Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr sep 24, 2010 12:56 pm
door Bart-K
MGF:

1.6 K
1.8 K
1.8VVC K

Geplaatst: wo dec 08, 2010 5:45 pm
door MGPete
Kan iemand mij vertellen wat nu het exacte verschil is tussen de diverse VVC motoren (145, 150 of 160 pk)?
Zit dit hem alleen in de mapping van ecu of niet?

Er zijn ook verschillende inlaatspruitstukken te vinden. Heeft zo'n inlaatspruitstuk invloed op het vermogen? (en dan bedoel ik natuurlijk alleen de verschillende inlaatspruitstukken die op VVC motoren geleverd zijn hé ;) )

Geplaatst: wo dec 08, 2010 6:10 pm
door Mista T
Jeroen M schreef:600 serie

623 2.3 H23a3
618 F18A3
620 F20Z2 of Z1

en natuurlijk de 622 Vtec Oh nee dat is mijn gedachten spinsel.. :mrgreen:

Geplaatst: wo dec 08, 2010 7:11 pm
door 118GTR
MGPete schreef:Kan iemand mij vertellen wat nu het exacte verschil is tussen de diverse VVC motoren (145, 150 of 160 pk)?
Zit dit hem alleen in de mapping van ecu of niet?
Er zijn er maar 2, 143 en 158pk.
De andere waardes komen van creatieve geesten.

En er zijn veel meer(kleine) verschillen, o.a. de ECU's zijn totaal verschillend(fysiek) dus ff flashen zit er niet in, de totale lijst staat al wel een paar keer op het forum.

Geplaatst: do dec 09, 2010 9:50 am
door MGPete
118GTR schreef:Er zijn er maar 2, 143 en 158pk.
De andere waardes komen van creatieve geesten.
Dacht dat er een verschil in PK was tussen een Vi en een BRM?
118GTR schreef:de totale lijst staat al wel een paar keer op het forum.
Heb nu alleen nog maar dit antwoord kunnen vinden:
Striker schreef:Andere ECU, ontstekking en in- en uitlaat. De cilinderkop is ook iets anders (een inkeping rondom de opening van de kleppen voor een wat betere flow).
Voor de rest alleen maar de verschillen tussen VVC en non-VVC.

Maar daarmee mijn eigenlijke vraag nog niet beantwoord ;)
Maar zal nog wel even verder zoeken hoor.
MGPete schreef:Er zijn ook verschillende inlaatspruitstukken te vinden. Heeft zo'n inlaatspruitstuk invloed op het vermogen?
Wat ik oa wil weten is of het invloed heeft als er een inlaatspruitstuk van een 143PK VVC motor op een 158PK VVC blokkie zit?

Geplaatst: di apr 10, 2012 9:26 pm
door jaapio1984
hier ook nog wat extra info omtrent het VVC verhaal

http://www.talonsportscars.com/workshop.php

onderaan de pagina

Jaapio

Geplaatst: ma aug 19, 2013 9:32 pm
door Roverforever
Mista T schreef: 618 F18A3
620 F20Z2 of Z1

en natuurlijk de 622 Vtec Oh nee dat is mijn gedachten spinsel.. :mrgreen:
en in de 827 de sublieme Honda C27A