Rover 214Si dood , toch niet zo dood als het lijkt :D
-
Mista T
- MG-R Core
- Berichten: 2527
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Dat wilde ik net zeggen, vind het wel vreemd dat je toch koelvloeistof verliest, terwijl de koppakking nog goed is.
Zal me trouwens niets verbazen als je waterpomp naar zijn grootje is, dit zou dan wel verklaren waarom er koelvloeistof uit het blok loopt en er speling op de riem zit.
Zal me trouwens niets verbazen als je waterpomp naar zijn grootje is, dit zou dan wel verklaren waarom er koelvloeistof uit het blok loopt en er speling op de riem zit.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Dit is een verhaal waarbij ik dan weer met een grote frons achter het scherm zit. Enige wat ik lees is distributie verzet en dat "het mooi zou zijn" als dat het 'slechts' is in combinatie met "de distributieriem zelf is nog goed".
Ik zou me voornamelijk afvragen waardoor 'ie van verzet is, en een waterpomp vervangen is opzich ook nog wel een aardig klusje.
Aan de andere kant heb ik ook regelmatig mijn twijfels over de overdracht van informatie van monteur naar a-technicus naar forum, maar dat terzijde.
Hoe dan ook: SUCCES!
Ik zou me voornamelijk afvragen waardoor 'ie van verzet is, en een waterpomp vervangen is opzich ook nog wel een aardig klusje.
Aan de andere kant heb ik ook regelmatig mijn twijfels over de overdracht van informatie van monteur naar a-technicus naar forum, maar dat terzijde.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
MichelD
Zo eindelijk de uitslag , valt allemaal nog mee. blokt loop weer, maar wel een scheur in de kop . Hij is dus niet verzet etc. allemaal hele technische verhalen wat die man heeft verteld maar hij zij dat het helemaal weer goed komt.
Dus er moeten een paar dingen vervangen worden :
Nieuwe kop
Nieuwe koppakking ( nieuwe type dus niet die van 97`)
Nieuwe Distributieriem + rolletjes
Nieuwe waterpomp
Nieuwe startmotor ( is er toevallig ook mee gekapt)
Dit gaat ongeveer rond de 500 euries kosten , dus dat valt nog weer mee.
Iemand nog goeide tips qua onderdelen waar kopen ? wel regio van Drenthe
of online maar dan wel betrouwbaar
Dus er moeten een paar dingen vervangen worden :
Nieuwe kop
Nieuwe koppakking ( nieuwe type dus niet die van 97`)
Nieuwe Distributieriem + rolletjes
Nieuwe waterpomp
Nieuwe startmotor ( is er toevallig ook mee gekapt)
Dit gaat ongeveer rond de 500 euries kosten , dus dat valt nog weer mee.
Iemand nog goeide tips qua onderdelen waar kopen ? wel regio van Drenthe
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
ditto, er moet wel contact zijn geweest, ben benieuwt of je ermee weg komt. En het water wordt ook niet verklaard.(op die plek)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
500 euro als in de zin voor de werkzaamheden???
Incl onderdelen lijkt me ietwat sterk namelijk
Incl onderdelen lijkt me ietwat sterk namelijk
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
MichelD
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
In ere houden die vrienden van kameraden......... 
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
MichelD
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3508
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
En dan nog lang blijven rijden, als dit namelijk gedaan is hoef je daar iig bijna 100.000 km niets aan te doen.....
Ik hoop voor je dat dit idd alles is, want je wil natuurlijk niets liever als rijden!!!
Ik hoop voor je dat dit idd alles is, want je wil natuurlijk niets liever als rijden!!!
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
-
MichelD
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Ik zal je nog een paar tips geven...
Nieuwe kopbouten (heb je niet genoemd)
Eerst de krukaspoelie eraf draaien voordat je de kop eraf draait.
Niet aan de krukas draaien als de kop er af is. Dus auto in zijn vrij zetten.
En laat die kennis van je maat even controleren of de zuigerbussen niet in het blok gezakt zijn, want dan ben je verder van huis...
Succes met het fixen... and keep us informed.
Nieuwe kopbouten (heb je niet genoemd)
Eerst de krukaspoelie eraf draaien voordat je de kop eraf draait.
Niet aan de krukas draaien als de kop er af is. Dus auto in zijn vrij zetten.
En laat die kennis van je maat even controleren of de zuigerbussen niet in het blok gezakt zijn, want dan ben je verder van huis...
Succes met het fixen... and keep us informed.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik gok dat je startmotor zelf niet stuk is, maar dat er een beste scheur in de behuizing zit, correct
500 euro voor die onderdelen, inc een kop en een startmotor lijkt me niet duur idd.
500 euro voor die onderdelen, inc een kop en een startmotor lijkt me niet duur idd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!





