Pagina 2 van 4

Geplaatst: do mei 07, 2009 12:59 pm
door speedfreax
tja, het blok zelf vertoonde wat plekjes her en der, en ik heb een "zwarte plakkende" koppakking gebruikt.

stomme is ook dat de auto na het vervangen van de koppakking twee dagen prima gereden heeft, en nu is het weer raak.

KL*TE rovers..., :(

Geplaatst: do mei 07, 2009 1:17 pm
door 118GTR
Tja dat is het enige probleem van die MLS pakking, hij is sterker, maar kan soms niet goed sluiten als het onderblok niet meer mooi vlak is.(heb je de hoogte van de cylinderbussen gemeten?)

Geplaatst: do mei 07, 2009 1:19 pm
door speedfreax
ehhhh..., nee???

Geplaatst: do mei 07, 2009 1:41 pm
door speedfreax
hoe werkt dat, wat is het doel en natuurlijk.., wat zijn de gevolgen bij welke waarnemingen???

Geplaatst: do mei 07, 2009 2:39 pm
door 118GTR
waar heb je die MLS vandaan, bij een goede krijg je er een papiertje bij met de specs voor de bussen(zijn wel heel erg strikt, maar je moet wel in de buurt zitten)

bussen mogen in iedergeval niet verzonken zijn in het blok, dan is het echt afgelopen.

Geplaatst: do mei 07, 2009 4:53 pm
door speedfreax
ojee, heel die bussen zegt me niks,
please enlighten me..,

Geplaatst: do mei 07, 2009 5:32 pm
door tutuur
bussen is gewoon waar de zuigers in op een neer gaan, lijkt vast te zitten aan het blok maar dit zijn gewoon verwijderbare bussen....

het zou kunnen dat de bussen een stuk naar beneden zijn gegaan met de tijd, het probleem is dan dat de kop niet genoeg druk uitoefend op de pakking thv de bussen waardoor deze dus niet goed afsluiten ;)

Geplaatst: do mei 07, 2009 7:49 pm
door speedfreax
met andere woorden, blok weer uit elkaar, kop laten vlakken, (weer)nieuwe pakking er tussen en dan kijken of het werkt...,

Geplaatst: do mei 07, 2009 11:36 pm
door 118GTR
ja en nee, wel blok uit elkaar en dan meten, dan bepalen of het zin heeft.

Geplaatst: vr mei 08, 2009 9:39 am
door speedfreax
wat moet ik meten? hoever de bussen uit het onderblok komen? en hoeveel zou dat dan moeten zijn?

Geplaatst: vr mei 08, 2009 1:05 pm
door tutuur
klopt helemaal, je moet dus het verschil meten tussen het hele carter bovenste oppervlak en de bussen...

volgens mij hoeft je niet alles weer opnieuw te doen hoor, maar ik kan het fout hebben :roll:

Geplaatst: vr mei 08, 2009 1:42 pm
door 118GTR
carter?

Ik denk dat je in de war bent met de rekbouten test.

Voor de bussen moet je gewoon meten hoever ze uitsteken boven het blok(deck-height)
Officieel voor de MLS is het tussen de 0.000mm en 0.075mm per bus, en bussen onderling niet meer dan 0.025mm verschil tussen aanliggende bussen.

Het meest belangrijk is dat geen van de bussen gezakt is tot onder de dekhoogte.(check dit bv heel simpel met je nagel, je moet wel van de bus naar het dek kunnen, maar niet andersom)

Geplaatst: vr mei 08, 2009 6:00 pm
door speedfreax
okey, thanks voor de info zover. morgen gaat het blok open en ga ik (nagel)meten.

keep you guys posted.

Geplaatst: vr mei 08, 2009 6:56 pm
door tutuur
118GTR schreef:carter?

Ik denk dat je in de war bent met de rekbouten test.

Voor de bussen moet je gewoon meten hoever ze uitsteken boven het blok(deck-height)
Officieel voor de MLS is het tussen de 0.000mm en 0.075mm per bus, en bussen onderling niet meer dan 0.025mm verschil tussen aanliggende bussen.

Het meest belangrijk is dat geen van de bussen gezakt is tot onder de dekhoogte.(check dit bv heel simpel met je nagel, je moet wel van de bus naar het dek kunnen, maar niet andersom)
officiële benaming voor een blok is carter ;)

Geplaatst: vr mei 08, 2009 8:22 pm
door 118GTR
en wat is dan de officieel benaming van het carter :roll: ?

Geplaatst: za mei 09, 2009 2:21 am
door tutuur
het carter :roll: je zegt toch ook carter pakking en geen blok pakking? is nogsteeds 1 geheel :lol: