Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo okt 31, 2010 12:43 pm
door arjen
Ik heb nog nooit problemen gehad met verstoppingen door gemengde koelvloeistof. Verstoppingen zijn bijna altijd het gevolg van een blikje van die rommel om lekkages te dichten.
Als je het systeem aftapt blijft er ook nog redelijk wat koelvloeistof achter in het blok. Als je daarna een andere soort gebruikt dan heb je dus al een mix.
Het verhaal dat die rode koelvloeistof niet gemengd mag worden met de groene/blauwe/gele klopt wel, maar volgens mij is dat alleen omdat de rode (longlife) kvs dan geen longlife meer is.

Geplaatst: zo okt 31, 2010 6:48 pm
door FRODO
ik zal zo veel mogelijk de zelfde koelvloeistof gebruiken ,

Geplaatst: di nov 02, 2010 8:33 pm
door FRODO
wie kan mij vertellen waaraan ik specifiek kan merken dat mn auto een lekke kop heeft ?? hij loopt mooi ,maar is wel schommelend met stationair lopen de naald danst

Geplaatst: di nov 02, 2010 9:56 pm
door tomcat.t16
Koud of warm en tussen welk toerengebied?

Geplaatst: wo nov 03, 2010 12:14 am
door FRODO
zowel bij warm en koude motor danst de naald eerste 3 cm :?

Geplaatst: wo nov 03, 2010 9:06 am
door arjan_m
Kan ook met de brandstoftoevoer te maken hebben....

Of bougies die aan het verslijten zijn, en dat ie stationair soms op 3 poten loopt. Of de bougiekabels...

Geplaatst: wo nov 03, 2010 7:56 pm
door FRODO
ja arjan maar heeft dat dan met koelvloeistofverlies te maken ???

Geplaatst: wo nov 03, 2010 9:05 pm
door arjan_m
Wellicht dat er twee problemen zijn, ik hoop het niet, maar toen je zei dat ie stationair niet lekker liep kwam dat bij me op.....
Ik heb het wel eens gehad, en eerst een paar uur lopen zoeken, en toen ik de bougiekabel verving liept ie weer heerlijk, vandaar dus....

En het is makkelijk te controleren, dus waarom niet?

Wat betreft de koelvloeistof denk ik aan de waterpomp.
Je zou eigenlijk die kap onderaan, onder je motor zogezegd, even moeten weghalen, dan kun je in ieder geval zien of het ook bij stilstand lekt.

Geplaatst: za nov 06, 2010 8:02 pm
door FRODO
hallo vandaag naar de camping gereden met de 75 geen koelvloeistof verlies toch 100 km dus waarschijnlijk is er niets aan de hand dan dat ik wat vaker het nivau controleren moet . na de laatste keer zit er 5000 km tussen .

Geplaatst: vr nov 26, 2010 11:03 pm
door ColinB
Het verschil in kleur van koelvloeistof betekent een verschil in materialen die deze vloeistoffen aantasten.
Omdat er tegenwoordig veel alu koppen worden gebruikt en andere meer exotische materialen in de koelsystemen, zoals radiateurs, moet er wel degelijk een daarvoor bestemde koelvloeistof in.
Het is niet meer zo rampzalig als vroeger maar gebruik de voorgeschreven vloeistoffen, kan je nooit fout zitten, prijsverschil moet je niet naar kijken.
Schommelen in stationair toerental is vaak een vervuilde stappenmotor, valse lucht bij inlaat, 1 cilinder die niet meeloopt, (ff 1 voor 1 met geisoleerde tang bougiedoppen eraf pakken tijdens draaien, als het bij 1 cilinder geen verschil in lopen geeft dan zit daar het probleem.), of koppakking lek is goed mogelijk.
Worden er bellen geblazen in je koelvloeistofreservoir?

Geplaatst: vr nov 26, 2010 11:05 pm
door tomcat.t16
Wat voor blok ligt erin...

Geplaatst: vr nov 26, 2010 11:55 pm
door FRODO
1,8 motor ik moet nu om de 400 km 200ml koelvloeistof bij vullen niet veel dus mijn garage zegt dat het bij een auto van 10 jaar met 276000 km op de teller is normaal is

Geplaatst: vr nov 26, 2010 11:58 pm
door tomcat.t16
Een auto hoort geen koelvloeistof te verbruiken.
Ik had al een vermoeden dat het een 1.8 K serie was. Het zou je inlaatspruitstukpakking kunnen zijn denk ik.

Geplaatst: za nov 27, 2010 1:08 am
door Pim
Koppakking?

Helaas bekend euvel bij met name de 1.8

Groet, Pim

Geplaatst: za nov 27, 2010 8:01 pm
door FRODO
kost dat vernieuwn koppakking ??? plus minus

Geplaatst: za nov 27, 2010 8:43 pm
door tomcat.t16
Als je koppakking kapot is dan loopt de temperatuur ook zonder thermostaat hoog op, alleen duurt het wat langer...

Zit er voldoende KVS in? Zit er olie bij de KVS, of KVS bij de olie?