Bandenspanning

bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Toyo is ook niet verkeerd.
maar je haalt 2 dingen door elkaar, uitbalanceren doe je als je stuur trilt en uitlijnen doe je als hij brak rijdt (zoekerig bij rechtuit op de linkerbaan )

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

maar wat als je banden zijn uit gebalanceerd, en je stuur trilt nog steeds? Zou er dan ergens te veel speling op zitten?

@Tazz, waarom zou je ze zachter laten staan voor de keuring als ze het toch niet gaan controleren? :p
Yme
MG-R Freak

Bericht door Yme »

Ah okee
bam
MG-R Core

Bericht door bam »

Yme schreef:maar wat als je banden zijn uit gebalanceerd, en je stuur trilt nog steeds? Zou er dan ergens te veel speling op zitten?

@Tazz, waarom zou je ze zachter laten staan voor de keuring als ze het toch niet gaan controleren? :p
Dan moet je even naar Brouwer banden in Almere die hebben nog zo'n ouderwetse buggy die de wielen onder de auto balanceert waardoor je schijf en evt aandrijfassen ook mee gebalanceerd worden.
tazz schreef:2.2 hier, maar voor de keuring gaan ze op 1.7-1.8 of zoiets, dat controleren ze toch nooit, laat staan dat ze de banden zouden gaan oppompen :lol:
Ja ze pompen ook nog het reservewiel op en vullen de ruitensproeier. het zijn geen ambtenaren hier maar autobedrijven die klanten willen behouden.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

ik las wat over verschillende merken en ik zou eerlijk gezegd nooit besparen op banden. ik weet hoe slecht B of C banden kunnen rijden en ook qua remweg kan schelen.

maar goed, terug op bandenspanning. lekker vaak oppompen :mrgreen:
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

bam schreef:Ja ze pompen ook nog het reservewiel op en vullen de ruitensproeier. het zijn geen ambtenaren hier maar autobedrijven die klanten willen behouden.
Eh Bam .... er is een heeeeel groot verschil tussen wat ze zeggen en vooral berekenen en wat ze echt doen :idea:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik heb de banden ook gemiddeld op 2.3 bar
rijd goed 8)

en ik heb idd ook vaker meegemaakt dat bandenvulpompen bij benzinestations niet altijd goed zijn en aadrig afwijkend, ik was vanmiddag toevallig bij de kik-fit, toen kwam er een oudere vrouw aanrijden die aan de ene kant 1,8 bar, en aan de andere kant 2,6 bar in de voorbanden had, zei dat ze bij een benzinepomp was geweest, nu zeg ik niet dat een oudere vrouw erg technisch is, maar dat verteld mij wel weer dat je het best zelf een compressor kan aanschaffen, of om de maand het best de banden kan controleren op sspanning.

en de meeste banden-speciaal zaken die willen de lucht wel gratis rekenen 8)
Martijn

...

Bericht door Martijn »

OK, mijn banden zijn opgepompt met stikstof tot 2.1 bar. Maar bij de garage die de banden heeft gevuld zeiden ze al dat mijn banden glad zijn, en glijd ook nog steeds dus moet nu zeker overstappen op ander rubber. Maar vind het wel vreemd dat ik maar een jaar op hankook kan rijden. Op naar een band die wat meer kan hebben. Geld trouwens alleen voor de voorbanden, de banden achter staan al meer dan 3 jaar op falken.

Suggesties voor 205-45-R17??
mgzr105lemans

Bericht door mgzr105lemans »

als ik de banden op pomp 2,4 bar voor en achter
Martijn

Opgelost...

Bericht door Martijn »

Hey Peoplezz,

Bleek dat de bandenspanning wel goed was (2.1/2.2 bar) maar de garage had bij het vervangen van de stuurkogel niet uitgelijnt (wat ik nogal bezwaarlijk vind) Bij euromaster kwam ik erachter dat de wielen naar buiten stonden en zodoende slecht rij gedrag ontstond.

Iedereen bedankt voor de reacties en de tips.

Groeten uit Fryslân, Martijn.
Rik
MG-R Freak

Bericht door Rik »

Zou er aan liggen wat 'ie voor het vervangen van de stuurkogel heeft betaald, zomaar de kosten verhalen gaat natuurlijk niet.

Het is namelijk normaal om bij het vervangen van een stuurkogel of iets dergelijks de auto uit te lijnen, echter, uitlijnen kost normaliter zo'n 50 euro...
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
Martijn

...

Bericht door Martijn »

Geen kosten aan het uitlijnen gehad ;)
Plaats reactie