Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo aug 09, 2009 8:49 pm
door mgron
ik heb die van mij net laten doen bij en km stand van 66000 koppaking was lek dus ook deze is vervangen

Geplaatst: zo aug 09, 2009 10:25 pm
door Bart-K
officiële top van de ZS120 is 197km/h

Geplaatst: zo aug 09, 2009 11:27 pm
door tutuur
hoe kan dat toch, een koppakking bij 66.000 :?

er word wel altijd gezegd dat het een zwak punt is van rovers, maar volgens mij ligt het ook aan de gebruiker......

Geplaatst: ma aug 10, 2009 9:53 pm
door p@p@zs
Heb vandaag ff met Sille Nieuwegein gebeld waar ik m heb gekocht
Volgens de man aan de andere zijde van de lijn kon de riem makkelijk 150 dkm hebben...
Dus kon nog wel n jaar rijden zei hij..
Nix aan de hand

Maar breng m nu wel weg om te laten vervangen want je weet maar nooit :roll:

Geplaatst: ma aug 10, 2009 9:57 pm
door Bart-K
150dkm met 1 riem, waarom zeggen de fabrieksvoorschriften dan dat hij veel eerder vervangen moet worden??

is die vent niet goed bij zijn hoofd ofzo :roll:

Geplaatst: ma aug 10, 2009 10:04 pm
door p@p@zs
Nou ja t gekke is eigenlijk dat ik int instructieboekje er niets over kon vinden
Bij mn vorige wagen werd dat wel netjes vermeld (elke 45000/megane)

Geplaatst: ma aug 10, 2009 10:24 pm
door metro '82
Bart-K schreef:150dkm met 1 riem, waarom zeggen de fabrieksvoorschriften dan dat hij veel eerder vervangen moet worden??

is die vent niet goed bij zijn hoofd ofzo :roll:
Het wordt inderdaad opgegeven ook op de autodata cd of om de 5 jaar. Ik vind het ook vreemd want bij de oudere types hebben ze mij verteld om het om de 80.000km te doen.
En het zijn allemaal k-serie motoren :? .

Geplaatst: ma aug 10, 2009 10:39 pm
door Zeppie
Jaaa aantal kilometers enof een x aantal jaar dus die 150.000 kilometer klinkt leuk maar als je riem er al 6 jaar inhangt.

Geplaatst: di aug 11, 2009 12:43 pm
door JD
Sjah, het KAN goed gaan.
Bij mijn peugeot had hij bij 60.000 vervangen moeten worden ma die deed het bij 200.000 nog prima :mrgreen:

Alleen de vraag is of je t risico wilt lopen :mrgreen:

Geplaatst: di aug 11, 2009 10:05 pm
door p@p@zs
Nee liever niet Voor geld dat ik dan kwijt zou zijn met motorschade voer ik m liever n beetje op ;)

Geplaatst: za aug 15, 2009 11:39 am
door JD
dat van die extra veiligheidsmarge snap ik ff niet :?:

Geplaatst: za aug 15, 2009 12:15 pm
door Bart-K
dat betekent dat ze de riem meestal iets eerder vervangen dan volgens de fabrieksvoorschriften nodig is.

waneer voor een zs v6 2.5 ?

Geplaatst: zo jan 31, 2010 2:12 pm
door HotRod
Hoi met jeroen
ik wil een zs 180 halen maar de riem is nog niet vervangen . staat 120.000 op de teller en uit 2002. hoeveel kost het voor een zs 180?

Re: waneer voor een zs v6 2.5 ?

Geplaatst: zo jan 31, 2010 2:20 pm
door MARTIN
HotRod schreef:Hoi met jeroen
ik wil een zs 180 halen maar de riem is nog niet vervangen . staat 120.000 op de teller en uit 2002. hoeveel kost het voor een zs 180?
:mrgreen: reken min op 1100 euro omdat het niet alleen bij de riemen blijft.
er moeten meerdere dingen op dat moment gebeuren omdat het blok dan toch al half uit elkaar ligt.

Geplaatst: zo jan 31, 2010 2:42 pm
door arjen
Wij vervangen de riem altijd bij 150.000 km of 6 jaar. Dit geld voor de 120 en de 180. Voor een diesel is het officieel 80.000 km. Vreemd genoeg was dit voorheen bij de rover 200 dieseltjes (zelfde blok en riem) 140.000 km en dat ging altijd prima. Mij een raadsel waarom dat is aangepast :? .