Na 3 jaar laat ie me voor het eerst staan...update 12-04
Probleem is alleen dat ik de auto iedere dag nodig heb en momenteel geen tijd heb 's avonds en op zaterdag niet... Ga het deze week proberen op een avondje, maar ben volop mijn huis in Dronten aan het verbouwen ('s avonds), overdag moet ik nog werken in Huizen en 's nachts probeer ik nog wat te slapen in Zwolle... En dan ondertussen ook nog mijn trouwdag aan het voorbereiden...
Ach, ooit komt het wel goed allemaal, maar dinsdagavond wil ik proberen mn auto te fixen! Morgen de grote check of het idd de dynamo is!
Ach, ooit komt het wel goed allemaal, maar dinsdagavond wil ik proberen mn auto te fixen! Morgen de grote check of het idd de dynamo is!
Vanavond geprobeerd de auto te starten. Nadat de hele buurt wakker was geworden door het alarm wat afging heb ik de sleutel omgedraaid en wat denk je...hij doet het nog niet
Het blijft bij het ratelgeluid wat ik eerder ook al hoorde, verder niet...
Bedenk me nu net dat ik de verlichting alleen niet geprobeerd heb...
Accu spanning was gewoon 12,1 volt, met draaiende motor heb ik dus niet kunnen proberen.
Kan het dan toch zijn wat DrD zei? Of kan het gewoon zo zijn dat ik een verrotte accu heb en een kapotte dynamo?
Ik baal hier flink van, heb de auto dagelijks nodig. Kan nu nog even de auto van mn pa lenen, maar die moet deze week zelf ook nog weg


Het blijft bij het ratelgeluid wat ik eerder ook al hoorde, verder niet...
Bedenk me nu net dat ik de verlichting alleen niet geprobeerd heb...
Accu spanning was gewoon 12,1 volt, met draaiende motor heb ik dus niet kunnen proberen.
Kan het dan toch zijn wat DrD zei? Of kan het gewoon zo zijn dat ik een verrotte accu heb en een kapotte dynamo?
Ik baal hier flink van, heb de auto dagelijks nodig. Kan nu nog even de auto van mn pa lenen, maar die moet deze week zelf ook nog weg

- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
ik heb precies hetzelfde gehad.
dacht ook dat het eerst de accu was, dus geprobeerd met startkabels
wilde niet helpen.
toen dacht ik aan de dynamo, maar dat was het ook niet.
toen de verdeelkap losgehaald
er zat van die witte oxidatie op de contactpunten, dat schoongemaakt, en ook op het contactpuntje van de rotor, maar dacht mocht ook niet helpen.
toen kwam er gast van routemobiel.
die maakte mn luchtfilter los en spoot wat in.
toen weer proberen te starten, zelfde probleem, dat geratel en meer niet.
uiteindelijk de auto laten afslepen naar de garage van een vriend van me.
daar hebben ze met een vonkenpotlood de vonk gehecked van de bobine naar de verdeelkap, die was oke. toen van de verdeelkap naar de bougies en daar kwam geen vonk.
ze hebben de volgende dag de verdeelkap en rotor vervangen
en toen kreeg in belletje dat hij gelijk in een keer startte en ze lieten nog ff via de telefoon mn uitlaat horen
zo te lezen denk ik dat je mogelijk hetzelfde probleem heb.
heb je al naar de verdeelkap gekeken ?
dacht ook dat het eerst de accu was, dus geprobeerd met startkabels
wilde niet helpen.
toen dacht ik aan de dynamo, maar dat was het ook niet.
toen de verdeelkap losgehaald
er zat van die witte oxidatie op de contactpunten, dat schoongemaakt, en ook op het contactpuntje van de rotor, maar dacht mocht ook niet helpen.
toen kwam er gast van routemobiel.
die maakte mn luchtfilter los en spoot wat in.
toen weer proberen te starten, zelfde probleem, dat geratel en meer niet.
uiteindelijk de auto laten afslepen naar de garage van een vriend van me.
daar hebben ze met een vonkenpotlood de vonk gehecked van de bobine naar de verdeelkap, die was oke. toen van de verdeelkap naar de bougies en daar kwam geen vonk.
ze hebben de volgende dag de verdeelkap en rotor vervangen
en toen kreeg in belletje dat hij gelijk in een keer startte en ze lieten nog ff via de telefoon mn uitlaat horen

zo te lezen denk ik dat je mogelijk hetzelfde probleem heb.
heb je al naar de verdeelkap gekeken ?
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Nee, nog niet gekeken, ga ik vanavond doen.
Wat was je aan kosten ongeveer kwijt als ik vragen mag?
Heb trouwens vanochtend nog een ongeluk gehad met de auto van mn vader waar ik momenteel in rijd
Dus zit me allemaal weer mee met de auto's. Was niet mijn schuld, weinig schade en ik heb zelf ook niks, maar wel weer een boel geklier en net op een moment dat ik op moest schieten...
Wat was je aan kosten ongeveer kwijt als ik vragen mag?
Heb trouwens vanochtend nog een ongeluk gehad met de auto van mn vader waar ik momenteel in rijd

- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
ik was nog geen 25 euro kwijt volgens mij...
ik weet eigenlijk niet wat zon verdeelkap en rotor kost, maar ik vond de totaalprijs meevallen
ik weet eigenlijk niet wat zon verdeelkap en rotor kost, maar ik vond de totaalprijs meevallen
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Vandaag weer bezig geweest. Verdeelkap er af gehad, binnenin alles schoongemaakt, zag er nog goed uit. Contactpuntjes licht opgeschuurd zodat ik zeker wist dat ze weer mooi schoon waren. Vervolgens zat ik te kijken naar de kabel die van achter het blok naar de verdeelkap loopt. Deze losgemaakt en bleek ook gecorrodeerd. Ik zet een schuurpapiertje er op en hoor tik, kling, rol, bof... Valt het contactpunt van de kabel af...bleek totaal vergaan te zijn binnen in de kabel. Ik nieuwe kabel gehaald (€ 4,10), er opgezet, en wat denk je...hij doet het nog niet
Heb de hele ochtend dus weer vergooit voor een auto die het niet meer wil doen...
Waarschijnlijk gaat ie maandag/dinsdag naar iemand toe (anders naar de garage) om hem te laten maken. Kan ik er nog wel bij hebben nu met mn huisje...
Iemand nog een idee waar ik zelf eventueel nog naar kan kijken? Verdeelkap en rotor zagen er nog goed uit. Starten met (beetje) opgeladen accu doet ie niet en starten met startkabels ook niet...

Heb de hele ochtend dus weer vergooit voor een auto die het niet meer wil doen...
Waarschijnlijk gaat ie maandag/dinsdag naar iemand toe (anders naar de garage) om hem te laten maken. Kan ik er nog wel bij hebben nu met mn huisje...
Iemand nog een idee waar ik zelf eventueel nog naar kan kijken? Verdeelkap en rotor zagen er nog goed uit. Starten met (beetje) opgeladen accu doet ie niet en starten met startkabels ook niet...
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
das minder om te horen.
er moet een manier zijn om de testen of de bougies wel een vonk krijgen.
bij die vriend van me hadden ze een "vonken potlood" waarmee ze konden zien of de kabel een vonk gaf tijdens het starten
er moet een manier zijn om de testen of de bougies wel een vonk krijgen.
bij die vriend van me hadden ze een "vonken potlood" waarmee ze konden zien of de kabel een vonk gaf tijdens het starten
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26473
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
heeft hij al geprobeerdJeroenH schreef:starten met startkabels ook niet...
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- Chrisjuh
- MG-R Addict
- Berichten: 219
- Lid geworden op: do feb 11, 2010 5:00 pm
- Woonplaats:
- Locatie: Maarssen
Draait je startmotor / de motor zelf wel rond als je probeert te starten?, anders zijn misschien je startkabels nog stuk (heb k ook wel eens gehad....)
Het tikken is het relais wat snel in en uitschakelt van je startmotor (waarschijnlijk) ... omdat ie te weinig spanning krijgt.. Als je accu onbelast en stuk is, kan ie gewoon 12 V leveren, maar krijgt ie dan ietsje belasting zakt het meteen in naar bv. 9 - 10 V (dat kan je ook meten door spanning te meten tijdens starten, extra hulpje is handig)...
Het tikken is het relais wat snel in en uitschakelt van je startmotor (waarschijnlijk) ... omdat ie te weinig spanning krijgt.. Als je accu onbelast en stuk is, kan ie gewoon 12 V leveren, maar krijgt ie dan ietsje belasting zakt het meteen in naar bv. 9 - 10 V (dat kan je ook meten door spanning te meten tijdens starten, extra hulpje is handig)...
Met startkabels en draaiende 2e motor mat ik gewoon 15 volt, dus die werken wel en leveren ook genoeg spanning om te moeten kunnen starten.
Je hoort de motor af en toe een begin beweging maken om te starten, maar hij pakt niet door. Met het aanslepen begon de V-snaar ontiegelijk te piepen en pakte de motor ook niet aan...
Je hoort de motor af en toe een begin beweging maken om te starten, maar hij pakt niet door. Met het aanslepen begon de V-snaar ontiegelijk te piepen en pakte de motor ook niet aan...
Zet eens een startkabel van de minpool van je accu naar je blok/startmotor.
En probeer hem dan eens te starten.
Lukt dat niet dan zou ik de polen van de accu losnemen en de startkabels rechtstreeks op de polen zetten met natuurlijk een andere auto ernaast.
Dan weet je of je accu de boosdoener is want als die inwendig kortsluiting heeft.
En probeer hem dan eens te starten.
Lukt dat niet dan zou ik de polen van de accu losnemen en de startkabels rechtstreeks op de polen zetten met natuurlijk een andere auto ernaast.
Dan weet je of je accu de boosdoener is want als die inwendig kortsluiting heeft.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII