Pagina 2 van 3
Geplaatst: wo sep 08, 2010 2:05 pm
door Yme
Beter als het snel is opgelost!

Is hij er ook achtergekomen waar de kvs vandaan kwam?
Geplaatst: wo sep 08, 2010 2:24 pm
door Mista T
Dat wilde ik net zeggen, vind het wel vreemd dat je toch koelvloeistof verliest, terwijl de koppakking nog goed is.
Zal me trouwens niets verbazen als je waterpomp naar zijn grootje is, dit zou dan wel verklaren waarom er koelvloeistof uit het blok loopt en er speling op de riem zit.
Geplaatst: wo sep 08, 2010 6:01 pm
door tomcat.t16
Ik neem aan dat je niet zomaar aan de krukas gaat draaien. Dan heb je wel eens kans dat de zuigers tegen de kleppen aankomen...
Geplaatst: wo sep 08, 2010 6:18 pm
door Rik
Dit is een verhaal waarbij ik dan weer met een grote frons achter het scherm zit. Enige wat ik lees is distributie verzet en dat "het mooi zou zijn" als dat het 'slechts' is in combinatie met "de distributieriem zelf is nog goed".
Ik zou me voornamelijk afvragen waardoor 'ie van verzet is, en een waterpomp vervangen is opzich ook nog wel een aardig klusje.
Aan de andere kant heb ik ook regelmatig mijn twijfels over de overdracht van informatie van monteur naar a-technicus naar forum, maar dat terzijde.

Hoe dan ook: SUCCES!
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:29 pm
door MichelD
Zo eindelijk de uitslag , valt allemaal nog mee. blokt loop weer, maar wel een scheur in de kop . Hij is dus niet verzet etc. allemaal hele technische verhalen wat die man heeft verteld maar hij zij dat het helemaal weer goed komt.
Dus er moeten een paar dingen vervangen worden :
Nieuwe kop
Nieuwe koppakking ( nieuwe type dus niet die van 97`)
Nieuwe Distributieriem + rolletjes
Nieuwe waterpomp
Nieuwe startmotor ( is er toevallig ook mee gekapt)
Dit gaat ongeveer rond de 500 euries kosten , dus dat valt nog weer mee.
Iemand nog goeide tips qua onderdelen waar kopen ? wel regio van Drenthe

of online maar dan wel betrouwbaar
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:30 pm
door Gerald-17
ik zou Jouke vragen, woon in Hierden en dat is goed te doen voor een goede prijs

Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:30 pm
door 118GTR
ditto, er moet wel contact zijn geweest, ben benieuwt of je ermee weg komt. En het water wordt ook niet verklaard.(op die plek)
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:32 pm
door arjan_m
500 euro als in de zin voor de werkzaamheden???
Incl onderdelen lijkt me ietwat sterk namelijk
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:33 pm
door Yme
Dat was ook mijn gedachte...
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:46 pm
door MichelD
Dit zijn aleen de onderdelen idd , maar voor de rest kost het me een kratje bier er verder niks .De gene die het voor mij repareert is een kennis van een kameraad van mij. En die wil mij wel uit de brand helpen

:D:D
Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:51 pm
door arjan_m
In ere houden die vrienden van kameraden.........

Geplaatst: wo sep 08, 2010 8:56 pm
door MichelD
Absoluut , hij vond het zo sneu voor mij :P bij de 1e auto direct pech ahah. dus dat is gewoon super (Y) hopelijk rij dan ik volgende week er in
Geplaatst: wo sep 08, 2010 9:11 pm
door arjan_m
En dan nog lang blijven rijden, als dit namelijk gedaan is hoef je daar iig bijna 100.000 km niets aan te doen.....
Ik hoop voor je dat dit idd alles is, want je wil natuurlijk niets liever als rijden!!!

Geplaatst: wo sep 08, 2010 9:14 pm
door MichelD
haha helemaal goed jah

, kan echt niet wachten . moet op moment nog op de fiets naar het werk, nou kan je vertellen das niet leuk (8km) met dit weer :S . Dus hopen dat het zo snel mogelijk klaar is (Y)
Geplaatst: do sep 09, 2010 10:30 pm
door tomcat.t16
Ik zal je nog een paar tips geven...
Nieuwe kopbouten (heb je niet genoemd)
Eerst de krukaspoelie eraf draaien voordat je de kop eraf draait.
Niet aan de krukas draaien als de kop er af is. Dus auto in zijn vrij zetten.
En laat die kennis van je maat even controleren of de zuigerbussen niet in het blok gezakt zijn, want dan ben je verder van huis...
Succes met het fixen... and keep us informed.
Geplaatst: do sep 09, 2010 10:58 pm
door 118GTR
Ik gok dat je startmotor zelf niet stuk is, maar dat er een beste scheur in de behuizing zit, correct
500 euro voor die onderdelen, inc een kop en een startmotor lijkt me niet duur idd.