Dat badkarma maar 350 euri kwijt wasRover schreef:... maar wat is het addertje onder het gras?
DM Chiptuning
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Aha ... het addertje ....
Zeg Bad ... jij betaalde toch 350 ipv 399 ? ... via welke club heb je die korting gekregen?
'k kreeg namelijk een heel vrolijk mailtje van hem dat we die 49,- clubkorting konden krijgen als ik z'n banner op de clubsite plaats ...
.... met "Doe je leden het financieel voordeel!!"
Maarûh .. als je bij het minste geringste al die korting krijg heeft het wat mij betreft geen zin die link te plaatsen.......
.... so wazzup hiero?
Cheers,
Dennis
Zeg Bad ... jij betaalde toch 350 ipv 399 ? ... via welke club heb je die korting gekregen?
'k kreeg namelijk een heel vrolijk mailtje van hem dat we die 49,- clubkorting konden krijgen als ik z'n banner op de clubsite plaats ...
.... met "Doe je leden het financieel voordeel!!"
Maarûh .. als je bij het minste geringste al die korting krijg heeft het wat mij betreft geen zin die link te plaatsen.......
.... so wazzup hiero?

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Honda S2000(oude motor) haalt zelfs 120pk/l 2.0 liter 240 pk, M3 komt daar ook lekker dichtbij 3.2 Liter 343/360pk(M3/M3 csl)Striker schreef: 89 pk/liter voor een non-turbo is erg veel (100 pk/liter is de magische grens voor een non-turbo), maar toch niet uitzonderlijk. Honda haalt ook 100 pk/liter uit z'n VTEC blokken.
20pk erbij voor een k-serie is wel mogelijk denk ik, ik weet dat het kan met een programeerbare ECU. Die hebben zogenaamde 3d-maps toerental tegen ontsteek- en injectie-tijdstippen. Voor chips is dat ook mogelijk maar het is meestal niet het geval.
Het is de kunst een de goede map voor je motor te kiezen. Auto op de roller-bank en dan verschillende maps proberen, en als je een goede hebt, die aanpassen tot hij perfect is.
Bij een chip MOET de goede map geladen zijn, natuurlijk hebben bedrijven er ervaring mee, en weten ze wel wat er ongeveer in moet. Problemen gaan komen, als er niet standaard dingen met de motor zijn gebeurd. Zoals nokassen, uitgeveilde poorten, enz enz enz.
Komt ook nog eens bij dat dezelfde motor in een andere auto, vaak ook weer net ff anders is(uitlaat, computer, luchttoevoer).
dit ding word gezien als de beste computer voor de k-serie motor.
http://www.emeraldm3d.com/. Plug compatible met de normale ecu die volledig vervangen word, programmeerbaar met je eigen laptop, tientallen maps meegeleverd, rev-limiters, traction-controle, enz. Wel een klap duurder dan de chip, maar voor een programmeerbare ECU valt het wel mee @600 pond.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Die is nooit op de site gekomen, die auto is uiteindelijk ook verkocht.
Dus we hebben nooit het bewijs kunnen zien......
Dus we hebben nooit het bewijs kunnen zien......
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
-
- MG-R Regular
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr aug 20, 2004 6:55 pm
- Woonplaats:
- Locatie: geldrop
onder rover benzine modellen staat er geen een die getuned kan worden dus zal de turbo coupe wel niet getuned kunnen worden
het zal wel weer op een moeilijke manier moeten die veel duurder is
frenk
het zal wel weer op een moeilijke manier moeten die veel duurder is
frenk
rover 220 turbo coupe
night fire red
K-N luchtfilter
dump valve
lexus achterlichten
een jongere motor ingelegd uit een 620 turbo
nieuw leren interieur
night fire red
K-N luchtfilter
dump valve
lexus achterlichten
een jongere motor ingelegd uit een 620 turbo
nieuw leren interieur
Hoe bedoel je frenk?
Chippen bij een 220tc is niet mogelijk(al zijn er bedrijven die het verwijderen van de boost cut chippen noemen)
Als je je laaddruk wilt verhogen zul je bv een GBE valve kunnen plaatsen en die op 12psi zetten, maar de dit wel icm een turbodrukmeter.
Let er goed op dat je max 12psi pakt aangezien daarboven je standaard zuigers een heel kort leven krijgen.
Chippen bij een 220tc is niet mogelijk(al zijn er bedrijven die het verwijderen van de boost cut chippen noemen)
Als je je laaddruk wilt verhogen zul je bv een GBE valve kunnen plaatsen en die op 12psi zetten, maar de dit wel icm een turbodrukmeter.
Let er goed op dat je max 12psi pakt aangezien daarboven je standaard zuigers een heel kort leven krijgen.