Pagina 2 van 3

Geplaatst: zo aug 22, 2010 12:05 am
door gangsterman1234
maar ik begrijp dus dat alle rover 214 SI's een R65 bak hebben ofzo???
heb zelf eigenlijk geen ide namelijk..

wat betreft rijgedrag, ik rijd even voor de vormgeving in het begin van een week 200 KM snelweg, vervolgend door de weeks een kmtje of 20/30 binnedoor (niet overdreven achterlijk gedrag omdat de auto nog niet warm is dan.
en aan het eind van de week weer 200 terug waarvan ik idd ongeveer net als de heenweg de laatste +/-10/20 km duidelijk wat sportiever gedrag vertooen, denk daaraan met lekkere snelheden rotondes nemen en de snelweg af duiken enz... en in het weekend rijd ik meestal ook ongeveer 150 maar daar is vaan mijn vriendin bij dus dan is het uiteraard wat rustiger:P:P:D

maar als ik dus een sterkere bak zou willen die idd ook past zou ik er 1 moeten hebben van welk type auto???

gr timo

Geplaatst: zo aug 22, 2010 12:15 am
door Bart-K
Zou je de foto's kunnen verkleinen, zijn nogal onhandig groot zo ;)

Geplaatst: zo aug 22, 2010 10:19 am
door Rik
Hmmm, rijgedrag vind ik nou niet dermate dat ik denk dat het aan de daaraan ligt. Ik ken er ook genoeg die circuitrijden met een 1.4 met R65 bak en dat gaat ook wel een handje vol trackdays goed dus met het omschreven weggebruik moet het veel langer goed gaan.

Het gaat er om dat als je stuurt en de assen belast geeft dat je dan aardig wat vraagt van je difflagers. Eerst maar ´ns goed kijken naar je wielophanging, daar zou ik m´n prioriteiten leggen. Helemaal als je die verdenkt. Richten kan aardig in de papieren lopen.

Als je uitgefiegelierd hebt hoe het zit en als alles in orde blijkt te zijn/gemaakt is kun je altijd nog een PG1 overwegen. Je moet dan een bak hebben van een MG-F, BRM (heeft LSD), Lotus Elise (Exige heeft LSD) etc.

Kijk uit dat je niet een van een T16 aftrekt, want dan kom je bedrogen uit.

Geplaatst: zo aug 22, 2010 12:00 pm
door tomcat.t16
Ik heb nog een ZR 1.8 PG1 box met 46000 mile te koop.

@ Riksel, past deze met dezelfde aandrijfassen? Of moet je dan weer andere assen hebben. En scheelt het nog met accelereren?

Geplaatst: zo aug 22, 2010 12:14 pm
door Rik
R65's zijn veelal wat korter, maar PG1's zijn er ook in teveel varianten dus dat is een beetje uitzoekwerk. Ik heb in de Turbo een vrij korte bak (niet de kortste, anders houd ik m'n turbodruk niet hoog) met de langste vijf. Ik cruise 200km/h op 3900rpm.

Anyway, voor een PG1 swap ben je nodig:
  • PG1- bak (met K-series bell);
  • Schakelmechanisme van een PG1;
  • Vliegwiel + koppeling PG1 (1.8 VVC o.i.d.);
  • Aandrijfassen (1.8 VVC o.i.d.)
Volgens mij kun je ook enkel de homokineten voor een PG1 overzetten op de 1.4 assen, maar pin me er niet op vast. :D

Ge-edit: ik haalde even twee dingen door elkaar.

Geplaatst: zo aug 22, 2010 12:20 pm
door tomcat.t16
Ik bedoelde dus niet voor op mijn coupe 8). Maar om op een 1.4 K serie een VVC bak te plaatsen...

Geplaatst: zo aug 22, 2010 12:27 pm
door Rik
peter.evers schreef:Ik bedoelde dus niet voor op mijn coupe 8). Maar om op een 1.4 K serie een VVC bak te plaatsen...
Dan ben je bovenstaand nodig. Ik doelde met name op de overbrenging-verhoudingen. Die zijn er in alle soorten en maten.

Geplaatst: zo aug 22, 2010 1:07 pm
door Johnny_D
Riksel schreef: Ik cruise 200km/h op 3900rpm.
wow, das wijnig. dan zit ik al tegen de 6000rpm :shock:

Geplaatst: zo aug 22, 2010 1:10 pm
door Rik
@Johnny: Het leukste is... Als ik dan nog een tussensprintje wil doen, kan ik gewoon naar de 4 en dan trekt 'ie ook nog! :twisted:

Geplaatst: zo aug 22, 2010 1:15 pm
door Johnny_D
niet verkeert. moet ook maar is opzoek naar een andere bak. er schijne 6bakken te zijn die op de d16a9 blokken passen 8)

Geplaatst: zo aug 22, 2010 1:37 pm
door arjen
Ik denk dat je met een honda blok met een langere bak de 200 niet meer gaat halen..

Geplaatst: zo aug 22, 2010 2:45 pm
door Johnny_D
is inderdaad ook een kans op. vandaar dat een 6e versnelling uitkomst zou bieden.
Het voordeel van deze bak is wel dat hij aardig door trekt.
Hoewel het altijd nog wat sneller mag.
Ik werd hier gister nog op geweze in een sprintje tegen een 100nx(ja exact zoon zelfde als ik zelf gehad heb)
Het toerental gaat daar in veel verder door(tot zoon 8500rpm), terwijl de mijne al stopt bij zoon 7000.
Toen we eenmaal op de snelweg zaten maakte de coupé de dienste weer uit 8)

Geplaatst: zo aug 22, 2010 7:07 pm
door Rik
Arjen bedoelt dat de te verrichten arbeid om 200km/h te rijden gelijk blijft, dus hoe kort of lang je bak ook is, je zult meer vermogen moeten hebben om een hogere topsnelheid te halen.

In praktijk trekt ook mijn Rover boven de 250 nauwelijks meer, tot 260 gaat nog wel, maar daarna is zelfs de autobahn te kort.

Versnellingsbak doet bijna niets met je topsnelheid, enkel met je acceleratie.

Geplaatst: zo aug 22, 2010 8:15 pm
door p@p@zs
:shock: Nu vind ik 260 niet slecht :shock:

Heb met de ZS pakweg 206 op de teller gehaald, en daar had ik een aardig stukje weg voor nodig :p :|

Geplaatst: zo aug 22, 2010 8:28 pm
door Rik
p@p@zs schreef::shock: Nu vind ik 260 niet slecht :shock:
Dat is ook in Nederland heel goed mogelijk hoor. Hahah, 250 wandelt ´ie redelijk gemakkelijk naartoe. Gisteren nog even aan het sporten geweest met een E36 M3...
De pest is dat je zo makkelijk 200+ rijdt en dus gemakkelijk je rijbewijs kwijt kan raken.

Geplaatst: zo aug 22, 2010 11:35 pm
door bam
Riksel schreef: Dat is ook in Nederland heel goed mogelijk hoor. Hahah, 250 wandelt ´ie redelijk gemakkelijk naartoe. Gisteren nog even aan het sporten geweest met een E36 M3...
De pest is dat je zo makkelijk 200+ rijdt en dus gemakkelijk je rijbewijs kwijt kan raken.
135 km/h 3500rpm dat is de lekkerste kruissnelheid maar idd 200 is geen probleem hij blijft maar gaan.