Geplaatst: vr sep 24, 2010 12:56 pm
MGF:
1.6 K
1.8 K
1.8VVC K
1.6 K
1.8 K
1.8VVC K
Dé MG-RoverClub voor MG's en Rovers van na 1990 (ouderen ook welkom)
http://www.mg-r.nl/forum/
618 F18A3Jeroen M schreef:600 serie
623 2.3 H23a3
Er zijn er maar 2, 143 en 158pk.MGPete schreef:Kan iemand mij vertellen wat nu het exacte verschil is tussen de diverse VVC motoren (145, 150 of 160 pk)?
Zit dit hem alleen in de mapping van ecu of niet?
Dacht dat er een verschil in PK was tussen een Vi en een BRM?118GTR schreef:Er zijn er maar 2, 143 en 158pk.
De andere waardes komen van creatieve geesten.
Heb nu alleen nog maar dit antwoord kunnen vinden:118GTR schreef:de totale lijst staat al wel een paar keer op het forum.
Voor de rest alleen maar de verschillen tussen VVC en non-VVC.Striker schreef:Andere ECU, ontstekking en in- en uitlaat. De cilinderkop is ook iets anders (een inkeping rondom de opening van de kleppen voor een wat betere flow).
Wat ik oa wil weten is of het invloed heeft als er een inlaatspruitstuk van een 143PK VVC motor op een 158PK VVC blokkie zit?MGPete schreef:Er zijn ook verschillende inlaatspruitstukken te vinden. Heeft zo'n inlaatspruitstuk invloed op het vermogen?
en in de 827 de sublieme Honda C27AMista T schreef: 618 F18A3
620 F20Z2 of Z1
en natuurlijk de 622 Vtec Oh nee dat is mijn gedachten spinsel..![]()