koppakking vervangen, motor wordt te heet

214 216 218 220 25
speedfreax

Bericht door speedfreax »

tja, het blok zelf vertoonde wat plekjes her en der, en ik heb een "zwarte plakkende" koppakking gebruikt.

stomme is ook dat de auto na het vervangen van de koppakking twee dagen prima gereden heeft, en nu is het weer raak.

KL*TE rovers..., :(
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tja dat is het enige probleem van die MLS pakking, hij is sterker, maar kan soms niet goed sluiten als het onderblok niet meer mooi vlak is.(heb je de hoogte van de cylinderbussen gemeten?)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
speedfreax

ehhhh..., nee???
speedfreax

hoe werkt dat, wat is het doel en natuurlijk.., wat zijn de gevolgen bij welke waarnemingen???
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

waar heb je die MLS vandaan, bij een goede krijg je er een papiertje bij met de specs voor de bussen(zijn wel heel erg strikt, maar je moet wel in de buurt zitten)

bussen mogen in iedergeval niet verzonken zijn in het blok, dan is het echt afgelopen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
speedfreax

ojee, heel die bussen zegt me niks,
please enlighten me..,
tutuur

Bericht door tutuur »

bussen is gewoon waar de zuigers in op een neer gaan, lijkt vast te zitten aan het blok maar dit zijn gewoon verwijderbare bussen....

het zou kunnen dat de bussen een stuk naar beneden zijn gegaan met de tijd, het probleem is dan dat de kop niet genoeg druk uitoefend op de pakking thv de bussen waardoor deze dus niet goed afsluiten ;)
speedfreax

met andere woorden, blok weer uit elkaar, kop laten vlakken, (weer)nieuwe pakking er tussen en dan kijken of het werkt...,
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ja en nee, wel blok uit elkaar en dan meten, dan bepalen of het zin heeft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

speedfreax

wat moet ik meten? hoever de bussen uit het onderblok komen? en hoeveel zou dat dan moeten zijn?
tutuur

Bericht door tutuur »

klopt helemaal, je moet dus het verschil meten tussen het hele carter bovenste oppervlak en de bussen...

volgens mij hoeft je niet alles weer opnieuw te doen hoor, maar ik kan het fout hebben :roll:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

carter?

Ik denk dat je in de war bent met de rekbouten test.

Voor de bussen moet je gewoon meten hoever ze uitsteken boven het blok(deck-height)
Officieel voor de MLS is het tussen de 0.000mm en 0.075mm per bus, en bussen onderling niet meer dan 0.025mm verschil tussen aanliggende bussen.

Het meest belangrijk is dat geen van de bussen gezakt is tot onder de dekhoogte.(check dit bv heel simpel met je nagel, je moet wel van de bus naar het dek kunnen, maar niet andersom)
Laatst gewijzigd door 118GTR op vr mei 08, 2009 6:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

speedfreax

okey, thanks voor de info zover. morgen gaat het blok open en ga ik (nagel)meten.

keep you guys posted.
tutuur

Bericht door tutuur »

118GTR schreef:carter?

Ik denk dat je in de war bent met de rekbouten test.

Voor de bussen moet je gewoon meten hoever ze uitsteken boven het blok(deck-height)
Officieel voor de MLS is het tussen de 0.000mm en 0.075mm per bus, en bussen onderling niet meer dan 0.025mm verschil tussen aanliggende bussen.

Het meest belangrijk is dat geen van de bussen gezakt is tot onder de dekhoogte.(check dit bv heel simpel met je nagel, je moet wel van de bus naar het dek kunnen, maar niet andersom)
officiële benaming voor een blok is carter ;)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

en wat is dan de officieel benaming van het carter :roll: ?
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

tutuur

Bericht door tutuur »

het carter :roll: je zegt toch ook carter pakking en geen blok pakking? is nogsteeds 1 geheel :lol:
Plaats reactie