Edgecrusher schreef:ehm, feitelijk niet, maar iedereen refereert altijd naar de datum van de 1e toelating (zie kentekenbewijs) als bouwjaar.
Dus dan is de ZR die hier aangeboden word NIET van bouwjaar 2006, want hij staat nog niet op kenteken.
Als je hem nu koopt dan word de datum 1e toelating dus 2009.
Je koopt dan feitelijk een nieuwe auto die al 5 jaar oud is
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
datum 1e toelating is wanneer de auto voor de 1e keer is geregistreerd (welk land maakt niet uit), volgens de verkoper dus 2006 maar dit kan nog steeds niet want dit model is maar geproduceerd tot 2004.
datum 1e afgifte is wanneer de auto voor de 1e keer in nederland op kenteken is gezet, in het geval van deze ZR word dat dus 2009.
zoals eerder gemeldt verliep de typegoedkeuring al een tijd geleden.
dus kan nog steeds dat de garagehouder hem toen (na een paar jaar zonder kenteken in de showroom te hebben gestaan) wel op kenteken gezet heeft en vervolgens heeft geschorst.
Want omdat er zo'n ZR plaatje op de bumper zit heeft hij geen kenteken?
Joop van Schaik schreef:ik ben benieuwd naar de antwoorden die gaan komen op de vragen van Bart.
Sander en ik hebben inmiddels al aardig wat ervaringen opgedaan met de firma Roelofs. Ik ben bereid om iedereen de weg te wijzen en/of weg te brengen naar die zaak, maar mij krijg je niet meer mee naar binnen!.
ik was er laatst ook nog en ga er denk ik ook niet meer heen... belachelijk hoge prijzen en gewoonweg bot en onaardige service.. voor elk wissewasje worden rekeningen gemaakt.. ben nu op zoek waar ik dan wel heen kan..
er zullen ongetwijfeld alternatieven zijn, maar het zegt denk ik genoeg dat er leden van het forum zijn die naar richard rijden vanuit o.a. Utrecht, Almere, Maastricht, Terneuzen, Rotterdam, Apeldoorn, enz.
en het is ook niet zo dat je er elke week naartoe hoeft te rijden, dus die km's vallen best mee voor de ene keer per jaar
WouterRover25 schreef:
je hebt helemaal gelijk Bart, alleen is 90 km heen, 90 terug toch wel een hoop km's.. is er niet een alternatief?
ik ben er geweest voor onderhoud en apk vanaf rotterdam en was incl reiskosten minder kwijt dan alleen een onderhoudsbeurd de voorgaande jaren hier in de buurd
@Joop: dat idee van een meeting heeft Richard zelf ook al een tijdje, hij moet er alleen nog de tijd voor vinden
en wat dat eigen topic betreft, ik hou het in de gaten, maar de meesten hier zullen inmiddels wel doorhebben dat 'wij' nog geen halve pagina on-topic kunnen blijven