Pagina 2 van 3

Geplaatst: do jun 10, 2010 9:08 am
door bam
Met een warme start heb je minder brandstof nodig dan een koude start vandaar dat dat wel wil lukken.
Mogelijk dat injectors wel nevelen als ze warm zijn en een straal geven als ze koud zijn etc etc
Alles is nog mogelijk maar begin bij het goedkoopste en gemakkelijke.

Geplaatst: do jun 10, 2010 8:41 pm
door p@p@zs
Hier gaat alweer een paar dagen goed 8)

Nieuwe accu, nieuw brandstof filter en nieuwe bougies lijkt te helpen hier ;)

Geplaatst: ma jun 14, 2010 10:07 am
door OmeHenk
Jeuh! :D

Ook hier gaat het sinds zaterdag goed. Geen startproblemen meer gehad op zondagochtend en vandaag ook in een keer aan!

Benzinefilter was vervuild, dus vernieuwd. Ook luchtfilter maar direct aangepakt en bougies schoongemaakt. Ook was de inlaatpakking iets lek (garage had 'm al twee keer vervangen, maar blijkbaar niet goed en de bouten niet op gelijke kracht vastgedraait :? ) en die dus ook vernieuwd. Nu geen enkel vuiltje meer aan de lucht.

Wel blijft het "zware lopen" rond de 1800 toeren, maar dit kan een computermanagementfoutje-/storing zijn oid. Dat doet 'ie al zolang ik 'm heb.

Eens zien hoe mijn Rovertje zich de komende dagen gedraagt!

Thanks voor de tips anyway :lol: 8)

Geplaatst: ma jun 14, 2010 2:42 pm
door Grade
:thumb: mooiso

Geplaatst: vr jun 18, 2010 10:08 am
door OmeHenk
Zo... Daar zijn we weer :?

Eergisteren al wat moeizaam, gisteren pas de tweede keer en ook vandaag pas na de tweede keer starten een draaiende motor.

Wat een raar, vaag probleem.

Nogmaals de probleemstelling:
- Probleem doet zich alleen voor in de zomermaanden
- Probleem is: Na tijd stilstaan (bijv. na de nacht) slaat de motor de eerste keer starten (lang doorstarten helpt ook niks) met geen mogelijkheid aan. Tweede keer starten, direct daarna, geen centje pijn en motor loopt (wel enigszins hobbelig de eerste paar seconden).
- Geen olie- of koelvloeistoflekkages

Ik heb het inmiddels opgegeven. Dan maar zo laten, ook al is het naar mijn mening niet normaal (vrees dat ik op een dag ergens sta, je zult zien ergens buitenaf, en m'n kar helemaal niet meer aankrijg haha)

Iemand nog tips? :roll: :| :idea:
Inmiddels vernieuwd zonder al te veel merkbare verbetering:
- Bobines
- Bougies
- Bougiekabels
- Accu
- Luchtfilter
- Benzinefilter
- Inlaatpakking

Geplaatst: vr jun 18, 2010 8:32 pm
door p@p@zs
Geen vettigheid in het bougie 'gat' zoals bij mij toen?
Had 2 bougies onder de olie zitten, kapot ringrubberdingetje ofzo :roll:
Dat dus :lol:

Geplaatst: vr jun 18, 2010 9:50 pm
door Chrisjuh
Misschien het batterijtje van je afstandsbediening?.. aangezien doorstarten niet werkt, maar opnieuw starten wel..
Had laatst ook dat ie bijna niet wilde starten.. en dan ineens met 1 tikje lopen.. batterijtje vervangen en klaar.. (maar dat gaat dan natuurlijk alleen over het starten..)

Geplaatst: za jun 19, 2010 2:01 pm
door OmeHenk
Nee, geen vettigheid o.i.d. aan de bougies of in 't gat...
En nieuwe batterij/reserve afstandsbediening helpt ook niet...

:roll: :|

Geplaatst: za jun 19, 2010 2:50 pm
door tomcat.t16
Controleer je vacuümslangen.

Geplaatst: wo jun 23, 2010 9:13 am
door OmeHenk
Vacuumslangen zijn tiptop in orde.
In Waalwijk wist de jongen van Paul's Parts me te melden dat het wel eens een massa-probleem kon zijn. Dus dit weekend de massakabels maar eens langslopen...

Geplaatst: wo jun 23, 2010 9:53 am
door tomcat.t16
Als je startmotor snel genoeg ronddraait, je hebt een vonk, brandstof, compressie en zuurstof moet je blok toch wel gaan draaien dacht ik zo.

Geplaatst: do jun 24, 2010 11:26 am
door OmeHenk
Het schijnt dat bij een eerste - niet werkende - start de benzinepomp niet wordt vrijgegeven doordat er een slechte of geheel ontbrekende massa is.

Ik vind het ook allemaal erg vaag....


:roll:

Geplaatst: do jun 24, 2010 1:38 pm
door tomcat.t16
Als de massa in jouw zekeringenkast onder de motorkap goed is en de kabel is niet kapot is de massa bij jouw brandstofpomp ook goed.

Geplaatst: ma sep 27, 2010 8:55 am
door Silly CVT
Ome Henk, nu ben ik benieuwd of het probleem opgelost is eigenlijk...? :think:

Ik heb mijn oog op een idem auto laten vallen en verkoper meld wat jij ook tiept. Is het probleem verholpen? Wat was het probleem? Ik ga vandaag of morgen even kijken bij de 25 dus kom ik graag goed beslagen ten ijs, hopende op een goede koop. :mrgreen:

@ Marvon: Ja, die jij mij stuurde... ;)

Geplaatst: ma sep 27, 2010 9:31 am
door OmeHenk
Beste SillyTC,

Het probleem is bij mij nog steeds niet opgelost...

Inmiddels beginnen de temperaturen weer te dalen en begint het starten ook weer te verbeteren. Meestal slaat 'ie nu de eerste keer wel aan (nog niet helemaal soepel, maar wel beter dan zomers). Zoals verwacht dus. In de winter heb ik 't probleem niet, in de zomer wel.

Ik wil binnenkort nog langs de CVT-bakken-boer om de bak te laten reviseren. Waarschijnlijk loopt 'ie te zwaar, ook in de neutraal, waardoor de motor slecht start. Ander euvel kan zijn het filter in de brandstoftank.

Andere opties zijn volgens mij niet meer...

Succes met je mogelijke aankoop!!

Groet!

Geplaatst: ma sep 27, 2010 12:54 pm
door arjen
Heeft de motor wel voldoende compressie?
Met warme motor is de compressie hoger en in de winter met koude lucht komt er meer lucht in de cilinders wat ook zorgt voor een betere compressie.
Wat dat betreft zou het je startproblemen wel verklaren.