Pagina 2 van 2

Geplaatst: vr apr 23, 2010 4:51 pm
door bam
Rvelleko schreef: De aerodynamica schijnt ook niet optimaal te zijn
Het is gewoon een vleugelprofiel van de zijkant gezien, en dat is levensgevaarlijk. Bij 200 zal hij wel geen gewicht meer op zijn banden hebben.
Audi heeft hetzelfde gehad met de TT Daar stond bij 200 ook bijna geen gewicht meer op de achterbanden. Ze vlogen ook uit de bocht.
vandaar dat lelijke spoilertje op de achterkant.

Geplaatst: vr apr 23, 2010 4:54 pm
door Rvelleko
Hier staat ook nog een heel verhaal

http://www.autogespot.com/nl/item/7415/ ... -dak!.html

Geplaatst: vr apr 23, 2010 5:31 pm
door 118GTR
bam schreef: Het is gewoon een vleugelprofiel van de zijkant gezien, en dat is levensgevaarlijk.
Audi heeft hetzelfde gehad met de TT Daar stond bij 200 ook bijna geen gewicht meer op de achterbanden. Ze vlogen ook uit de bocht.
tikje krom door de bocht niet :roll:

Er zijn zoveel auto's die eruit zien als een vleugel, en perfect aerodynamisch in balans zijn. Sterker nog de auto's die er het best in zijn, hebben vaak zo'n uiterlijk. (pak een willekeurige moderne Ferrari)

De TT is een perfect contra voorbeeld, heeft totaal geen vleugelvorm, en is toch bloedlink. Een Miura is meer wat jij bedoelt.

Geplaatst: vr apr 23, 2010 6:33 pm
door bam
118GTR schreef:
tikje krom door de bocht niet :roll:
Nee
118GTR schreef:
Er zijn zoveel auto's die eruit zien als een vleugel, en perfect aerodynamisch in balans zijn. Sterker nog de auto's die er het best in zijn, hebben vaak zo'n uiterlijk. (pak een willekeurige moderne Ferrari)
Precies! met diffuser of subtiel spoilerwerk wordt de lift verstoort.
118GTR schreef: De TT is een perfect contra voorbeeld, heeft totaal geen vleugelvorm, en is toch bloedlink. Een Miura is meer wat jij bedoelt.
Vleugelvorm is maar een benaming om het te verduidelijken.
Als bv een keeper een voetbal uitschiet en de bal rolt door de lucht achteruit dan gaat de bal omhoog door het snelheidsverschil van de lucht boven en onder de bal (lift).
Dus als de lucht over de audi en onder de audi door stroomt wordt de luchtdruk aan de bovenkant lager dan aan de onderkant (afgelegde weg boven is langer dan beneden) waardoor de audi omhoog gaat komen.

(Maar goed het is al meer dan 20 jaar geleden dat ik aerodynamica studeerde misschien is de natuur veranderd?)

Geplaatst: vr apr 23, 2010 8:59 pm
door Rvelleko
En boven de 88 MpH stijgtie op :mrgreen:

Geplaatst: vr apr 23, 2010 9:02 pm
door Dr Doggystyle
en flitst ie weg zeker :lol:

Geplaatst: vr apr 23, 2010 9:04 pm
door Rvelleko
Jep, terug naar de toekomst :roll:

Geplaatst: vr apr 23, 2010 9:11 pm
door Edgecrusher
bam schreef: vandaar dat lelijke spoilertje op de achterkant.
Pfff, ech niet lelijk, als ik er nu 1 zie zonder, mis ik toch wat.

Liever zie ik hem met de 3.2 spoiler. (iets groter)

Geplaatst: do apr 29, 2010 6:52 pm
door Robert-220TC
Heeee
Lachuh
Wij hebben toen de tijd het kleimodel gespoten van dit wagentje
Heb ik nog foto's van ;) ;)

Geplaatst: do apr 29, 2010 7:35 pm
door white_cobra
nice 8) dat wil wel lopen.
wat gebeurd er nu dan met zo'n auto? gaat met de leraar mee naar huis??? :P

Geplaatst: do apr 29, 2010 8:23 pm
door JD
gaaf ding 8)