die hebben zogenaamde 3d-maps toerental tegen ontsteek- en injectie-tijdstippen. Voor chips is dat ook mogelijk maar het is meestal niet het geval.

Het is de kunst een de goede map voor je motor te kiezen. Auto op de roller-bank en dan verschillende maps proberen, en als je een goede hebt, die aanpassen tot hij perfect is.

Bij een chip MOET de goede map geladen zijn, natuurlijk hebben bedrijven er ervaring mee, en weten ze wel wat er ongeveer in moet. Problemen gaan komen, als er niet standaard dingen met de motor zijn gebeurd. Zoals nokassen, uitgeveilde poorten, enz enz enz.

Komt ook nog eens bij dat dezelfde motor in een andere auto, vaak ook weer net ff anders is(uitlaat, computer, luchttoevoer).

dit ding word gezien als de beste computer voor de k-serie motor.
http://www.emeraldm3d.com/. Plug compatible met de normale ecu die volledig vervangen word, programmeerbaar met je eigen laptop, tientallen maps meegeleverd, rev-limiters, traction-controle, enz. Wel een klap duurder dan de chip, maar voor een programmeerbare ECU valt het wel mee @600 pond.

Geplaatst: wo mei 16, 2007 11:14 pm
door pyara_pappoe
oke stel je koopt deze computer... voor een 1.8 vvc motor? als een leek zijnde, door wie moet je hem dan laten programmeren ?? en hoeveel pk winst haal je hiermee dan uit je motor?

of zal ik liever voor die 350 euro gaan? doe die dmtuning ook 1.8 vvc motoren ?

Geplaatst: wo mei 16, 2007 11:15 pm
door pyara_pappoe
trouwens waar is het rapportje van die badkarma... zie die uitdraai namelijk niet hier op het forum ? die badkarma werkt toch niet toevallig bij dmtuning he ? :)

Geplaatst: wo mei 16, 2007 11:16 pm
door Mista T
Die is nooit op de site gekomen, die auto is uiteindelijk ook verkocht.

Dus we hebben nooit het bewijs kunnen zien......

Geplaatst: do mei 17, 2007 4:54 pm
door pyara_pappoe
oke helaas. dan geloof ik er niks van. en was het zeker iemand van dm tuning zelf maar ja.

Geplaatst: do mei 17, 2007 9:58 pm
door frencis
onder rover benzine modellen staat er geen een die getuned kan worden dus zal de turbo coupe wel niet getuned kunnen worden
het zal wel weer op een moeilijke manier moeten die veel duurder is

frenk

Geplaatst: vr mei 18, 2007 8:25 am
door Dutch
Hoe bedoel je frenk?

Chippen bij een 220tc is niet mogelijk(al zijn er bedrijven die het verwijderen van de boost cut chippen noemen)

Als je je laaddruk wilt verhogen zul je bv een GBE valve kunnen plaatsen en die op 12psi zetten, maar de dit wel icm een turbodrukmeter.

Let er goed op dat je max 12psi pakt aangezien daarboven je standaard zuigers een heel kort leven krijgen.