Pagina 2 van 2
Geplaatst: do feb 11, 2010 10:18 pm
door bam
Lijkt erop dat er iets met de koudestart (choke) is?
Geplaatst: do feb 11, 2010 11:45 pm
door type3
bam schreef:Lijkt erop dat er iets met de koudestart (choke) is?
zo klonk het ook niet als hij draaide, het klonk alsof hij op een verkeerd moment ontsteking krijgt. Viel stil met een plof en enorme benzinegeur.
Geplaatst: vr feb 12, 2010 12:45 am
door Robbrm
als het blok compressie heeft, brandstof krijgt en vonkt op het juiste moment moet tie draaien. (en zijn signalen als van de krukas en belasting)
volgens jou was de compressie in orde.
de Bobines en bougies gecontroleerd en waren in orde.
dan zou ik de injectoren controleren.
want hij draaide wel op startpilot. dus vonk en compressie heb je.
trouwens, even over die foutcode, wat stond er bij? of kan je dat niet zien?(heb nog nooit mijn rover uitgelezen, maar ik ben gewend van me werk dat er in de uitlees apperatuur altijd de foutcode en een probleem te voor schijn komt bijvb; Backfire op cyl 1 of iets dergelijks )
Geplaatst: vr feb 12, 2010 10:19 pm
door type3
er kwam een fout op de 4e cilinder, maar welke weet ik niet meer.
Compressie is in orde.
toen hij draaide op startpilote draaide hij helemaal niet gelijk het zou moeten zijn, toen leek het alsof hij zijn ontsteking niet op het juiste moment kreeg.
Vandaag zij de bobines vervangen zonder resultaat...
Geplaatst: vr feb 12, 2010 11:36 pm
door Robbrm
dat van die startpilot lijkt me ook wel logisch dat die motor dan niet lekker draait. maar dan heb je wel vonk & compressie en je mist de brandstof want die spuit je erbij.
ik zou het injector beeld (laten) controleren. volgens mij zit de fout in de brandstofinjectie.
Geplaatst: za feb 13, 2010 12:51 am
door Grade
zwarte bougie, zou aan de afstelling van de kleppen kunnen liggen. Verder helemaal geen foutmeldingen dus zoals bijvoorbeeld een krukas/nokkenas sensor dat zou een reden kunnen zijn dat hij niet aanslaat.
Geplaatst: za feb 13, 2010 12:54 am
door Robbrm
Grade schreef:zwarte bougie, zouje de kleppen opnieuw kunnen stellen. Verder helemaal geen foutmeldingen dus zoals een krukas/nokkenas sensor.
veel succes! zitten hydraulische stoters in.
Geplaatst: za feb 13, 2010 12:57 am
door Grade
tjah dat gaat niet lukken dus,
Geplaatst: za feb 13, 2010 1:02 am
door Robbrm
nee, en volgens type3 heeft hij compressie, dus dan sluiten de kleppen af
Geplaatst: za feb 13, 2010 12:47 pm
door Grade
Ja sorry stimmt had ik nieteens gelezen...
Anders is het misschien handig om een foto van de bougie te maken heb hier misschien nog wel een handig linkie
http://www.2cv.nl/alledag/storing_bougie.html
Geplaatst: za feb 13, 2010 1:30 pm
door type3
de bougie van de 4e cilinder kan ik het meest vergelijken met die van foto 3
Geplaatst: wo feb 17, 2010 10:51 pm
door type3
Probleem is opgelost, vandaag heb ik de oude bougie's terug ering getoken, en toen startte hij wel.
Dan de nieuwe er terug in gedaan en daar startte hij ook mee, en draaide normaal.
Gevloekt dat ik daar meer als een week naar heb zitten zoeken

Geplaatst: do feb 18, 2010 12:28 am
door Robbrm
mooi man

meestal is het een kleinigheidje

Geplaatst: do feb 18, 2010 9:15 am
door bam
Oftewel je bougiekabel dus
